Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor spise i Trondheim?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-11, 22:24   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvor spise i Trondheim?

......

Sist redigert av gnuri : 03-12-12 kl 16:19.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:42   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor spise i Trondheim?

"Bangkok" har god mat til billig penge! Det ligger jo i navnet, men det er altså Thaimat som serveres der . Ligger i sentrum.
Hvis dere liker sushi kan er alle tre sushibarene i byen like i pris. "Bryggen Asian Cooking" og "Sushibar" er mine favoritter.
"Para-Dice" minner om amerikansk diner og har fantastisk milkshake og gode burgere.
Man får dagens(velg mellom kjøtt, fisk og småretter)på baravdelingen til "Credo" mellom kl 16-22. Credo er en av Trondheims aller beste restauranter.

Av dyrere restauranter anbefaler jeg virkelig "Credo". "Emilies" og "To Rom og Kjøkken" er også gode restauranter.
"Chablis" pleide å være en god restuarant (en god del rimeligere enn iallefall "Credo" og "Emilies"), men der har jeg ikke vært på mange år, så jeg vet ikke hvordan det er der nå.

Jeg avbefaler Graffi, Jonathan og Frati.

Sist redigert av Vianne Rocher : 26-01-11 kl 22:48.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:42   #3
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi var i Trondheim i helgen og da spiste vi på en mexicansk restaurant i sentrum som het Frida mener jeg. Fantastisk god mat.
Ja, og så var vi på Jordbærpikene, et spisested inni et senter, fantastisk god mat der også.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:46   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jordbærpikene og Dromendar er gode kafeer med deilig kaffe og greie lunsjretter synes jeg.

Ellers anbefaler jeg også Graffi. Ok pris og bra mat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:49   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Dromedar om dere skal på cafè ja! De har flere utsalg rundt om i byen. Hyggeligste (og trangeste) beliggenhet er avdelingen på Bakklandet

Gammel 26-01-11, 22:56   #6
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker Bakgården tapas godt. Der bruker jeg og søsteren ofte å spise når jeg er der på besøk.

Gammel 26-01-11, 23:02   #7
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Graffi på solsiden, milano på bakklandet(nonnegata), nattergalen, jordbærpikene, credo..

Gammel 26-01-11, 23:06   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Hvis du drister deg til Nonnegata ville jeg hoppet bukk over "Milano" og gått til restauranten som ligger like over. "Mr.Chuong" er Bartebyens beste kinarestaurant.

Nonnegata er for øvrig Møllenberg og ikke Bakklandet :flisespikker:

Gammel 26-01-11, 23:40   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Takk for gode tips

Sist redigert av gnuri : 03-12-12 kl 16:19.
Gammel 26-01-11, 23:49   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Det er både og, men litt norskifisert er den nok.

Om du liker skikkelig hot asiatisk mat er Bangkok stedet. De tøyser ikke med krydderet

Gammel 26-01-11, 23:52   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

For øvrig ville jeg styrt unna samtlige steder på Solsiden. Turistfelle som det dessverre er blitt er det ingen av stedene bortover stripa der som har noe særlig å tilby. Søstrene Karlsen er kanskje det beste alternativet, men jeg anbefaler dem ikke.

Gammel 26-01-11, 23:52   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Da må det nok i allefall bli Bangkok

-ok- ikke nærspising, altså

Er Benitos/Zia Teresa fortsatt i drift ?

Gammel 26-01-11, 23:56   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Da må det nok i allefall bli Bangkok

-ok- ikke nærspising, altså

Er Benitos/Zia Teresa fortsatt i drift ?

Nei, det er nedlagt. Det finnes en italiensk restaurant øverst i Nordre (over cafèen "Somma") som serverer tilsvarende mat. Jeg mener den heter "Alberto E Tonino". Kurant pizza iallefall.

Gammel 26-01-11, 23:57   #14
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg anbefaler også Bare Blåbær på Solsiden. I tillegg til Graffi og Dromedar som allerede er nevnt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 06:57   #15
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ai Suma i Kjøpmannsgata er verdt et besøk!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 08:12   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avbefaler den tex.mex resturanten som er aanbefalt over her. FP hadde treff der og terningkastene vi ga etterpå var laber (det er tråd her et sted).

Graffi er heller ingen favoritt.

Anbefalinger er det heller verre med: sist jeg spiste ute var på en sak på Solsiden, helt grei, men ingen høydare: Manna het den.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 08:18   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært ekstremt fornøyd med maten på Graffi i sentrum iallefall, når vi har vært der

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 08:37   #18
Albertine
Passiv

Standard

Maten på Graffi er god den, men ikke helt restaurantmat. Ai Suma ligger i Kjøpmannsgata, bryggerekka ved Nidelven. Der har de god mat.

Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:40   #19
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har vært ekstremt fornøyd med maten på Graffi i sentrum iallefall, når vi har vært der

Synes det er et fint lunsjsted iallefall.

Manna har jeg vært veldig fornøyd med, spiste kjempegod gryte sist jeg var der.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:47   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Takk for gode tips

Vi skal bo på Scandic solsiden, så det bør vel være mulig å finne noe ok ikke så langt unna?

Skal dere være der på en søndag? I så fall har Rica Nidelven fantastisk brunch hver søndag fra 12-15 for 230 kr.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.