Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsete til STOR baby?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 12:20   #16
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilsete til STOR baby?

Ja, det er vel veldig sjeldent at et babysete går kun til 9 kg, noen få går kun til 10 kg mens de aller fleste går opp til 13 kg.

Selv om det nå ikke er aktuelt så skriver jeg litt til(kan jo være nyttig ved en senere anledning).

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Nei, det betyr at det må stå lent mot ryggen på forsetet. Altså blir det litt kluss viss du f.eks plutselig får ein voksen person i bilen som gjerne vil ha bedre fotplass og vil skyve setet sitt lengre bak. Då må du bak og justere litt på setet. Og når forsetet blir flytta fram igjen må du hugse å justere setet igjen.
Eg har Britax-setet og det er veldig lett å montere, så sånn sett er det eit greit sete å ha dersom du ofte må flytte det mellom bilar. Men det er lite støtte til hodet i dette setet, så det er eit dårlig sete å sove i! Hodet berre vinglar fram og tilbake heile tida. Ville ikkje brukt dette setet til ein baby som er under 1 år.

Det hjelper litt om man har den ekstra hodestøtten og kanskje en nakkestøtte til barnet. Siden det var veldig viktig at setet skulle være billig så er ikke Britax TWE et dårlig alternativ(i hvert fall ikke sammenlignet med å putte en baby over 9 kg i et fremovervendt sete - noe som jo beklageligvis faktisk er tillatt og en god del velger faktisk å gjøre dette enda). Dersom barnet er innenfor vektgrensen også bør det kunne sitte selv, det kommer også an på kroppsbygningen til barnet hvor godt det sitter i setet. Brio Zento er forøvrig et annet bakovervendt sete i samme vekt og prisklasse.

Det lønner seg forøvrig å prøve i bilen før dere handler, kjedelig å bli sittende med et sete som kanskje ikke passer i bilen.

DL koster ca. 3500 så jeg antok kanskje at det ikke engang var et alternativ, men jeg vet jo ikke hva Floksa legger i billig.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.