Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Te er sunnere enn vann (VG). Drikker du te?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 21:42   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Te er sunnere enn vann (VG). Drikker du te?

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=152454

Det hevder forskere ved Kings College i London som avviser den vanlige oppfatningen om at te er dehydrerende, melder BBC.

Te tilfører ikke bare kroppen væske, slik som vann, men kan i tillegg forebygge hjerteinfarkt og enkelte krefttyper, sier forskerne.

De mener det er innholdet av flavonoider, en type antioksidanter, som gjør teen bra for helsen.

Forskere fant klare bevis på at 3-4 kopper te daglig minsker risikoen for
hjerteattakk.

Jeg drikker litt te. Alternativ til kaffe som jeg ikke liker. Dette er en god grunn til å fortsette med det.

Favorittene mine nå er Eple/kanelte og Rooibush chai masaite.

Drikker du te? Hva er favoritt teen din?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:43   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Te er sunnere enn vann(VG) Drikker du te?

Jeg drikker sjelden te, men når jeg gjør det så drikker jeg PG Tips med sukker og melk.

Gammel 26-02-07, 21:46   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg drikker mye te i perioder, flere kopper om dagen i flere uker og så kan det gå flere uker før jeg drikker det igjen. (liker ikke kaffe)

Gammel 26-02-07, 21:48   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker en kopp om dagen nesten hver dag. Men det er ikke alltid jeg kommer på det, og nå som jeg vet det er sunt kommer jeg sikkert til å glemme det enda oftere.

Gammel 26-02-07, 21:50   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Te er sunnere enn vann (VG). Drikker du te?

Liker godt grønn te og drikker noen kopper hver dag.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:51   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker 2-3 kopper om dagen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:56   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke kaffe, men er glad i te. Ettersom jeg synes det er deilig med masse sukker i, begrenser det seg helst til helgefrokostene og enkelte kafébesök. Det går mest i Earl Grey, men grönn te er også godt. Nå for tida drikker jeg ammete nesten daglig, og da klarer jeg meg uten sukker.

Gammel 26-02-07, 21:59   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker te. Nå som jeg er gravid og har får halsbrann av alt, drikker jeg nesten aldri svart te. Grønn te, eller frukt/urtete. Til vanlig liker jeg aller best darjeeling og assam. Nå for tida drikker jeg veldig mye London Fruit and Herb sine frukt og urteteer. De får guttungen også litt av.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:27   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi drikker masse te. Men det går nok mest av den ikke-så-sunne sorten, yellow label med suketter og melk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:29   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke ofte jeg drikker te, men det hender, og da går det stort sett i diverse fruktteer.
Skal jeg drikke "vanlig te," må jeg ha melk og sukker i mengder.

Gammel 26-02-07, 22:31   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker te. Favoritten er Ceylon BOP, kjøpt selv på en plantasje i fjellene på Sri Lanka. Drikker den vanligvis svart uten sukker, men en sjelden gang synes jeg det er godt med melk og sukker i.

Det begynner å minke på den nå, så jeg drikker den med andakt. Heldigvis får man kjøpt ren svart Ceylon her også, selv om den er litt dyr. Jeg liker ikke fruktte og te med tilsatt smak. Liker bare den rene te-smaken. Er heller ikke begeistret for grønn te. Urtete ser jeg nesten ikke på som te i det hele tatt, siden mange av dem ikke involverer så mye som et eneste fiber fra te-planten.

Jeg synes forresten det er rart hvor vanskelig det er å få kjøpte svart te uten smakstilsetninger på fancye kaffe-/tebarer. Enda så mye deilig te det finnes fra f.eks India, Sri Lanka og Kina. Jeg vil ha te jeg, ikke varm saft. Og jeg spør om de ikke har nøytral te får jeg bare tilbud om Earl Grey... Derfor kjøper jeg nesten aldri te ute.

Sist redigert av My : 26-02-07 kl 22:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:37   #12
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker te, og siden jeg ikke drikker kaffe er dette en god erstatning i kaffe-sammehenger.

Jeg kjøper te på helsekosten; London Fruit & Herb company. De er visstnok koffeinfrie og har en nydelig smak. 8 forskjellige smaker.

Gammel 26-02-07, 22:38   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker mye te. Mest urte- og roibooste, men også svart te innimellom. Kaffe drikker jeg ikke lenger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:39   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg drikker vann. :usunn:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:45   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker veldig mye te. Litt av den grønne varianten, men mest vanlig Twining`s Earl Grey og Tønsbergblanding.

Gammel 26-02-07, 22:56   #16
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker mange store deilige kopper med Twinings Earl Grey om dagen.

:avhengig:

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:20   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Akkurat nå er jeg inne i en te-periode. Jeg har blitt mer og mer kaffekjerring det siste året og har fått i meg en kanne før kl. 12 på formiddagen omtrent, så jeg har kuttet ut kaffen og gått over til te. Prøver å begrense meg, så jeg drikker 1-2 kopper om dagen. Det går for tiden i Earl Grey eller grønn te med sitron + en teskje honning.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:40   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke te, synes det smaker vann med dårlig ettersmak.
Eeste teen jeg har fått i meg er amme-te, og den var det vel nesten like mye sitron og sukker som te.

Gammel 27-02-07, 08:24   #19
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg drikker masse te. Minst 4 kopper om dagen. Drikker både grønn og sort te, men aldri Lipton te.

Takket være en streng mor i oppveksten drikker jeg teen uten sukker ("Hvis du absolutt skal ha te, så får du drikke te og ikke sukker!").

Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 08:39   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker masse te i perioder, så jeg må jo være supersunn Favoritt-te? Har i grunnen mange, men liker best varianter av Earl grey. Og det må være Twinnings, ikke Lipton. Gul Lipton er vond!

Det beste er selvfølgelig te-blader, men jeg bruker som regel poser, for det er enklest.

Men jeg kan ikke begripe annet enn at te må være ekstra vanndrivende, for jeg tisser som en GAL når jeg drikker mye te, og får vondt i hodet hvis jeg ikke kompenserer med vann.

Men etter å ha lest det der så skal jeg jammen drikke mine fem-seks tekopper med god samvittighet

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.