Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris - høstferien 2011

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-11, 20:11   #21
Mermozz
Nybegynner

Mermozz sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Mermozz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Paris - høstferien 2011

Jeg oppfordrer sterkt dere til å gå til spise lunsj eller middag på "Bouillon Chartier", den siste kantinen i Paris. Stemningen er unik. Det installerer i en tidligere stasjonshall, hvor ingenting synes å ha endret seg siden slutten av forrige århundre. Det ligger i Rue du Faubourg Montmartre (Grand Boulevard métro linje 8)

I dette området kan dere også besøke musée Grévin (den tilsvarende parisisk Tussauds museum, men jeg tviler på at de er interessant for nordmenn, de fleste av statuene er franske personligheter). Noen få meter fra inngangen til museet er en av de mest berømte "passage" i Paris: le Passage Jouffroy. En overbygd gate, fra midten av det nittende århundre, hvor dere finner original butikker

Mermozz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 01:13   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Rett rundt hjørnet fra der jeg bodde

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 19:40   #23
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mermozz, her.

Jeg oppfordrer sterkt dere til å gå til spise lunsj eller middag på "Bouillon Chartier", den siste kantinen i Paris. Stemningen er unik. Det installerer i en tidligere stasjonshall, hvor ingenting synes å ha endret seg siden slutten av forrige århundre. Det ligger i Rue du Faubourg Montmartre (Grand Boulevard métro linje 8)

I dette området kan dere også besøke musée Grévin (den tilsvarende parisisk Tussauds museum, men jeg tviler på at de er interessant for nordmenn, de fleste av statuene er franske personligheter). Noen få meter fra inngangen til museet er en av de mest berømte "passage" i Paris: le Passage Jouffroy. En overbygd gate, fra midten av det nittende århundre, hvor dere finner original butikker

Takk for tipset

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:15   #24
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Nå har vi så og si bestemt oss for hotellet som Scilla og Katta anbefaler. Men jeg har litt andre spørsmål også:

1. Hvor lang tid tar det til flyplassen fra Paris sentrum? Hvor lang tid tar det til flyplassen fra Disneyland Paris? Går det direktetransport fra Disneyland Paris til flyplassen?
  2. Vi satser på å spise frokost og middag (én av middagene skal være litt flottere da det blir en slags feiring) i nærheten av hotellet, Hotel Villa Saint Germain. Er det noen som har noen anbefalinger?
  3. Hvilke turistattraksjoner vil dere si er de 5 viktigste for oss som aldrid har vært i Paris tidligere å besøke?

Gammel 28-01-11, 09:47   #25
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det gaar en spesiell shuttlebus fra flyplassen (i alle fall Charles de Gaulle) til Disneyland Paris. Det tar lenger tid enn en taxi, men er mye billigere. Taxi koster ca. 80-100 euro husker jeg. Vi maatte ta en gang men ellers har vi tatt den shuttlebussen. Jeg mener aa huske at det er info om bussen og hvor den gaar fra/tider etc. paa Disneyland Paris sine sider.

Fra Charles de Gaulle og inn/ut av sentrum, har jeg pleid aa bruke Air France bussene. Informasjon her http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...-transport.htm

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:01   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble inspirert til å bestille kjærestetur til Paris for meg og mannen nå, har sjekket flybilletter og får til ca 2300 tur/retur for oss to via Ryanair helgen 29 april til 1 mai, regner med at det er en ok flypris for fredag til søndag?

Er det riktig å se på bydelene 03.Temple - République og 04. Centre Pompidou hvis man vil bo i Marais-området? Det er på www.booking.com

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 28-01-11 kl 20:33.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 20:29   #27
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Anbefaler dere en lunsj på George som ligger på toppen av Pompidou-senteret. Kult sted, god mat og med nydelig utsikt over de vakre takene i Paris.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:29   #28
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Anbefaler dere en lunsj på George som ligger på toppen av Pompidou-senteret. Kult sted, god mat og med nydelig utsikt over de vakre takene i Paris.

Takk for tipset. Om vi skal dit skal jeg helt sikkert foreslå en lunsj der

Gammel 29-01-11, 20:30   #29
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Ellers er fly og hoteller booket. Vi kommer til å bo tre dager på hotellet som ble anbefalt i denne tråden (så takk for tipset), og tre dager på Disney's Newport Bay Club.

Tror det blir en super tur for store og små.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.