Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Men vil du ikke mye før at flyet ikke skal være forsinket eller at barnehagen ikke skal ha stengt?
Jeg mener ikke at skole- og barnehageansatte må skrive lange utgreiinger på timeplanen for å stille nysgjerrigheten til oss foreldre, jeg stoler fullt og helt på at de ansatte evner å styre dagene sine på best mulig måte, men jeg skulle ønske at det var rom for litt nytenking og idémyldring uten at det blir ansett som angrep som medfører flere sider med utlegging om hvor mye man faktisk har å gjøre i jobben sin. For det er ikke unikt for verken skole eller barnehage.
Sånn som jeg har lest denne tråden sier både de som jobber i barnehage og i skole at de er åpne for en annen organisering av planleggingsdagene, men at det ligger føringer fra stat og kommune, og at det derfor er andre enn den enkelte skole og barnehage som må ta tak i dette dersom det skal endres. Jeg har ikke sett at noen har motsatt seg nytenking, men at vi er flere som prøver å forklare at det er et system som må endres, ikke holdningen hos den enkelte ansatte.