Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva slags "straff" fikk du som barn
Grov vold (som gav merker) 13 4,69%
Jeg ble psykisk mishandlet 35 12,64%
Ørefiker - ofte 16 5,78%
Ørefiker - sjelden 34 12,27%
Ris - ofte 13 4,69%
Ris - sjelden 55 19,86%
Husarrest o.l. - ofte 15 5,42%
Husarrest o.l. - sjelden 64 23,10%
Gå på rommet - ofte 58 20,94%
Gå på rommet - sjelden 75 27,08%
Kjeft 170 61,37%
Tilsnakk 189 68,23%
Brukte ikke "straff" 17 6,14%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 23:26   #101
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Eller bli påtvunget dårlig samvittighet fordi de har kjøpt noe til deg "som de egentlig ikke hadde råd til"..

Akkurat! For man fikk jo så mye glede av den tingen etterpå...
Dumt at det er slik for noen.

Gammel 08-07-08, 22:45   #102
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hvordan er/var det i Colombia - tror du fysisk avstraffelse er mer vanlig der enn her? (Får håpe at å bli slått med belte er mer vanlig da:grøss

ja, det mer vanlig der enn her . Også min far hadde vere. foredrene hannes var slemm slemm med han og hans støresøster.
Jeg har snakked med tanten min om det, hun fikk aldry barn.
Har snaked mye med han og han har gråte og be om unnskyld og det er greit for meg. Det er mange barn i Colombia som er straff + at foreldrene er ikke glad i de + litte penge.. etc... Men ikke alle har det son, det gå også på hvor mye skole har foreldrene hat.

Dificult thing to write about in norwegian, but I did my best
I am a very happy person now and I do love my parents and I want to do my best to have them in my kids life. The fact that I can talk about this with them is very importand for me, also to know the history about where this came from.
My grandparents had change too. They where really nice with me and they are super nice with my kids.
I do feel that I have a little bit of the anger in my body, but sending the kids to time out or myself when is not a big deal makes me stop and talking with my husband about it even that he doesnt know what I am talking about.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 09:50   #103
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, for de barna som har blitt fysisk "straffet" har nok vært slemme.

Ja, det må du da skjønne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 23:41   #104
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vet ikke om slike undersøkelser er representative. det er jo gjerne de som har noe å krysse på som svarer. men likevel:

25 % fikk ris
25 % husarrest, og nesten
50 % sendt på rommet.

Jeg synes dette er temmelig høye tall. Har barn selv og vi strekker oss sjelden så langt som et litt høyt "fy".

Har ting endret seg veldig på 20-30 år ? Vil tallet for "ris" fortsatt være 25 % eller har menneskeheten gått litt fremover siden 50 og 60 og 70 tallet ?

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 23:46   #105
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

Har ting endret seg veldig på 20-30 år ? Vil tallet for "ris" fortsatt være 25 % eller har menneskeheten gått litt fremover siden 50 og 60 og 70 tallet ?

Når det gjelder barneoppdragelse har det jo vært en stille revolusjon. Jeg tror ikke de som er barn i dag kommer til å være merket av avstaffelse. (Jeg tror derimot vi kanskje er i ferd med å oppdra en generasjon av barn som får "alt opp i hendene".)

Gammel 29-01-11, 10:15   #106
Slettet bruker
Passiv

Standard

Upsann. Sorry. Veldig gammel tråd, ja. :trykket på pollen først, så datoer etterpå:

Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:51   #107
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukker undersøkelsen.

Gammel 31-01-11, 02:41   #108
Garamond
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

..Og akkurat nå som jeg skulle skrive at de tre gangene jeg fikk gammeldags ris på stumpen var høyst fortjent. Utrolig at det ikke skjedde oftere!

Jeg tok sikkert skade av det også. Det var for eksempel ganske sårt å sitte etterpå. Tror de fleste i klassen min fikk litt ris i blant så de tok sikkert skade de også. Særlig når man tenker på de harde stolene vi måtte sitte på på 70 tallets skole. Det er godt verden går fremover og man har gått over til plaststoler.

Det verste med å få ris var uansett at man risikerte å bli sendt på rommet etterpå. Der var det jo ingen ting å finne på, bare en masse leker.

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.