Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 15:22   #81
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg skulle aldri gått inn i denne tråden. Her finnes jo en haug med ting jeg ikke visste jeg trengte.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:22   #82
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Nyfødsettet er nok ikke den newborn stolen, men bøylen ser det ut som. Tipper at stolen koster en del mer.

Du har rett, jeg blingset. Vi så på den på BS for noen uker siden, mener det ikke var mer enn 500 eller noe jeg altså. Men de har den ikke på nett, så skal ikke være for sikker. Ville vel ikke kjøpt den hvis barnet var 3 måneder, men for oss blir det fra starten av, og da føles det som en god investering.

Gammel 22-01-11, 15:23   #83
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har badekar, så da kan jeg slippe unna med en sånn babyholder. Det var smart. Ellers er jeg såpass lite huslig og såpass ingeniør at jeg er truendes til å bade ungen i vasken også jeg altså.

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:24   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Du har rett, jeg blingset. Vi så på den på BS for noen uker siden, mener det ikke var mer enn 500 eller noe jeg altså. Men de har den ikke på nett, så skal ikke være for sikker. Ville vel ikke kjøpt den hvis barnet var 3 måneder, men for oss blir det fra starten av, og da føles det som en god investering.

Jah. Vi skal bare så innmari ha en sånn en. Virkelig. Jeg husker alle middagene som ble kalde da eldste var liten fordi han ikke fant seg i å bli oversett. Jeg spiste ikke varm mat på måneder. Den der er super. Sosial baby kan delta i festen. Klar må-ha.

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:26   #85
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi har badekar, så da kan jeg slippe unna med en sånn babyholder. Det var smart. Ellers er jeg såpass lite huslig og såpass ingeniør at jeg er truendes til å bade ungen i vasken også jeg altså.

Det fungerer også. De blir rene der også. :datapunkt:

Gammel 22-01-11, 15:28   #86
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Får ikke du barn i juni eller noe? Da tenker jeg at du ikke trenger pose til bilstolen, babyen blir jo stor før det er kaldt. Jeg har ikke hatt det til noen av mine. Ville hatt det hvis jeg fikk barn i november eller januar.

Minsten er født i mai, og har tykk fleecepose i bilstolen nå i vinter. Hva så om han er stor? Det er jo ikke varmere av den grunn..? Jeg leverer eldste i barnehagen om morgenen, og enkelte dager hadde det vært guffent uten bilstolpose i vinter. Jeg har også regntrekk til bilstolen.

Gammel 22-01-11, 15:46   #87
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sommergutten min har for lenge,lenge siden vokst ut av dunposen til bilsetet. Det er jeg glad jeg bare hadde lånt, for det varte ikke mange ukene.

Gammel 22-01-11, 15:48   #88
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Og av ting du i k k e trenger? Bleiebøtte. Parfymert bæsj er oppskrytt.

Enig. Vi brukte brødposer til bleier med farget innhold, og kastet rett i den vanlige søppelbøtta. Husk at bleiebøtta står gjerne på oppvarmet badegulv også, nei æsj....

Da Pip var liten var TummyTub veldig i vinden. Vi hadde en etterligning, og den var genial til babybading. Babyen får en "aktiv" stilling i stedet for å ligge passiv på rygg. Anbefales!

Små babyer som ikke kan holde hodet selv, holder man bare under haka, så går det så bra så.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:55   #89
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvor får man kjøpt de nyfødtgreiene til Stokke og hvor mye koster det?
Og er vinterpose til bilen bedre enn vinterdress? Har dress, men lurer på det geniale med posen...

Du slipper å kle på ungene.
Jeg syns små babyer er litt arbeidsomme å kle på. Jeg fikk baby i juli, og vi kommer til å bruke posen hele vinteren. Den fra Kid er ganske romslig i forhold til flere jeg har sett, og mye billigere, 499,-. Veldig kjedelig beige farge, men allikevel mitt beste kjøp.
Jeg er ganske sikker på at du vil savne vippestol etterhvert, SF, og da trenger du Babybjørn sin. Ingen over, ingen ved siden. Jeg har prøvd flere.

Gammel 22-01-11, 15:58   #90
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

100 bodyer og 100 gulpekluter.

Gammel 22-01-11, 15:58   #91
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jo, men det er vel ikke såå mye lettere å ta på pose enn dress? røver å ikke skaffe meg flere behov:

Gammel 22-01-11, 16:05   #92
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jo, men det er vel ikke såå mye lettere å ta på pose enn dress? røver å ikke skaffe meg flere behov:

Posen ligger jo i setet hele tiden, med seler ferdig montert igjennom denne. Da slipper du å kle på så mye, og putter bare ungen oppi på samme måte som i en vognpose.
Dessuten bør jo ikke de små ha på så mye klær i bilstolen pga at selene lettere sklir av skuldrene om de har for mye klær på.

Men det er jo ikke veldig nødvendig altså. Bare ganske lettvindt om man er mye ute på farten.

Gammel 22-01-11, 16:10   #93
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Javel. Ser den.

Gammel 22-01-11, 16:24   #94
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Tøybleier.

Gammel 22-01-11, 16:30   #95
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Så gøy det må være å bygge rede igjen etter så mange år! Her er det jeg syns har vært de beste investeringene vi gjorde:

-maxi cosi cabrio med base. Vi hadde heller ikke iso fix i bilen, og fikk tak i en base på babyshop. Genialt. Helt genialt. "Klikk" og så er babyen festet. Til de to eldste hadde jeg samme stol uten base, og himmel så jeg bakset rundt med de sikkerhetsselene.

-zapp, jeg ville investert i den nye modellen som kan legges flatt. Da har du understellet liggende i bilen til bruk sammen med babystolen det første trekvart året. Supert når du må innom butikken på veien hjem, og ikke vil vekke babyen som sover i stolen. Når baby blir større har du en super trille som er lett å slenge i bilen og dra opp trapper, og du har en fullverdig "dra på ferie vogn"

-UV-nett til barnevognen. Jeg hadde OTH-vogn, og fikk tak et svart UV-nett på ebay. Dette brukte jeg helt fra starten. Da blender du ned slik at det blir ganske mørkt for baby når den skal sove, samtidig som du slipper inn masse luft. Og så skjermer det mot solly. Ser at det har kommet mye forskning som peker i retning av at mye direkte sollys på nyfødte er uheldig i forhold til senere synsavvik.

- Babybjørn vippestol - hvis du skal ha en vippestol er dette vippestolen over alle andre vippestoler. Masse underholdning i å gynge seg selv mens du får dusjet, laget middag og ikke minst spist middag. Og så kan du lett dra trekket av å vaske det i maskin

-hjemmestrikkede ullpledd - har vi brukt som dyne fra starten. Mye mykere og koseligere for baby enn en stor dyne som bare ligger på feil sted likevel.

-jo, også verdens nydeligste babylue- silkeluen med skøyteløperfasong som Helios selger. Den sitter som støpt selv på det minste babyhode

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:31   #96
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Tøybleier.

Næ.

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:37   #97
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Sommergutten min har for lenge,lenge siden vokst ut av dunposen til bilsetet. Det er jeg glad jeg bare hadde lånt, for det varte ikke mange ukene.

Ah, den ser jeg. Minsten er ikke så stor. Fleeceposen kan brukes lenge enda. Men om man får store barn så er det er vel verre.

Jeg synes hvertfall det er deilig å slippe å kle på minsten så mye før vi skal ut. Fleeceposen kan du få kjøpe billig, for vi er nok ferdige med den til juni.

Gammel 22-01-11, 16:40   #98
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Minsten er født i mai, og har tykk fleecepose i bilstolen nå i vinter. Hva så om han er stor? Det er jo ikke varmere av den grunn..? Jeg leverer eldste i barnehagen om morgenen, og enkelte dager hadde det vært guffent uten bilstolpose i vinter. Jeg har også regntrekk til bilstolen.

Jeg skjønner jo at det kan være praktisk, men særlig nødvendig er det ikke hvis man skal kutte ut noe - og jeg ville ikke prioritert det til en vårbaby. Det er jo bare å ta på en dress isteden? Når det regner lar jeg henne få litt regn på seg eller tar en paraply over *ond mor*.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:42   #99
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da de jeg har var små så pakket jeg over dem med en dyne eller et teppe i bilstolen. Mye lettere å ta av når bilen er varm synes jeg. Regner med at jeg gjør det samme nå. Men om man skal ut og inn av barnehager og masse ut og inn av bilen så virker det jo smart, ja. Jeg derimot er en ond, ond mor. De eldste kjøres ikke hverken hit eller dit på korte turer og må pent bruke pailabbene sine. Dermed blir det som regel når vi skal et stykke det blir bilen.

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:47   #100
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg finner ikke så mange dresser som er godt egnet i bilstol. Men det skal sies at den ene jeg trodde kom til å fungere greit i vinter, fremdeles er aaaalt for stor. Og dermed er uegnet. Det blir alt for mye "krøll" under selene, så jeg får ikke strammet godt nok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.