|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Og Lille meg svarte på en måte som ikke fortjente en sånn reaksjon, SF.
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Hun siterte meg og sa at hun seff tok tallet ut av løse lufta. Jeg spurte hvor jeg antydet det. |
|
|
|
#64 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg synes tonen din var unødvendig aggressiv.
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!
Ok. Hvordan da? Det var ikke engang antydning til aggressiv intensjon - jeg etterlyste altså kun et tall og antydet aldri at det var noe hun hadde funnet på. Nå synes jeg det er enkelte andre her som drar med seg ting videre fra fordums krangler altså. Virkelig. |
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Problemet slik jeg ser det er ikke skattenivået på lønn for de fleste, men heller avgiftsnivået. Jeg er plassert på høyresiden i politikken, men synes avgiftsnivået virker "usosialistisk" av den årsak at det gjerne rammer helt uavhengig av inntektsnivå. Synes det hele blir ironisk på en måte.
|
|
|
#67 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg regner jevnt over alle innlegg hvor noen sniller noen som aggressive.
|
|
|
#68 |
|
Passiv
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!1. Det kom et tall på et veikryss. |
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Dokumentavgift og arveavgift virker mot sin hensikt. Er du dårlig stilt, men har utsikter til arv av bolig, så rammes man av en avgift som skal motvirke boligspekulasjon blant bemidlede som lever av det. Sure penger det der når ens nære nettopp har gått bort så er det ikke fred å få for det store sluket da heller. Og dokumentavgift, kunne med fordel ha vært regulert ulikt for botrengende og spekulanter i mine øyne. Sosial boligpolitikk bør være å legge til rette for at flest mulig klarer å anskaffe seg eget hjem utenom leiemarked eller offentlig boligomsorg. Arv av et familehjem burde ikke vært avgiftsbelagt.
|
|
|
#70 |
|
Live and let live
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Hvis SF oppfattet LM som uhøflig, så er det jo forståelig at hun ble provosert.
|
|
|
#71 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg har aldri sagt at det ikke er greit å spørre etter kilder, SF. Jeg kommenterte bare måten du gjorde det på og hvordan den så ut utenfra.
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Javel. Så du synes da at det å spørre hvor et tall kommer fra helt greit skal besvares uhøflig? |
|
|
|
#73 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg tror ikke det var ment uhøflig, SF, og jeg mener du generelt leser LM med vrangbriller. Dere trenger slett ikke bli venner, men jeg synes det er unødvendig å lange ut på den måten hver gang.
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Jeg for min del synes du leser meg med vrangbriller. Dersom LM var artig så bør du vurdere om kanskje jeg også var det. Når du vet at jeg ikke var det bør du tenke over om det er fordi du kjenner meg såpass godt - og kanskje revurdere om det i seg selv kvalifiserer til mer kjeft enn andre. |
|
|
|
#75 |
|
Fjellpiper
|
På rent generelt grunnlag, siden kommentaren også var det: Politikere driver egentlig ikke med transportplanlegging. Det er det planleggere som skal gjøre, og det er utrolig mye forskjellig kunnskap som spiller inn. Noen er eksperter på fysiske utfordinger ved infrastrukturløsninger, noen er eksperter på samfunnsmessige sider ved transportbehov, noen skal forutse hvor utbyggerne vil satse pengene sine det neste tiåret osv osv. Så lages det en plan, som politikerne får på sitt bord. De skal forholde seg til velgere, som gjerne ikke har tilgang til kunnskapsgrunnlaget for planen overhodet, men som alle gjerne har sine meninger om at det bør bygges SÅNN vei der og at de IKKE vil ha bybane gjennom SIN hage, osv, osv, osv. Politikerne er underlagt demokratiet og synes nok det er vanskelig å overse sterke pressgrupper. Dessuten er det ofte ikke nok penger tilsammen i sekken til å både følge de beste transportplanene og de beste planene fra andre sektorer, det kuttes, klippes og limes og resultatet blir ikke alltid optimalt. Fra mitt synspunkt er det jo dessuten ofte ikke de "riktige" politikerne som har makt til å skjære gjennom... Men utgangspunktet er altså himla komplisert, og jeg synes egentlig det er litt for enkelt å bare gaah´e over at politikere ikke kan noen ting. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
kamerat
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!Jeg mener oppriktig at du tar feil av LM, SF, og at konsekvensen er at altfor mange tråder ender opp som denne her. Det synes jeg det burde bli en slutt på, for det er kjedelig og jeg blir sur hver gang det skjer, fordi jeg liker dere begge to.
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!MM - neste gang du er i Oslo og ser hva som har skjedd med trafikken i sentrumsområdet der de siste par årene - og tenker over at mens all denne byggingen har foregått så har det altså vært full trafikkbelastning samtidig, hver eneste dag - da tror jeg du seriøst trenger å revurdere oppfatningen av at det ikke planlegges. (Om du ser CB-krysset derimot så skal jeg vel heller si meg enig med deg. |
|
|
|
#78 |
|
Passiv
|
Jaha. Jeg kan alltids ta meg en forumpause hvis du ender med å føle deg som et skilsmissebarn. Det har jeg ikke noe ønske om. Men for å være helt ærlig så leser du mer inn i ting enn det som er der. Feks er svaret mitt til Karamell irritabelt og surt. Svaret mitt til LM var ikke ute av sin plass derimot. |
|
|
|
#79 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nå quoter jeg et skikkelig gammelt innlegg, men vil gjerne trekke det frem.
|
|
|
|
#80 |
|
Off the map.
|
Jeg begynner å bli lei av denne diskusjonen. Jeg kjenner ikke noen av dere, men sett utenfra så synes jeg egentlig ikke noen av dere var så veldig uhøflig fra starten av, men hvis du 'nægger' mer om dette nå så synes jeg det om deg.
|
![]() |
|
|