|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting man må ha til en babyJeg skulle aldri gått inn i denne tråden. Her finnes jo en haug med ting jeg ikke visste jeg trengte. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ting man må ha til en baby
Du har rett, jeg blingset. Vi så på den på BS for noen uker siden, mener det ikke var mer enn 500 eller noe jeg altså. Men de har den ikke på nett, så skal ikke være for sikker. Ville vel ikke kjøpt den hvis barnet var 3 måneder, men for oss blir det fra starten av, og da føles det som en god investering.
|
|
|
|
#83 |
|
Passiv
|
Sv: Ting man må ha til en babyVi har badekar, så da kan jeg slippe unna med en sånn babyholder. Det var smart. Ellers er jeg såpass lite huslig og såpass ingeniør at jeg er truendes til å bade ungen i vasken også jeg altså. |
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Jah. Vi skal bare så innmari ha en sånn en. Virkelig. Jeg husker alle middagene som ble kalde da eldste var liten fordi han ikke fant seg i å bli oversett. Jeg spiste ikke varm mat på måneder. Den der er super. Sosial baby kan delta i festen. Klar må-ha. |
|
|
|
#85 |
|
maler
|
Det fungerer også. De blir rene der også. :datapunkt:
|
|
|
#86 |
|
Personlig pessimist
|
Minsten er født i mai, og har tykk fleecepose i bilstolen nå i vinter. Hva så om han er stor? Det er jo ikke varmere av den grunn..? Jeg leverer eldste i barnehagen om morgenen, og enkelte dager hadde det vært guffent uten bilstolpose i vinter. Jeg har også regntrekk til bilstolen.
|
|
|
|
#87 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ting man må ha til en babySommergutten min har for lenge,lenge siden vokst ut av dunposen til bilsetet. Det er jeg glad jeg bare hadde lånt, for det varte ikke mange ukene.
|
|
|
#88 |
|
heimføing
|
Enig. Vi brukte brødposer til bleier med farget innhold, og kastet rett i den vanlige søppelbøtta. Husk at bleiebøtta står gjerne på oppvarmet badegulv også, nei æsj.... |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Impulsiv innimellom
|
Du slipper å kle på ungene.
|
|
|
#91 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Ting man må ha til en babyJo, men det er vel ikke såå mye lettere å ta på pose enn dress? |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Curlingkone
|
Posen ligger jo i setet hele tiden, med seler ferdig montert igjennom denne. Da slipper du å kle på så mye, og putter bare ungen oppi på samme måte som i en vognpose.
|
|
|
#93 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Ting man må ha til en babyJavel. Ser den. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting man må ha til en babyTøybleier.
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ting man må ha til en babySå gøy det må være å bygge rede igjen etter så mange år! Her er det jeg syns har vært de beste investeringene vi gjorde: |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Personlig pessimist
|
Ah, den ser jeg. Minsten er ikke så stor. Fleeceposen kan brukes lenge enda. Men om man får store barn så er det er vel verre.
|
|
|
|
#98 |
|
I mål
|
Jeg skjønner jo at det kan være praktisk, men særlig nødvendig er det ikke hvis man skal kutte ut noe - og jeg ville ikke prioritert det til en vårbaby. Det er jo bare å ta på en dress isteden? Når det regner lar jeg henne få litt regn på seg eller tar en paraply over *ond mor*. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Passiv
|
Sv: Ting man må ha til en babyDa de jeg har var små så pakket jeg over dem med en dyne eller et teppe i bilstolen. Mye lettere å ta av når bilen er varm synes jeg. Regner med at jeg gjør det samme nå. Men om man skal ut og inn av barnehager og masse ut og inn av bilen så virker det jo smart, ja. Jeg derimot er en ond, ond mor. De eldste kjøres ikke hverken hit eller dit på korte turer og må pent bruke pailabbene sine. Dermed blir det som regel når vi skal et stykke det blir bilen. |
|
|
|
#100 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ting man må ha til en babyJeg finner ikke så mange dresser som er godt egnet i bilstol. Men det skal sies at den ene jeg trodde kom til å fungere greit i vinter, fremdeles er aaaalt for stor. Og dermed er uegnet. Det blir alt for mye "krøll" under selene, så jeg får ikke strammet godt nok.
|
|
![]() |
|
|