|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
etterpåklokest
|
Brødbaking GKJeg er ganske dreven på søt gjærbakst. Grovbakst, derimot, får jeg overhodet ikke til. Jeg baker ikke brød, jeg baker drapsvåpen. Stumpe gjenstander man kan slå i hel utro elskere med, for så å mate drapsvåknet til småfuglene mens man graver liket ned i bakhagen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brødbaking GKVåt deig ja. Heve og etterheve leeeeeeenge. Varm nok væske så deigen hever. Lykke til!
|
|
|
|
#7 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brødbaking GKDet er lurt å helle kokende vann over det grove, og la det stå til det kjølner, eller enda lengre. Slik unngår du at brødene drysser. Ellers er det lurt å elte LENGE, lenger enn du har lyst (så fremt det ikke er snakk om deig som ikke skal eltes), og litt appelsinjuice eller liknende, evt. askorbinsyre gjør at det hever bedre. Denne oppskriften er super, og kan varieres etter hva som finnes i hus. Bakt som beskrevet, blir ikke brødet veldig grovt, men det kan varieres, det blir også skikkelig fluffy, som fransk landbrød.
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Brødbaking GKAh, så det er bare bra om deigen er tung og våt og klissete, jeg trenger ikke føle meg som Dårlig HusmorTM fordi om den ikke er smidig og glatt som en bolledeig? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brødbaking GKMarit Røttingsnes Westlie.
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Brødbaking GK
He-he! Jeg har "Nybakt" |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
Sv: Brødbaking GKJeg bruker 1 ts sirup i mine brød og olje. Lurt å ikke bruke for mye rug for da blir det bare smuler... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Brødbaking GKJeg rister alltid gjæren ut med noe søtt, sukker, honning eller noe. Og hever lenge, både før og etter.
|
|
|
#13 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brødbaking GK*følger med* |
|
|
|
|
|
#14 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Brødbaking GKJeg har bakt brød nesten hver dag i det siste og det er stadig framgang! |
|
|
|
![]() |
|
|