|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Metallica!!
|
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Jeg klarte ikke å se det.
|
|
|
#22 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2
Det er eg også skuffa over. Hugsar eg pumpa på harde livet da storesøster var baby men pga. ein type medisin ville ikkje St Olavs ta i mot morsmelka.
|
|
|
#23 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Fekk melding på Facebook at Stiftelsen Organdonasjon hadde problem med nettsidene i går kveld - antar det har vore stor pågang da kanskje? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
can-jur
|
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Vi har allerede tatt en standpunkt i forhold til donasjon og jeg orker ikke se slike program. Særlig ikke akkurat nå. Men det er veldig, veldig viktig at det settes fokus slik at folk har tenkt gjennom dette når/om spørsmålet kommer.
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Det var et flott program i går. Jeg har også gitt krystallklart beskjed til mine nærmeste om at organene mine kan brukes hvis jeg faller fra. Min morfar donerte nyren sin for nesten 40 år siden til sin mor, han var en av de første i Norge, sier han.
|
|
|
#27 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Om det går i reprise med det første vet jeg ikke, men det går i allefall an å se det på tv2 sine nettsider |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Det var et sterkt og viktig program - bra at man setter fokus på organdonasjon. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
can-jur
|
Jeg har nettopp mistet en kjenning etter en organtransplantasjon.
|
|
|
|
#30 |
|
Protonterapeut
|
Det er egentlig litt trist at det er så få donorer at en økning til 15 blir sett på som rekord ...
|
|
|
#31 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 215 stk? Eg forstår at dette gjeld berre Haukeland, men eg syns likevel det var svært lite! Trudde det var meir vanlig eg faktisk... |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Glemte å se serien, så bare klipp, men det er klart at det er en viktig og god baktanke med dokumentaren fra Rikshospitalet.
|
|
|
|
#33 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Jeg har lyst på nytt donorkort med klistermerke for å sette på eks lappen,minibankkort og eks bak på mobilen. Men finner det ingen plass.For ene plassen på apoteket her der jeg fant det da jeg hadde vasket det andre kortet mitt i maskina,har bare de med den papirlappen. Og den ligger jo gjemt i pengboka. Tror ikke folk ransaker pengboka mi for å sjekke om jeg har et sånt kort
|
|
|
|
#34 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
Forstår at det er vanskelig når man har negative opplevelser rundt det. Og derfor så hadde jeg understrek under "for min egen del" . |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Det er kanskje ei sjølvfølgje, men det er viktig å vere klar over at donorkort i lommeboka ikkje er nok. Det er dine nærmaste pårørande som bestemmer uansett. Dei kan faktisk nekte å donere vekk dine organ sjølv om du har donorkort i lommeboka. Så det er viktig å diskutere saka skikkelig med pårørande også slik at dei er 100% klar over ditt standpunkt.
|
|
|
#36 |
|
Live and let live
|
Men, hvor store er tallene på dem som faktisk kan donere også? Det er vel bare ved ulykker, der organene ikke blir ødelagt at de kan donere, alle andre som dør av ulike sykdommer er vel utelukket? – Og sånn er det vel med storrøykere, medisinbrukere ol også? Er det ikke veldig strengt og lite utvalg egentlig?
|
|
|
#37 |
|
Med tommestokk i veska
Ja, nettopp, tenkte på det samme |
|
|
|
|
|
#38 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Serien "Livet på vent" på tv 2Jeg tok et standpunkt i forhold til organdonasjon for mange år siden, og jeg står der fortsatt. Det er rett og slett meningsløst å grave ned fungerende organer så lenge andre mennesker kan få et nytt liv med de.
Ja, det lurer egentlig jeg på også. Hvor mange som potensielt kunne vært donorer mot de som faktisk ble det. Det aner meg at tallet nok kunne vært en god del høyere, men samtidig er det jo strenge kriterier som må fylles for at organene kan brukes.
|
|
|
#39 |
|
can-jur
|
Norge er i verdenstoppen
|
|
|