Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-11, 10:42   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?

Knerten er i dag invitert i bursdag til et av barna i barnehagen i barnehagetiden. Hele avdelingen skal gå hjem til barnet og ha full bursdagsfeiring der.

Dette er en gutt født samme år som knerten, så hvis han hadde hatt selskap utenom barnehagetiden, så ville nok knerten blitt invitert. (Aner ikke om det er en relevant opplysning.)

Jeg kjøpte presang til gutten. Men etter å ha levert i dag snakket jeg med noen andre som ikke hadde gjort det med begrunnelse at det kunne være uheldig for de barna som ikke har med presang.

Er det uheldig å levere presang til bursdagsbarnet? Hva ville dere gjort?

Gammel 27-01-11, 10:44   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?

Jeg ville tenkt som så at dersom man er invitert i bursdag så har man med gave. Uavhengig om det er i barnehagetida eller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:52   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var litt pussig. Jeg tar ikke med presang, tilfelle noen andre ikke har gjort det?

Ellers det Cuya sa.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:57   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok tatt med gave. Gjør man ikke det når man er invitert i bursdag, da? Ellers har jeg ingen erfaring med bursdag i barnehagetiden.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:59   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Candy - "det kan være ubehagelig å ikke ha med gave, derfor lar jeg ikke barnet mitt ha med gave"?

Poden har vært i én slik bursdag, og da mente han selv at man ikke skulle ha med gave, så det hadde han ikke. Men etterpå fortalte han at han hadde vært den eneste uten gave, så det var litt miss.

Gammel 27-01-11, 11:03   #6
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Minsten har vært i noen få slike bursdager, invitasjon er kommet på forhond og det har stått at selskapet skal være i barenhagtiden i stedet for på ettermiddagen.
Han, og alle de andre ungene, har hatt med gave.

Gammel 27-01-11, 11:04   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ellers har jeg ingen erfaring med bursdag i barnehagetiden.

Ikke vi heller, men egentlig synes jeg konseptet er veldig ålreit.

Moren er i dette tilfelle uansett hjemme i permisjon med barn som begynner å bli relativt stort, og i tillegg får man jo hjelp av alle de som jobber i barnehagen siden det er i deres arbeidstid. De kjenner jo i tillegg ungene godt. Han har i tillegg bursdag på barnehagens turdag, så jeg synes dette var et godt alternativ når det er så kaldt ute.

Og man inviterer hele avdelingen. Ingen føler seg utelatt.

Men det krever jo en del plass. Leiligheten vår har ikke plass til 20 småttiser.

Gammel 27-01-11, 11:04   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Dette har jeg opplevd også. Da jeg spurte barnehagen sa de at så lenge bursdagen er i barnehagetiden og alle "må" være med så ønsker de ikke at barna tar med presanger. Grunnen var det du nevner, at det alltid vil være en del barn som ikke har med presanger og de opplever det som ikke helt greit.

Jeg får litt noia av hele denne "alltid ta hensyn til de som måtte føle a,b og c", men faktisk så jeg hvordan dette er selv for barna. Da lillemor ble 4 hadde vi hele avdelingen i barnehagen på bursdagspiknic i hagen, og det var veldig trist å se hvor sårt det var for de barna som ikke hadde med presanger. Dette er jo ofte, desverre, også de barna som aldri blir bedt eller får lov til å komme i bursdag.

Gammel 27-01-11, 11:07   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg spurte i barnehagen og de visste heller ikke. Men de sa at jeg godt kunne ta med presang hvis vi uansett hadde kjøpt.

Gammel 27-01-11, 11:33   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender ikke med gave. Jeg får legge til at vi heller aldri har fått invitasjon, det har kun ved noen anledninger blitt opplyst på mndplan om at de feks på turdag skal hjem til XXX og i parantes står det at gave er frivillig. (Fra parantesen fremgår det indirekte at det eretbursdagsselskap).

Gammel 27-01-11, 11:39   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De gangene barna har fått ordentlig invitasjon til en hjemmebursdag i bhg-tiden har vi sendt meg gave. Da har jeg oppfattet det som en helt vanlig bursdag. En gang sendte vi ikke med gave. Da hadde vi ikke fått med oss at det var bursdag, bare at de skulle til X (slik som Veronal beskriver). Noen hadde da sendt med gave, men de fleste hadde gjort som oss. (Dette har vært i to forskjellige barnehager og den siste hendelsen er eneste gangen det har vært bursdag i bhg-tiden i den gruppen.)

I deres tilfelle ville jeg derfor sendt med gave.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:58   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hos oss har barna både vært i hjemmebursdag i barnehagetiden og vi har hatt det selv hjemme. Vi tar med gave når barna skal i en slik bursdag, og de fleste hadde med gave da vi feiret hjemme. Jeg gjorde dog barnet oppmerksom på at de ikke kunne forvente gave av alle ettersom vi feiret i barnehagetiden. Vi leverte ut vanlige bursdagsinvitasjoner.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:05   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sendt med gaven.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:13   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid sendt med gave når et har vært bursdag i barnehagetiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:13   #15
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Hos oss har barnehagen retningslinjer om at dersom bursdagsfeiringen foregår i bhg tiden, altså som et arrangement der hele avdelingen eller hele grupper i avdelingen "må" være med, så er det ikke lov å ha med gave. Helt ok løsning for å unngå såre følelser hos barn som av en eller annen grunn ikke hadde kunnet tatt med gave.
Det skal legges til at det nesten ikke forekommer slik feiring av bursdager, men den ene gangen det ble gjort vet jeg at bursdagsbarnet ga (små)gaver til alle gjestene. Det var veldig vellykket.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:22   #16
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det var litt pussig. Jeg tar ikke med presang, tilfelle noen andre ikke har gjort det?

Det samme tenker jeg. Man tar da med gave når man skal i bursdag. Det er da ikke sånn at ungene er tvangsinvitert heller.

Edit: Ser nå at jeg misforstod, trodde de skulle bli med hjem etter barnehagedagen var over. Jeg hadde nok uansett send med en liten gave.

Gammel 27-01-11, 12:24   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Det er da ikke sånn at ungene er tvangsinvitert heller.

Det er jo nettopp det de er. Dette skjer i barnehagetiden uten at vi voksne er tilstede.

Bursdagen finner sted akkurat NÅ, og knerten har med presang. Så får jeg heller høre med de barnehageansatte når jeg henter i ettermiddag om det ble feil eller ikke.

Gammel 27-01-11, 12:25   #18
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jo nettopp det de er. Dette skjer i barnehagetiden uten at vi voksne er tilstede.

Ja, jeg skjønte det etterhvert...

Gammel 27-01-11, 13:07   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde hatt med gave.

Gammel 27-01-11, 13:11   #20
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mtp at det er ein liten jubilant som sit håpefull og ventar på presangar, hadde eg nok sendt med gave ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.