Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-11, 11:09   #621
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Så fin den blir Absalone

Gammel 29-01-11, 13:30   #622
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har så lyst til å strikke en monsterbukse, men lurer på om det er for vanskelig for meg som er rimelig fersk strikkerske. På mønsteret som jeg så på, så sto det at fjeset og tennene var brodert på etter buksen var ferdig, men for meg så det strikket ut. Er det noen oppskrifter som man evt. strikker fjeset på? Kanskje noen av dere kan anbefale en oppskrift som er lett, og den må være fin da.

Gammel 29-01-11, 13:36   #623
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Tenner og øyne broderes på med maskesting i etterkant, ja. Ellers blir det innmari mange tråder å feste.

Du kan velge en hvilken som helst buksetype, men for å få fram smilet må den være i glattstrikk - i det minste buksebaken. Jeg tror jeg brukte en oppskrift som lå på tettinntil den gangen jeg strikket denne, men muligens med noen endringer. Husker ikke, sorry.

Gammel 29-01-11, 13:44   #624
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er snart ferdig med et fnugglett lite sjal i Kid Silk Haze - jeg elsker virkelig det garnet! - i farge vannmelon. Fargen er mer gammelrosa enn vannmelon, da.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 29-01-11, 15:26   #625
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Tenner og øyne broderes på med maskesting i etterkant, ja. Ellers blir det innmari mange tråder å feste.

Du kan velge en hvilken som helst buksetype, men for å få fram smilet må den være i glattstrikk - i det minste buksebaken. Jeg tror jeg brukte en oppskrift som lå på tettinntil den gangen jeg strikket denne, men muligens med noen endringer. Husker ikke, sorry.

Jeg tror den oppskriften jeg fant skal være enkel nok for meg. Og mamma får brodere!

Gammel 29-01-11, 20:33   #626
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg har så lyst til å strikke en monsterbukse, men lurer på om det er for vanskelig for meg som er rimelig fersk strikkerske. På mønsteret som jeg så på, så sto det at fjeset og tennene var brodert på etter buksen var ferdig, men for meg så det strikket ut. Er det noen oppskrifter som man evt. strikker fjeset på? Kanskje noen av dere kan anbefale en oppskrift som er lett, og den må være fin da.

Jeg er også temmelig fersk i strikkeverden. Jeg har strikket denne buksen i mørkebrunt med lyse brune striper. Jeg fulgte denne oppskriften på broderingen

Macky er ikke aktiv  
Gammel 29-01-11, 20:38   #627
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg er også temmelig fersk i strikkeverden. Jeg har strikket denne buksen i mørkebrunt med lyse brune striper. Jeg fulgte denne oppskriften på broderingen

Takk, men nå har jeg begynt på en. Jeg tror oppskriften er ganske lik, jeg så den du la inn når jeg søkte. Men jeg kan sjekke ut broderingen, for å se om jeg skal ta det selv, eller om mamma skal gjøre det.

Gammel 01-02-11, 22:37   #628
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Da var den første monsterbuksa i boks, og begynner på nummer to!

Gammel 01-02-11, 23:35   #629
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

bare krage og stolper igjen, pluss å sy under ermene, som gjenstår på jakka!

wee, men det egnet seg ikke for tv-strikk eller tog-strikk, så det får vente til jeg har permisjon (etter jobb i morgen)

for jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal begynne å plukke masker, for at det hele skal bli rett, tror jeg må lese en gang til, antakelig klippe tråden, og tenke. (og forsikre meg om at "høyre side av kragen" er det som er til høyre når man ser jakken forfra, ja?)

Gammel 02-02-11, 10:18   #630
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker nok en lue. Med mønster, og med tynne(-ish) pinner. Lurer på hvordan dette går.

Fikk et anfall av vill-og-gal her om dagen, og kjøpte garn til monsterbukse også.

For en mnd siden var det eneste jeg noen gang hadde strikket en kvart lue på barneskolen, så det går fremover hvertfall

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-02-11, 11:56   #631
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg la opp et par babysokker på toget i dag.

Mitt aller første sokkepar, jeg har aldri forsøkt meg på hælfelling, så vi får se om jeg får det til, eller om jeg legger dem vekk til mamma kommer om 2 uker. (Men jeg trenger pinnen i mellomtiden, den er kjøpt til buksa til det settet til jentungen, og jakka blir etter planen strikket ferdig denne uka/helga, så da skal jeg begynne på buksa. som altså skal strikkes på denne pinnen, men beina kan jeg strikke på den jeg har jakka på nå, det er når buksa går rundt og rundt etter skrittet (den har sånn åpning mellom beina til å bytte bleie, nemlig, så beina er strikket frem og tilbake) at jeg trenger denne pinnen jeg nå har sokken på. Vel, dersom tre omganger vrangbord kan kalles en sokk...

Gammel 02-02-11, 12:48   #632
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Det var tilbud på garn på Nille (i hvert fall her). 3 nøster for prisen av 2. På alle typer.

Gammel 04-02-11, 17:30   #633
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Må bare vise fram noe av det jeg har laget også, før det fyker ut av dørene her.

Håper det er ei lita jente, som blir glad for ny dokke med strikkede klær.

Dette skal nissen min få på seg. Mangler lue og skjerf enda.

Gammel 04-02-11, 17:59   #634
Malama

Malama sin avatar

Standard

Babysokker som går langt oppover foten, for at de skal sitte godt, ja, det er jeg enig i at er en god ide.

Men 15 cm, i minstre str? (1-3 mnd) 15 cm før jeg begynner på helstrikkingen? For all del, jeg gruer meg til å ta fatt på den, for jeg har aldri gjort det før, men 15 cm? Jeg har 8 cm nå. Det er ikke det at det tar så lang tid å strikke 7 til, men jeg ser for meg at sokkene vil gå helt opp til bleien omtrent da... jeg mener, en nyfødt baby har jo ikke akkurat sååå lange bein? Burde ikke kanskje rundt ti cm holde? Eller bør jeg virkelig strikke 15? (Oppskriften er fra "myk start", om noen har prøvd dem og vet om de faktsik bør være så lange)

Gammel 04-02-11, 18:01   #635
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tunika til prinsessen. Har ikke noe mønster, så dette kan bli interesant

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 04-02-11, 19:01   #636
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg mangler bare en arm naa, saa er kjolen i boks - alle traader er festet og hals og skjoertekant er sydd inn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0845.JPG (128,0 KB, 14 visninger)
Gammel 04-02-11, 21:36   #637
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Må bare vise fram noe av det jeg har laget også, før det fyker ut av dørene her.

Håper det er ei lita jente, som blir glad for ny dokke med strikkede klær.

Det m da være en drøm av en gave å få! Så fint det settet var. Tenker jenta blir kjempeglad!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-02-11, 23:23   #638
Malama

Malama sin avatar

Standard

Knappene og trådene er festet i body og kjole, da har jeg redusert fra fire til to pågående prosjekter (og garn til flere liggende i kø..)

Bilder av de ferdige skal jeg prøve å få ordnet i morgen, må bare tømme kameraet, for minnekortet et fullt, så jeg får tatt bilder.

Gammel 05-02-11, 23:34   #639
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dobbeltstrikker votter. Det blir veldig fint, men det tar tiiiiid...

(ikke mitt bilde, men forhåpentligvis vil mine ligne, i rødt og lilla)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 05-02-11, 23:38   #640
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Akkurat ferdig med en nesten-Klukka kjole. Dvs den er helt lik bortsett fra mønsterborden. Mens jeg har holdt på med kjolen så har det blitt en Space-invaders lue til mannen. Nå har jeg startet på en dåpsgave og siden jeg ikke vet om mora sniker her inne så sier jeg ikke hva det er før etter dåpen I tillegg holder jeg på med Kvikk Lunsj lue til største.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.