Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva mener "vi" om Losjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 03:23   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mener "vi" om Losjen?

Jeg kjenner flere som er med i Frimurerlosjen. Jeg må også le litt av dem. Alt hemmelighetskremmeriet, ritualene og "nivåene". Det hele høres veldig bisarr ut for meg. Kan jo selvsagt ha noe med at jeg alltid tenker på "Eyes wide shut" når jeg ser for meg losjebrødre på møte

Men som noen over her peker på vet jeg jo at de, særlig i mindre byer, har langt større makt en vi faktisk vet om. Så vidt jeg har fått med meg er det slik at Frimurerlosjen har som mål å ha ett medlem fra hver yrkesgruppe. Og ikke hvilken som helst elektriker eller jurist Hva Har Du. Det er i stor grad folk med inflytelse og makt innenfor sine respektive yrker, samt kommuneansatte og politikere som blir invitert med. Og med absolutt taushetsplikt for hva som skjer på losjemøtene bør man selvsagt kunne tenke seg til hvilket maktverktøy de faktisk sitter med. Om de bruker det da. Det vet vi jo ikke, men det er jo nærliggende og tenke at denne muligheten blir utnyttet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.