Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-11, 20:37   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Paris

Jeg ble inspirert til å bestille kjærestetur til Paris for meg og mannen nå, har sjekket flybilletter og får til ca 2300 tur/retur for oss to via Ryanair helgen 29 april til 1 mai, regner med at det er en ok flypris for fredag til søndag?

Er det riktig å se på bydelene 03.Temple - République og 04. Centre Pompidou hvis man vil bo i Marais-området? Det er på www.booking.com

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:04   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paris

Husk at Ryanair lander på Beauvais-flyplassen utenfor Paris. Ville bare nevne det ettersom dere har såpass få dager i Paris... Den ligger ganske langt fra Paris, og jeg vil tro at Ryanair ikke har avgang veldig tidlig på dagen fra Norge, og da kan weekenden til deg og din kjære bli ganske snau.

Gammel 29-01-11, 22:13   #3
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Man skal se på Centre Pompidou uansett! Centre Pompidou og La Défense er det eneste jeg virkelig liker i Paris. Jeg synes flyprisen var bra, forresten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:38   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Husk at Ryanair lander på Beauvais-flyplassen utenfor Paris. Ville bare nevne det ettersom dere har såpass få dager i Paris... Den ligger ganske langt fra Paris, og jeg vil tro at Ryanair ikke har avgang veldig tidlig på dagen fra Norge, og da kan weekenden til deg og din kjære bli ganske snau.

Åh, takk, det visste jeg ikke. Hvor langt unna er det i kjøring er det?
Vi lander litt over kl 16 og tilbake søndag er vi er hjemme 18.40, men helst bør vi reise tidlig fredag morgen ja. For oss er Rygge-flyplassen mye nærmere hjemme, så vi sparer litt i reisetid der. Er det nærmere med Orly eller selvfølgelig da Charles De Gaulle?
Ser jeg får flypris rundt 4-5 tusen hos SAS og Norwegian.
Men nå ser jeg jo at f.eks SAS og de andre har pakkepris som ligger på samme totalpris jeg har funnet hver for seg. Føler vel at minimum stjerner er 3 og da fant jeg Citadines Bastille Marais Paris via SAS til pakkepris ca 6000. Får det til like pris på andre hoteller også.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 29-01-11, 22:39   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Man skal se på Centre Pompidou uansett! Centre Pompidou og La Défense er det eneste jeg virkelig liker i Paris. Jeg synes flyprisen var bra, forresten.

Takk, så jo at Marais-området ble varmt anbefalt i den andre tråden her, og det jeg leser og ser virker veldig hyggelig. Har lyst til å bo og rusle litt i et sånt område framfor å bo i slitsomt turist-businessområde.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 02-02-11, 22:41   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Da har jeg booket hotell pluss fly den helgen med SAS via WWTE til Charles De Gaulle. Fly kl 08 og hjem kl 14 søndag og dette hotellet som skal ligge i 3.arrondissement Maraisområdet.
Holdt på å booke et 2 stjerners hotell som så veldig fint ut, men googlet heldigvis på anmeldelser først...det ble dette istedenfor:

http://www.lesjardinsdumarais.com/fr/index.php

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 03-02-11, 00:40   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Dette blir sikkert kjempe-bra, Lykken!

Det hotellet så jo bare kjempe-koselig ut, blir spennende å høre hvordan det var, så kan vi kanskje vurdere det på neste kjæreste-tur til Paris.

Gammel 03-02-11, 09:51   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Gleder meg!
Tar litt tid i forkant av bookingen når man ikke vil ta mer enn en dag fri, kun ha morgenfly til og ikke kveldsfly hjem, men ikke for tidlig fly heller, billigst mulig, direktefly, sjekke xx antall hotell i et bestemt område etc, hehe.
Skal rapportere hvordan turen og hotellet er:-)

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.