Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Æsj, jeg blir så utrolig lei av å lese kommentarer som i alle fall jeg tyder dithen at man ikke syns personalet i barnehagen skal få påfyll av kunnskap, og en motivasjonsboost i jobben sin, heller ikke teambuilding. Men som klager over umotiverte ansatte i barnehagen, mye sykefravær, lite voksne, og lite kompetente voksne. 
Jeg har ikke opplevd å ha planlegging på andre tidspunkter enn på planleggingsdagene. Men det er nå ikke akkurat vanskelig å forstå at denne planleggingen kan gjøres på andre tidspunkter slik at de som jobber i barnehage også en gang i "skuddåret" kan ha fri samtidig.
Og hva er egentlig forskjellen på at en annen type bedrift stenger en hel fredag feks fordi personalet skal på teambuildingstur for å gjøre arbeidsplassen til et bedre sted å være?
Og jeg har vel ikke akkurat intrykk av at såkalte kursdager alltid er så innholdsrike i andre yrker. I barnehagen er det virkelig kurs om man skal på kurs. Det er ikke snakk om å ha tre timer kurs, for så å dra på spa eller spise på dyre restauranter akkurat.
Kjenner jeg blir pissesur av slike tråder som dette.