Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 21:53   #81
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du fyller ut skjemaet, på det må du skrive hvor mye full lønn er, hvor mye du har trukket i skatt, og hvor mye du har utbetalt. Jeg gjør det på papir men det er akkurat samme greia på nett. (altinn e.l.)

Dumt spørsmål, men hvordan vet jeg hvor mye jeg skal trekke i skatt? Ah, vedkommende må selvsagt vise meg skattekort.

Jeg prøver å finne ut av dette på nett nå, og jeg skjønner fint lite.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:56   #82
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Dumt spørsmål, men hvordan vet jeg hvor mye jeg skal trekke i skatt? Ah, vedkommende må selvsagt vise meg skattekort.

Du får skattekort ja.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:56   #83
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Du har funnet denne, ja? http://www.skatteetaten.no/no/Biblio...eid-i-hjemmet/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:01   #84
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du har funnet denne, ja? http://www.skatteetaten.no/no/Biblio...eid-i-hjemmet/

Jepp, sitter og leser nå, men synes det var mye info, så jeg henger ikke helt med.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde noe problem med svart arbeid. Så mye enklere ting hadde vært.

Gammel 30-01-11, 22:05   #85
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ikke sant. Hvorfor gi ungene mat, de blir jo sultne igjen med en gang.

Mitt poeng var at for at jeg skulle føle at rengjøringshjelp reelt var avlastning, måtte noen komme inn et par (tre?) ganger i uka og vaske. Så ukritisk med pengebruken tror jeg aldri at jeg blir () så det utgår.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:46   #86
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Nå fant jeg plutselig ut av damen eier et firma. Hjelp, da blir jo ting helt annerledes igjen. Hvordan gjør jeg det da? :forvirret:

Skriver vi da bare en kontrakt, og så sender hun meg regning? Er det måten å gjøre det på? Da trenger jeg vel ikke sjekke masse ting? Annet enn Brønnøysundregistrene?

Sist redigert av Divine : 30-01-11 kl 22:53.
Gammel 31-01-11, 00:24   #87
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis hun eier firma, så er det lett som en plett. Da sende hun deg en faktura, som du betaler. Ferdig. Da trenger du heller ikke tenke på slike ting som feriepenger, sykepenger o.l. Du må bare være obs på at nye regler sier at du ikke har lov til å betale henne kontant. I alle fall hvis du skal betale henne mer enn 10 000 i året.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 08:39   #88
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har nøkkelboks. Vi stiller om koden hver gang firmaet skal komme.

Smart! Vi har forresten dørlås med kode her i junaiten, og en sånn skal med oss hjem til Norge. Genial greie. Vi har også nøkkelboks med kode, sånn i tilfelle kodelåsen svikter. Batterier lever ikke evig...

Gammel 31-01-11, 08:57   #89
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis hun eier firma, så er det lett som en plett. Da sende hun deg en faktura, som du betaler. Ferdig. Da trenger du heller ikke tenke på slike ting som feriepenger, sykepenger o.l. Du må bare være obs på at nye regler sier at du ikke har lov til å betale henne kontant. I alle fall hvis du skal betale henne mer enn 10 000 i året.

Mange takk. Det høres unektelig mye greiere ut, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.