|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Kanskje det er et tema å ta opp på foreldremøter, det er nok mange som er i tvil når slike situasjoner oppstår. Eventuelt barenhagen kan lage rettnigslinjer, på samme måte som mange har rettningslinjer for når en får levere invitasjoner i barenehagen?
|
|
|
#23 |
|
bits and pieces
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Her leveres det med gave som om det skulle vært bursdag etter barnehagetid.
|
|
|
|
#24 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg sender med gave på slike brusdager. Det er ikke sikkert gaven er så stor, men det sendes med. Det er frivillig i vår barnehage, jeg har ikke opplevd det som noe press og jeg tror ikke alle tar med.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Så vidt jeg vet har minsten vært på det en gang. Det var en av jentene som er/var 2-3 år eldre enn sønnen min. Vi sendte ikke med gave, men det var nok mest fordi vi ikke var kjent med konsepetet. Hadde det derimot vært lillebroren hennes, som er en av kompisene til minsten, da hadde vi helt sikkert kjøpt med noe. I alle fall nå som vi skjønner hva det går ut på. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg hadde tatt med gave, ja, helt klart. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Jeg tror vi har opplevd dette bare en gang, og da fant vi det ikke naturlig å sende med gave. Det falt oss knapt inn, vil jeg si. Om jeg ikke husker feil var det heller ikke sendt ut invitasjoner til den enkelte, det var bare et oppslag i barnehagen om at avdelingen var invitert. Når det gjøres på denne måten er alle barna på avdelingen "tvunget" til å bli med, og i slike tilfeller syns jeg ikke det er naturlig å gi eller forvente gave. Dersom noen allikevel ønsker å ha med gave er det helt greit, det er liksom ingen stor sak. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Da har vi hentet. Over halvparten av barna hadde med presang, er konklusjonen.
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?
Har det da vært presisert at det ikke skal være med gaver?
|
|
|
|
#33 |
|
trøtt
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Vi hadde bursdag med hjemmebesøk denne uka. 12 gjester, 3 med gave. Det var ikke sendt ut invitasjon, kun info på ukeplanen. Det var veldig hyggelig, og tror ingen syntes det ble feil verken med eller uten gave.
|
|
|
#34 |
|
Helt konge
|
Nei, det har det ikke. Vi har heller ikke levert ut innbydelser til hver av barna, ei heller via mail. Avdelingen har blitt invitert ved at vi har avtalt det med personalet. Personlig innvitasjon vil ha ført til et større press/forventning om å måtte ta med gave, og det synes jeg ikke noe om. Det fordi hverken ungene eller deres foreldre har i særlig grad mulighet til å velge om de skal delta eller ikke. Jubilantene har også vært informert om det nok ikke kom pressanger ved denne feiringen, det har vært en del av dealen og helt greit. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ute på tur
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Det var noen slike bursdager i vår barnehage for 2 år siden og da vi sendte med gave. Så ble dette tatt opp på et foreldremøte og det var flere av foreldrene som syntes dette ble feil og etter det er slike bursdager "gavefri" og etter det har det ikke vært flere slike bursdager.
|
|
|
#37 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Min gutt var i et slikt besøk da han var tre. Da sto det at vi ikke skulle ta med gave. Jeg har alltid synes det var litt stusselig!
|
|
|
#38 |
|
maler
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Men hvis dette er barnets bursdagsfeiring, er det noe kult at det ikke kommer noen gaver da? Det ville jeg syntes var ganske kjipt egentlig.
|
|
|
#39 |
|
Helt konge
|
Sv: Presang til bursdagsfeiring i barnehagetiden?Mine barn har i tilegg til å ha barnehagen på besøk på dagtid hatt bursdagsfeiring med familie og venner med barn og naboungene, de har fått gaver i massevis. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Da bør vel bursdagsfeiringen legges til fritiden, og ikke til et tidspunkt der det i praksis er oppmøtetvang. Det er i alle fall min mening. |
|
|
|
![]() |
|
|