Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie uttransporteres i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-11, 22:01   #121
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Jeg vet ikke hva jeg selv ville ha valgt å gjøre. Man kan ikke fortsette hele livet å være papirløs. Hva med feks oppfølging under svangerskap.... sykdom.... tannlege...osv.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 09:22   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville ha valgt å gjøre. Man kan ikke fortsette hele livet å være papirløs. Hva med feks oppfølging under svangerskap.... sykdom.... tannlege...osv.

Tannlegene er jo private. Man trenger ikke vise papirer for å gå dit.
Det finnes private leger, den kontakt jeg har hatt med det private har ikke fordret papirer.
Oppfølging under svangerskap er det nok mange som hopper over. Det er jo ikke vanlig i alle land heller.
Fødsel - jeg er stygt redd noen av disse kanskje føder så godt de kan altså. Uten sykehus. Jeg håper igrunnen det er feil og at sykehus tar imot en som kommer inn døra.

Poeng - man kan leve papirløs. Man blir avskåret fra en masse goder som resten av Norges befolkning ser som en selvfølge. Men mange av disse godene er uansett ikke-eksisterende i Afghanistan og Somalia. Og andre ting lever de kort og godt med. Det er ikke noe særlig - men det går jo på et vis.

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 10:24   #123
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Må bare tipse om filmen Imagening Emmanuel på NRK2 i kveld. Norsk film som handler om det å være papirløs.
http://www.filmfront.no/news/1445

Hans nyeste dokumentar heter Imagining Emanuel og forteller historien om en papirløs flyktning som lever i Norge på det 8. året. Selv ønsker han å returnere til hjemlandet Liberia, men ting vil det annerledes.

Emanuels kamp mot flere instanser og utfordringer vedrørende identitet er kanskje ekstra aktuell i disse dager med Maria Amelie-saken som et godt eksempel.

Imagining Emanuel vises på NRK2 onsdag kveld klokken 22.30. (Se også vår anmeldelse av filmen.)

Gammel 26-01-11, 16:56   #124
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Må bare tipse om filmen Imagening Emmanuel på NRK2 i kveld. Norsk film som handler om det å være papirløs.
http://www.filmfront.no/news/1445

Hans nyeste dokumentar heter Imagining Emanuel og forteller historien om en papirløs flyktning som lever i Norge på det 8. året. Selv ønsker han å returnere til hjemlandet Liberia, men ting vil det annerledes.

Emanuels kamp mot flere instanser og utfordringer vedrørende identitet er kanskje ekstra aktuell i disse dager med Maria Amelie-saken som et godt eksempel.

Imagining Emanuel vises på NRK2 onsdag kveld klokken 22.30. (Se også vår anmeldelse av filmen.)

Takk for tipset! Den skal vi få med oss her i huset!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.