Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-11, 00:15   #121
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg liker euroshopper sine papirkluter. Bruker dem ennå. De er billige, myke og gode.

Gammel 23-01-11, 09:15   #122
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ikea sitt er vel ganske likt og mye billigere? Vi steller nå på matte på benken på badet ved siden av vasken.

Kan overhodet ikke sammenlignes. Brio sitt er større, mer solid og uendelig mye smartere i hylleløsningen. Også er det finere (synes jeg da).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 09:40   #123
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg liker euroshopper sine papirkluter. Bruker dem ennå. De er billige, myke og gode.

Ja, de er utrolig gode! Men jeg sliter med å finne de. Forrige gang jeg så de i en butikk tømte jeg hele hylla. Liberos papirkluter føles som avispapir i forhold.

Gammel 23-01-11, 10:33   #124
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, de er utrolig gode! Men jeg sliter med å finne de. Forrige gang jeg så de i en butikk tømte jeg hele hylla. Liberos papirkluter føles som avispapir i forhold.

Rimi har Euroshopper enganskluter. Geniale!

Jeg har to vinterbarn og har aldri hatt behov for bilstolpose. Gutta har hatt på seg ullundertøy, et strikket ullsett eller annen bukse og jakke, samt lue når de har sittet i stolen. Så hatt dyne eller ullteppe over når vi har gått ute. Vi har heller aldri gått langt ute med gutta i bilstolen, kun til og fra bilen.

Er usikker på hvordan kalesjen på TFK bagen og sortsvogndelen er, men hvis ikke den har integrert solskjerm så anbefaler jeg Teutonia sin solskjerm på det varmeste! Den klipses raskt på kalesjen og skjermer for både sol og lys generelt. Unngår fint å bruke det grufulle teppet foran åpningen i kalesjen.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:17   #125
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TFK har ikke innebygget solskjerm, men myggnetting. Myggnettingen kan også byttes ut med UV filter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:25   #126
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg må ha myggnettingen, det er mange katter rundt her. (Jeg innbilder meg at myggnetting hjelper mot katter.)

Men nøstebarnteppene altså. Er det noen grunn til at man må strikke de med garn fra nøstebarn? Hva er spesielt med dem? Og hvor store er de?

Jeg tror jeg skal strikke noen teppegreier mens jeg venter på å finne ut kjønnet her.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:26   #127
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig så var det jeg var mest fornøyd med de to tingene je ghadde til lillebror og ikke til storebror.
1: bæresjal. det er rett og slett genialt altså. Lilllebror sov på meg hele tiden - og var bare med.
2: hengevugge på stua. Vi hadde den fra purnatur - den er stor, men du så fantastisk flott!

jeg har heller valgt annet garn enn nøstebarn, men det er mest fordi jeg synes det stikker. Alpakka f.eks.

Ja, har du noen magefølelse om du får gutt eller jente da?

Gammel 23-01-11, 11:29   #128
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det som er med nøstebarngarnet er vel at det er ubehandlet, så det har noen supre egenskaper som jeg ikke husker i farta her.

Jeg kan tenke meg at du vil få et godt teppe i babyull, lammeull eller lignende også. Eneste er å holde seg unna angora/alpakka-lignende garn, det kan røyte litt mye inni munnen på en sånn liten småttis.

Gammel 23-01-11, 11:29   #129
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også hengevuggen fra Purnatur. Den er så nydelig!

Jeg strikket teppe i et garn som heter Babysilk. Det er en ull-silkeblanding, og det er det mykeste garnet jeg noen gang har kjent. Teppet er mykt og varmt, og tynnere enn de andre teppene vi har.

Gammel 23-01-11, 11:29   #130
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg må ha myggnettingen, det er mange katter rundt her. (Jeg innbilder meg at myggnetting hjelper mot katter.)

Men nøstebarnteppene altså. Er det noen grunn til at man må strikke de med garn fra nøstebarn? Hva er spesielt med dem? Og hvor store er de?

Jeg tror jeg skal strikke noen teppegreier mens jeg venter på å finne ut kjønnet her.

Nøstebarnteppet er veldig deilig. Garnet er tynt og lett og det blir et fluffy lett teppe som er lett å bruke til temperaturregulering. Blir ganske stort. Og er dessverre litt kjedelig å strikke altså. Bare rett, i det uendelige. Greit når man ser tv da.

Gammel 23-01-11, 11:31   #131
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Man får kjøpt kattenetting som er mer robust enn myggnetting.

http://www.alexi.no/kattenett-til-vogn-universal.html

Gammel 23-01-11, 11:35   #132
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forøvrig så var det jeg var mest fornøyd med de to tingene je ghadde til lillebror og ikke til storebror.
1: bæresjal. det er rett og slett genialt altså. Lilllebror sov på meg hele tiden - og var bare med.
2: hengevugge på stua. Vi hadde den fra purnatur - den er stor, men du så fantastisk flott!

jeg har heller valgt annet garn enn nøstebarn, men det er mest fordi jeg synes det stikker. Alpakka f.eks.

Ja, har du noen magefølelse om du får gutt eller jente da?

Så da kan man igrunnen like greit bare strikke de teppene man synes er fine i det garnet man liker? Jeg gidder bare ikke å sitte og strikke rett frem og tilbake et helt pledd altså. Jeg er litt for avansert for det, til tross for at jeg henger et stykke bak allium og amylin.

Magefølelse på kjønn? Nope. Men alle andre sier at det er en jente. Inkludert fp-gynekologen. Jeg for min del tror de sier det fordi jeg bare har gutter i hus fra før.
Med unntak av Harriet som brenner inne med garn i jentefarger.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:37   #133
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TFK har myggnetting som henger fast i kalesjen og følger med. Derfor kan ikke katten dra den så lett ned heller. Og så rulles den lett opp etterpå. Lurer på om den ikke er sånn på bagen men da henges den på kalesjen istedenfor. Det var ihvertfall godt nok for oss til kattenetting.

dette er UV filteret men myggnettingen er helt lik bare svart.

Gammel 23-01-11, 11:41   #134
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Det som er deilig med nøstebarnteppe er at det er som et helseteppe for man stirkker det så løst at det er hullete.

Når jeg googler det så finner jeg det både stramt og løst strikket.

Gammel 23-01-11, 12:48   #135
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal ikke strikke nøstebarnteppe, ser jeg. Finner en pen oppskrift i hullmønster isteden.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:52   #136
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarnteppet er ikke så dumt altså. Det var det første jeg strikket til yngste, i naturhvitt, før jeg visste at hun var jente, og det ble brukt til det var slitt i filler.

Nøstebarngarnet er litt klissete på en måte, derfor er det lettere å pakke teppet rundt en baby uten at det bare sklir av igjen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:53   #137
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg ville brukt nøstebarnull, altså. Jeg har strikket tepper til de yngste i nøstebarnull, både den vanlige merinoen, 3-tråds og i ull/angora. Jeg strikker på pinne 6-7, jeg legger opp 5 masker og tar ut en maske hver pinne innenfor den andre masken. Dette gjør jeg til det ene nøstet er oppbrukt og så tar jeg inn til det andre er oppbrukt. Mens jeg ser serier på TV.

Poenget med Nøstebarnullen er at det er giftfritt og temperaturrergulerende.

Gammel 23-01-11, 13:00   #138
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det står jo ikke på garnet hvor mange meter det er per 100 g på feks silkeull. Og på merinoulla står det 600 m på 100 g - hvordan i alle dager kan det bli pent på sånne kjempepinner?

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 13:10   #139
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikket et bølgeteppe til minien, etter litt samme prinsipp som nøstebarnteppet, tynt garn og tykke pinner:

Gammel 23-01-11, 14:31   #140
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ikea sitt er vel ganske likt og mye billigere? Vi steller nå på matte på benken på badet ved siden av vasken.

Det er ikke like kjekt med hyller og sånn som Brio sitt, synes jeg, og sistnevnte virker mer solid. Og så er det litt finere, da... Dessuten får vi rabatt på Baby shop, så vi får det litt billigere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.