Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Snekkerbukser for voksne?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 15:19   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snekkerbukser for voksne?

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg lette ikke så veldig hardt etter denne tråden, fordi jeg ble så sur på Garden Girl fordi de mente at de modellene de hadde med grusomme blomsterstoff var såååå nedtonede og basic og de hadde null planer om å lage noe som ikke-shabby chicks kunne våget seg ut i. Fasongmessig var den nemlig perfekt, men mønstermessig så var de verre en døden.

I tillegg orket jeg ikke dra til en butikk med arbeidsklær, for av erfaring så vet jeg at det er vanskelig å finne noe som sitter godt på min damekropp med rumpe og hofter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:19   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en snekkerbukse fra Hilfiger en gang. :bryter sammen og tilstår:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:20   #43
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en sucker for happy ends ja, Esme? Edit: Æsj, litt for træg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:22   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åhå!!!

Gammel 03-08-10, 15:24   #45
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg lette ikke så veldig hardt etter denne tråden, fordi jeg ble så sur på Garden Girl fordi de mente at de modellene de hadde med grusomme blomsterstoff var såååå nedtonede og basic og de hadde null planer om å lage noe som ikke-shabby chicks kunne våget seg ut i. Fasongmessig var den nemlig perfekt, men mønstermessig så var de verre en døden.

I tillegg orket jeg ikke dra til en butikk med arbeidsklær, for av erfaring så vet jeg at det er vanskelig å finne noe som sitter godt på min damekropp med rumpe og hofter.

Garden girl har kommet med et nytt mønster i år da, men det er kun marginalt mindre mønstrete.

Jeg kjøpte den Blåkläderbuksen jeg, i damemodell og den sitter godt, temmelig innsvinget altså, stor forskjell fra herremodellen. Og så er lommene på knærne til sånne skumputer med åpning nedover. Jeg er i hvert fall kjempefornøyd, så ville tipse om igjen.

@torsk:

Gammel 03-08-10, 15:25   #46
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er ikke Hilfiger mest sengetøy? Jeg tror jeg har Hilfiger sengetøy. Kan det stemme?

Gammel 03-08-10, 15:28   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Garden girl har kommet med et nytt mønster i år da, men det er kun marginalt mindre mønstrete.

Ja, den er virkelig ikke verdt å vurdere en gang. Ultrafæl er den.

Jeg kjøpte den Blåkläderbuksen jeg, i damemodell og den sitter godt, temmelig innsvinget altså, stor forskjell fra herremodellen. Og så er lommene på knærne til sånne skumputer med åpning nedover. Jeg er i hvert fall kjempefornøyd, så ville tipse om igjen.

Da skal jeg bruke litt tid på den, takk for tips. Åpning nedover er jo smart. Er den så innsvinget at den strammer når man bøyer seg? Jeg vil helst ha en som bare henger, nemlig.

Er ikke Hilfiger mest sengetøy? Jeg tror jeg har Hilfiger sengetøy. Kan det stemme?

De lager nok sengetøy, i litt sånn amerikansk blå/rød/hvit-patriot-Marthas Vineyard-stil. Litt ala Ralph Lauren. Men det er i all hovedsak klær.

Gammel 03-08-10, 15:59   #48
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, den er virkelig ikke verdt å vurdere en gang. Ultrafæl er den.

Da skal jeg bruke litt tid på den, takk for tips. Åpning nedover er jo smart. Er den så innsvinget at den strammer når man bøyer seg? Jeg vil helst ha en som bare henger, nemlig.

Den strammer ikke på meg, men jeg kjøpte så stor at jeg kan tre den utenpå annen bukse.

Gammel 04-01-11, 23:25   #49
gan
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2011
gan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er så heldig at jeg har en snekkerbukse av typen DIVIDED,som ble kjøpt på H&M for noen år tilbake.
Da den nå er meget tynnslitt,blir vel den neste snekkerbuksa å være av typen Dickies,meget mulig den som er vist på en av de forrige viste sidene.

gan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:22   #50
Garamond
Fullverdig medlem

Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har en snekkerbukse av merket Carhartt. Det er en ordentlig mannebukse som er kjøpt i USA for noen få måneder siden. Den er tradisjonell med knepping i sidene og seler over skuldrene. Jeg synes selv jeg ser ganske tøff ut i den

Skulle ønske flere, både gutter og jenter brukte snekkerbukser utendørs. Det ser bra ut, særlig på noen jenter som er søte i utgangspunktet og som får et litt "tøft" look av en snekkerbukse med hammerfeste og lomme til tommestokk og alt sånt.

Samtidig lurer jeg på om det er noe jeg vil bruke utendørs selv om jeg liker å gå med den inne. Kanskje jeg oppfatter en snekkerbukse som en litt sånn jente-greie siden omtrent alle jenter gikk med det på 80 og 90 tallet.

Kommentarer ?

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:26   #51
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leter du fremdeles etter snekkerbukser? Det ser ut til at dette blir en "hit" i år. ihvertfall hvis man skal dømme etter hva som har kommet inn av nyheter i butikkene..
Only hadde fått inn noen fine i olastoff.
http://only.bestsellershop.com/NO/ju...rea1653/272399

Gammel 28-01-11, 13:38   #52
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det som er dumt er at det er lommer på knærne til sånne knebeskyttere, og de kommer til å fylles opp med jord og småstein som gjør vondt. For jeg tror ikke de er åpne i bunnen?

Burde være en smal sak å sy igjen åpningene slik at det ikke kommer inn jord og steiner?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 13:53   #53
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Burde være en smal sak å sy igjen åpningene slik at det ikke kommer inn jord og steiner?

Neida, det som er bra er at det er åpning i bunnen, sånn at det fyker ut stein. For det kommer inn om det er åpning i det hele tatt. Jeg har sånne bukser med sånne lommer hvor jeg har inn sånn hard skumgummi og synes det er supert altså, om jeg driver og herjer og snekrer og luker eller hva, så er det bare å deise ned på knærne, og ikke tenke på hvor man har gjort av platene.

Gammel 28-01-11, 15:18   #54
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Problem solved Uten at det engang var noe problem....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 15:25   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, jeg har fremdeles ikke funnet meg en snekkerbukse. men damen på Los Lobos skal ringe meg når de får inn nytt parti med Dickies. Jeg siklet også på en fra et dansk merke som lager mye sekstitallsinspirerte klær, så det spørs om det ikke blir en snekkerbukse som får et liv utenfor hagen også. Komplett med Rosie the Riveter-skaut så blir jeg nok fin, skal dere se.

Gammel 28-01-11, 23:05   #56
Garamond
Fullverdig medlem

Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kanskje du kan sjekke denne ? Dette er bloggen til et firma som også har en norskspråklig hjemmeside og som spesialiserer seg på snekkerbukser i alle størrelser og fasonger. hjemmesiden deres er imidlertid veldig treg akkurat nå, men bloggen funker greit.

Ellers har jeg blitt informert fra kvinnelig hold om at både H&M og Bik Bok selger helt normale snekkerbukser og at også 50-tallsbutikken på Grunerløkka som ligger ved siden av BarBoca gjør det.

http://uk.dungarees-online.com/blog/

Sist redigert av Garamond : 01-02-11 kl 01:13.
Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.