Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 12:57   #121
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det hjelper hvis dem vi snakker med også prøver å skille på disse to tingene.

Er det virkelig ingen som har kommentert språkføringa her?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 13:41   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Kitty:

Jeg har egentlig lyst til å lære litt av FrP og dette med å snakke slik at folk føler det er riktig det man sier. Hva er det som sier klikk, egentlig? Er det talerens overbevisning? Obama er jo forsåvidt et annet eksempel på en politiker som jeg liker, men som jeg tror vant presidentvalget fordi folk "følte" at han var bra.

Nah. Jeg kan også være karismatisk og overbevisende. Men det biter ikke på de folkene det egentlig betyr noe for meg hva mener. Det å greie å overbevise en eller annen se&hør-leser om at ananasdietten er det store for tiden er liksom ikke like kult som å se om man kan vinne en diskusjon med Skilpadda.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 13:42   #123
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

ikke like kult som å se om man kan vinne en diskusjon med Skilpadda.

Man vinner aldri en diskusjon med Skilpadda. Man ender opp med å bli helt enig i at hun har rett.

Gammel 03-02-11, 13:43   #124
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Man vinner aldri en diskusjon med Skilpadda. Man ender opp med å bli helt enig i at hun har rett.

Søren, jeg skulle gjerne lånt det talentet der altså.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 13:45   #125
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå som det er jeg som er gravid så lurer jeg på om jeg er like skummel som Esme?

Ingen er like skummel som Esme, og like streng som Teofelia.
De er mine forbilder.

:sporer av:

Gammel 03-02-11, 13:54   #126
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Er det virkelig ingen som har kommentert språkføringa her?

Nei, jeg er litt skuffet selv, jeg. Det der er en sånn formulering som jeg pleier å prøve å unngå, fordi jeg synes det blir feil uansett. "Vi snakker med dem", "det er dem vi snakker med" - her blir det objektsform på grunn av "med"-en, og det var "med"-en som gjorde at jeg skrev "dem". Men disse folkene er jo subjekt i setningen min, så ut fra det argumentet burde de stått i objektsform og hett "de". Hvorfor har ikke Toffskij eller Elinblu sagt noe?

Gammel 03-02-11, 13:57   #127
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dem har nok vent seg til å høre for seg meg, tenker jeg. :språksmadrer:

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:02   #128
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor har ikke Toffskij eller Elinblu sagt noe?

Fordi det er valgfritt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:06   #129
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Fordi det er valgfritt.

Menneh, jeg vet at jeg argumenterer mot det jeg skrev selv, men det jeg skrev, var vel ikke predikat? Og litt tidligere på den sprakrad-siden står det jo

Sitat:

Pass på i disse tilfellene, der de er subjekt i den overordnede setningen og må ha denne formen:

De som han hadde styrt, støttet ham ikke.

De som han hadde hersket over, gjorde opprør.

Blir ikke dette ganske parallelt med min setning, som mer eller mindre var "De[m] [som] vi snakker med kan også godt skille mellom de tingene"?

Gammel 03-02-11, 14:07   #130
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har selvfølgelig rett, og har begått en grusom bommert.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:08   #131
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en trussel om kosemos.

Å, dæven!

Gammel 03-02-11, 14:08   #132
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Du har selvfølgelig rett, og har begått en grusom bommert.

Men jeg har i det minste rett.

Gammel 03-02-11, 14:09   #133
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Men jeg har i det minste rett.

Fokus!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:10   #134
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Dessuten kan jeg åpenbart ikke kommaregler. Men det var jo ikke akkurat noen nyhet.

Gammel 03-02-11, 14:11   #135
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det var visst meningen at vi skulle diskutere alle andre ting enn frp i denne tråden.

Men det ble en ganske morsom tråd i det minste. Selv om jeg nå ikke skjønner bæret av grammatikkforklaringene deres. Bare så dere vet det, så er det jeg som språkvasker hos oss. Massene tyr til det de har tilgjengelig. Den som er nestbest på språk hos oss er italiener.

Gammel 03-02-11, 14:12   #136
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Massene tyr til det de har tilgjengelig.

Du diskuterer jo fortsatt FrP.

Gammel 03-02-11, 14:13   #137
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Du diskuterer jo fortsatt FrP.

Gammel 03-02-11, 14:15   #138
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Eller skal jeg nå bli vettskremt fordi Heilo smiler det lettere passiv-aggressive smilet til meg?

Gammel 03-02-11, 14:28   #139
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Eller skal jeg nå bli vettskremt fordi Heilo smiler det lettere passiv-aggressive smilet til meg?

Jeg har enda ikke lært meg alle de uskrevne smiley-reglene. Jeg bruker smiley´ene som det som står på dem.

Gammel 03-02-11, 14:29   #140
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det var visst meningen at vi skulle diskutere alle andre ting enn frp i denne tråden.

Men det ble en ganske morsom tråd i det minste. Selv om jeg nå ikke skjønner bæret av grammatikkforklaringene deres. Bare så dere vet det, så er det jeg som språkvasker hos oss. Massene tyr til det de har tilgjengelig. Den som er nestbest på språk hos oss er italiener.

I de blindes rike er den enøyde konge.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.