|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Jeg vurderer å lære meg å lage matJeg tror jeg skal prøve å bli litt flinkere til å lage mat. Jeg lager en super pizza, jeg er god på sjokoladekake etter oppskrift fra egen skolekjøkkenbok, jeg lager carbonara fra pose om jeg må og jeg lager saus ellers fra bunnen. |
|
|
|
#2 |
|
Weeeee
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matFetaost, oliven, pinjekjerner, vårløk, soltørket tomat og epler og også gode ting å putte i salat.
|
|
|
#3 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matJeg er ingen ekspert. Kun stort sett sulten. Hva med å ta en og en rett? Ruccola er jo nøtteaktig og besk, så den trenger kanskje litt sødme? Liker du brokkoli f.eks, kan du lage salat med små brokkolibuketter, finhakket rød løk, ristede pinjekjerner, olivenolje og bringebæreddik. Passer godt til biff. Eller kyllingfilet.
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matMen sånn når man snakker om oliven for eksempel - de smaker ikke sånn som i Italia de man finner på rema. Hvordan gjør man når man skal kjøpe oliven? Og hvor selger de ok olivenolje? |
|
|
|
#5 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matRuccola må tørkast skikkelig etter skylling, ellers smakar den vondt!
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matForresten - potetsalat kan jeg. Det er jeg faktisk virkelig, virkelig flink på. |
|
|
|
#9 |
|
Weeeee
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage mat
Greske, du må leite etter greske oliven!
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matHvis du ikke er spesielt interessert i matlaging, men vil lære nye kombinasjoner så anbefaler jeg at du tester ut oppskrifter andre har god erfaring med og kjenner etter hvordan smakene passer sammen.
|
|
|
|
#11 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matMeny har mye olivenolje. Også de med peppersmak. Om du ikke finner nok der, har du alltids Olivers & Co. Oliven finner du også der. Eller på div. innvandrerbutikker.
|
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matEnig med Tjorven! Ikkje gå til innkjøp av mange ingrediensar du ikkje kjenner heilt bruken til, men finn deg ei oppskrift som ser spennande ut, og kjøp inn det du treng til denne |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matKonsentrer deg om noko heilt basic. Da får du det å lage mat inn i fingrane. Eg er glad i å lage mat, men mange av tinga på oppskriftsforumet er for avansert for meg. Kanskje Matprat kan fungere bedre for deg? Om du har iPhone har matprat en fin app der. Når det gjeld ruccola og balsamico er eg litt Rema 1000. Ruccola, cherrytomat, pinjekjerner og rødløk. Balsamico bruke eg ofte kremvarianten av. Og eg bruke den som dressing som eg blande sammen med olivenolje, salt og pepper. Etter olivenhaustinga eg var med på i Israel i haust er eg så heldig å ha egenprodusert olivenolje i skapet i uoverskuelig framtid, den kan ingen Rema-variant konkurrere med.
|
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matFor eksempel Carbonara:
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matJeg er allerede forlengst en som elsker oliven altså. Jeg bare synes ikke remavarianten er noe god. |
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage mat
Nemlig, derfor er det best å begynne med nokre basicting. Utvide reportoaret rett og slett. Berre et par-tre oppskrifter.
|
|
|
|
#19 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matJeg pleide før å lage en ganske god pastasaus med boksetomater (god kvalitet, om jeg må be!), ruccola, kalamataoliven og masse chèvre smuldret over. Det er temmelig enkelt, tar maks ti minutter, og dessuten kjempegodt.
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Sv: Jeg vurderer å lære meg å lage matQueens olives i sånn boks som står sammen med andre tapasting (
|
|