|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strømsparingstips
Med dårlig ved kan det være at strømfyring ikke er så mye dyrere. Viktig også at man setter seg inn i hvordan man fyrer riktig.
Det er helt normalt ja at de ikke gir noe ekstra effekt på slike tempraturer. Sjekk også innstillingene. Det kan være bedre å ikke kjøre pumpa automatikk, men stille inn en temperatur og kjøre viften på høyere hastighet - i hvert fall når man ikke er hjemme. Da sprer man varmen mye bedre. Sett den også på kun oppvarming når man ellers fyrer i ovn.
Pass ellers på god lufting og ikke for kalde overflater i nærheten av klestørk, slik at man ikke får kondens og videre fuktproblemer.
Hvor lavt, og er kjelleren noe fuktig? Anbefalingen ved "nedkjøling" av rom som ikke benyttes er vel også at de ved jevne mellomrom skal varmes opp og luftes i henhold til fukt.
|
|
|
#22 |
|
trøtt
|
Sv: StrømsparingstipsJeg har senket innetemperaturen ganske betraktelig, og fikk ikke avskrekkende strømregning. På med tøfler og genser, og jeg synes det er en vanesak. Har pleid å ha omtrent 23 grader før, nå er det sjelden mer enn 20-21. Ofte ikke mer enn 18 når jeg er alene hjemme. Når barna er her har jeg litt mer.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: StrømsparingstipsMe har balansert ventilasjon med varmegjennvinning, så me har ikkje opne ventilar eller vinduer. Når det er skikkeleg kaldt (under -10 grader), skrur me ned effekten på anlegget, for å begrensa inntak av kjølig luft. Skrur opp om me dusjer eller bruker tørketrommel, for å fjerna fuktig luft i huset/ ventilasjonskanalene.
|
![]() |
|
|