Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan påvirker IKEA-labyrinten deg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-11, 16:25   #21
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan påvirker IKEA-labyrinten deg?

Hvordan det virker; jeg blir sint og frustrert av det. Vi som er født med dårlig retningssans har det ikke godt på slike steder. På en dårlig dag med stress og dårlig tid, kan jeg nesten få gråten i halsen av de ondskapsfulle labyrintene.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:15   #22
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan min ikea, men mugner om jeg er der for lenge. Jeg ville gjerne også hatt en mulighet til å komme gjennom uten å måtte gjennom duftlysene.

Gammel 23-01-11, 17:23   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har svært god retningssans, og er etterhvert godt kjent på Ikea. Jeg trenger derfor ikke følge den gule linjen. Vi gjør det ofte allikevel fordi vi liker å se om de har noe nytt og spennende. Familien min synes at Ikea er en attraksjon.

Hvis vi har dårlig tid, så finner jeg raskt veien dit jeg skal og så til kassa.

Gammel 23-01-11, 17:39   #24
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mister ikke retningssansen, men det som er frustrerende er jo at det er klin umulig å bruke den, for man kommer jo ikke gjennom uten å følge labyrinten.

Det det gjør med meg er at jeg blir irritert. Jeg blir møkk lei av at jeg må snirkle meg rundt alt mulig tull, når jeg feks bare skal komme meg ut. Hvis man har tenkt å bruke et par timer på å titte på alt mulig dill og dall er det jo fint, da er man garantert at man får med seg ALT. Ja så da går jeg bare på IKEA hvis jeg har hele dagen...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:10   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ikea har i det minste snarveier, man trenger ikke følge den opplimte linjen om man ikke vil, man kommer seg mellom både her og der, og snarveiene er til og mer skiltet, i alle fall på vår ikea.

Jeg er mye på Ikea Forus og jeg vet om alle snarveiene. Etter de bygget om for et par år siden ble de færre, og jeg vil påstå at det nesten ikke er noen snarveier i det hele tatt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:13   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg har lagt merke til noen gule streker på gulvet der, jeg.

Vi handler stort sett på Ikea Slependen, og der går vi som det passer oss, fram og tilbake, på kryss og tvers gjennom snarveiene.

Gammel 23-01-11, 18:16   #27
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Selvsagt er dette bevisst. På meg fungerer det dog særs dårlig. Jeg vet hvor snarveiene er og er sånn skapt at jeg stuper inn, henter det jeg skal ha og stuper ut igjen. Det er svært sjelden ikea tar meg mer enn ti minutter totalt. :annerledes:

Jeg elsker å gå på IKEA, men liker best å gå alene der, for da kan jeg se på akkurat det jeg vil, akkurat så lenge jeg vil
Jeg tror det er helt bevisst av IKEA. Å tro noe annet vil være naivt.

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:18   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har svært god retningssans, og er etterhvert godt kjent på Ikea. Jeg trenger derfor ikke følge den gule linjen. Vi gjør det ofte allikevel fordi vi liker å se om de har noe nytt og spennende. Familien min synes at Ikea er en attraksjon.

Sånn har det vært her også, men det er bare når det er veldig lite folk og jeg er veldig opplagt.

Før kunne jeg Ikeakatalogen på rams også. Nå driter jeg i hele katalogen.

Gammel 23-01-11, 18:18   #29
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skrår rett gjennom, finner alle snarveiene og er ute igjen på null komma svisj. De siste par årene pleide jeg å hente direkte på lageret.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:19   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Egentlig synes jeg noen burde tipse Ikea om denne tråden.

Gammel 23-01-11, 19:30   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har elendig retningssans, men finner da sånn nogenlunde fram på Ikea like vel. Noen snarveier har jeg lært meg også. Vi har som regel god tid når vi er der, men jeg synes butikken er slitsom, og jeg blir fort sur av å gå rundt der. Det samme skjer med mannen min, så det er ikke ofte vi gidder å ta turen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:25   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger jo ikke retningssans for å finne frem på Ikea? Jeg eier ikke retningssans - hele poenget er jo at så lenge man klarer å se den gule streken på gulvet så finner man frem. Snarveiene er jo også skiltet.

Gammel 23-01-11, 20:51   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takke meg til den oversiktlige og godt skiltede (de har jo til og med kart!) labyrinten på ikea. Jeg tar den når som helst foran en hvilken som helst smart club eller stor elkjøp.

Smart Club driver meg absolutt til vanvidd. Jeg kommer aldri ut defra uten å være svett og stresset.

Ikea er egentlig nesten litt zen for meg. Jeg vet hva jeg skal ha, hvor det finnes og hva det koster. Alt er oversiktlig og lettvint.

Gammel 23-01-11, 20:52   #34
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner alle snarveier på Ikea og lar meg ikke akkurat lure. Men husker jeg ble litt forvirret første gangen på Living som har samme prinsipp.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:54   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har elendig retningssans. Jeg lurer på om det rett og slett er en fordel på sånne steder?

Jeg er en racer på å oppdage og følge skilt, da. Jeg er helt sjokket over dere som ikke har oppdager pilene, kjenner jeg.

Gammel 23-01-11, 20:55   #36
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner min lokale Ikea - så jeg går målrettet inn, rasker med meg det jeg skal ha og ute igjen ila kort tid. Aldri tenkt over at det er en "rute" man skal følge der.

*men det er slik jeg stortsett shopper, målrettet og kjapt, jeg er ingen "varevender" som lurer på om noe er lurt å ha*

Gammel 23-01-11, 20:59   #37
Albertine
Passiv

Standard

Før kjente jeg den lokale IKEA ut og inn og i blinde. Så omorganiserte de, og ting ble straks mye verre. Snarveiene er færre og man bruker lengre tid på å finne det man skal. Men sånn er det jo i de fleste butikker, ting er plassert sånn at man skal handle mest mulig. Man må jo gjøre det man kan for å få inntekter?

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:50   #38
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Før kjente jeg den lokale IKEA ut og inn og i blinde. Så omorganiserte de, og ting ble straks mye verre. Snarveiene er færre og man bruker lengre tid på å finne det man skal.

Vi har samme lokale IKEA og samme problem. Jeg var en ræser på å finne fram før, men nå tusler jeg etter pilene som alle de andre. Men impulshandling er liksom ikke det som er mest aktuelt på IKEA, jeg kjøper ikke en sofa ekstra bare fordi jeg må gå forbi dem.

Gammel 23-01-11, 22:40   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Forus dere snakker om? Den er iallefall slik.

Gammel 23-01-11, 22:43   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Forus har vel sikkert også bygget om siden jeg var der sist. Ørtifjørti år siden.

Ja, de har bygget om. Til det verre. Tettet snarveier og laget en lang sti med barneavdeling og duftlys og det hele.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.