Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Tilberede velling/grøt, likt som mme?

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 22:55   #1
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Sv: Tilberede velling/grøt, likt som mme?

Her i denne diskusjonen var det jo "kjentsfolk"

Kan jeg spørre noe mer- hvordan blander dere til velling? Klumpen nærmer seg fire måneder og jeg er veldig klar for å få i han mer næring på kortere tid

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 07:58   #2
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hyggelig å se deg her, Solå!
Har aldri prøvd oss på velling, men har lest en del på dg som har brukt det. Tror de fleste der beskriver at de i starten tilsetter 1-2ts grøtpulver i flaska og så eventuelt øker på etterhvert.

Gammel 05-02-11, 21:18   #3
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solå, her.

Her i denne diskusjonen var det jo "kjentsfolk"

Kan jeg spørre noe mer- hvordan blander dere til velling? Klumpen nærmer seg fire måneder og jeg er veldig klar for å få i han mer næring på kortere tid

Det blir veldig lite ekstra næring med dei små teskeiene med grautpulver i flaska, men den metter meir. Så dersom du treng å feite opp ungen, er velling sannsynlegvis ikkje tingen. Skal du ha han til å sove meir, KAN velling vere tingen
Vi brukte 1 ts pr måleskei Småfolk, dvs 6 på 180ml MME på det meste, då vart den ganske tjukk. (I starten var det 1-2 ts pr flaske.) Dette er ca like mykje pulver som det er i graut av 90 ml væske. Vi brukte Holle, den kan blandast med MME, så den vart berre hatt rett i flaska. Det hendte eg brukte "vanleg" grautpulver (til å blande med vatn), då lagde eg graut av 90 ml vatn og spedde med 90 ml MME.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.