Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 10:56   #541
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Advokater for eksempel får betalt for eksakt den tiden de jobber. Ned på minuttnivå for han jeg kjenner. Har han jobbet 11 minutter så får han betalt for 11 minutter. Dette skaper ikke like stor misnøye over akkurat det med arbeidstiden deres. Det samme er for meg som er ingeniør. Jeg får betalt for det jeg gjør. Nå feks som jeg sitter her og roter så blir jeg sittende utover ettermiddagen og ta igjen.

Men hvem kontrollerer at advokater og ingeniører jobber i akkurat 11 minutter? Kan det f.eks hende at de var på do i 4 minutter og spiste en banan i 1 minutt? Veldig mange arbeistakere har yrker der det er rimelig vanskelig å sjekke hvor mye de faktisk jobber i løpet av en dag. For veldig mange av oss er det sånn at vi har en jobb vi må gjøre og så bestemmer vi selv når den skal gjøres. (For lærere er selvsagt en del av jobben- undervisning og møter- fastlagt, mens resten av tiden disponerer man fritt.)
Jeg får også "betalt" for det jeg gjør, men får avspasering i stedet for penger for overtiden. Så lenge elevene har så mye fri som de har, skjønner jeg godt at man har valgt avspasering og ikke lønn som overtidskompensasjon for lærere. Jeg tenker at så lenge jeg gjør jobben min slik at både foreldre, elever og rektor er fornøyd, er alt OK. Det er selvfølgelig lett å slække på krava som lærer, vi har sikkert alle våre erfaringer med lærere som tar vel lett på jobben sin, men flesteparten tar arbeidet sitt alvorlig, og jeg synes vi fortjener den samme tilliten som andre arbeistakere med mye ubunden arbeidstid. Jeg kan ikke si navnet på en eneste tannlege, advokat eller ingeniør som soser bort tida på jobb, eller slurver med arbeidsoppgavene, men jeg vet om en del lærere. Jeg tror ikke det betyr at det ikke finnes like mange sløvinger i andre yrkesgrupper som det gjør blant lærere. Dessverre blir det bare så veldig synlig når en lærer (eller førskolelærer) ikke gjør det han skal, men det finnes vel neppe statistikk som tyder på at lærere har dårligere arbeidsmoral enn andre yrker?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:38   #542
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det ville aldri blitt en lignende og like lang tråd om flyvertinner eller jurister feks. Hva kommer det av?

Å joda, jeg skal love å bidra i en laaaaaaaaaaaang tråd om f.eks. sikkerhetskontrollører og vektere. Husk for all del å ikke kalle en sikkerhetskontrollør for en vekter f.eks.

Grunnen til at tråden blir veldig lang når den omhandler lærere er rett og slett fordi ganske mange sikkert opplever dem slik og så. Det har vel litt å gjøre med at ved alle så og si alle lønnsoppgjør så er lærerne en ganske profilert yrkesgruppe som får masse mediadekning og folk flest føler vel at de er en gruppe som har en del goder i form av ganske greie arbeids-og ferie/frititids-ordninger. Ja, også er det jo en yrkesgruppe veldig mange har kontakt med enten ved at man selv studerer, har barn i skolen osv.

Bare så det er sagt, jeg vil gi lærerne høyere lønn. Førskolelærerne også. Yrket bør ha høyere "status" om man kalle det det. Man må få de beste av de beste til å ønske å jobbe i skolen, og det bør være såpass populært og status at det blir kamp om plassene på lærerskoler.

Sist redigert av Elin : 03-02-11 kl 11:43.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:39   #543
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Forholdsmessig så forholder vel den gjengse samfunnsborger seg i større grad til skole/barnehagepersonell enn flyvertinner eller jurister.

Ja fordi "alle" tror de vet alt om å være lærer og førskolelærer.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:41   #544
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hvem kontrollerer at advokater og ingeniører jobber i akkurat 11 minutter? Kan det f.eks hende at de var på do i 4 minutter og spiste en banan i 1 minutt? Veldig mange arbeistakere har yrker der det er rimelig vanskelig å sjekke hvor mye de faktisk jobber i løpet av en dag. For veldig mange av oss er det sånn at vi har en jobb vi må gjøre og så bestemmer vi selv når den skal gjøres. (For lærere er selvsagt en del av jobben- undervisning og møter- fastlagt, mens resten av tiden disponerer man fritt.)
Jeg får også "betalt" for det jeg gjør, men får avspasering i stedet for penger for overtiden. Så lenge elevene har så mye fri som de har, skjønner jeg godt at man har valgt avspasering og ikke lønn som overtidskompensasjon for lærere. Jeg tenker at så lenge jeg gjør jobben min slik at både foreldre, elever og rektor er fornøyd, er alt OK. Det er selvfølgelig lett å slække på krava som lærer, vi har sikkert alle våre erfaringer med lærere som tar vel lett på jobben sin, men flesteparten tar arbeidet sitt alvorlig, og jeg synes vi fortjener den samme tilliten som andre arbeistakere med mye ubunden arbeidstid. Jeg kan ikke si navnet på en eneste tannlege, advokat eller ingeniør som soser bort tida på jobb, eller slurver med arbeidsoppgavene, men jeg vet om en del lærere. Jeg tror ikke det betyr at det ikke finnes like mange sløvinger i andre yrkesgrupper som det gjør blant lærere. Dessverre blir det bare så veldig synlig når en lærer (eller førskolelærer) ikke gjør det han skal, men det finnes vel neppe statistikk som tyder på at lærere har dårligere arbeidsmoral enn andre yrker?

Jeg tenkte ikke at man skal kontrollere med stoppeklokke eller noe sånt. Jeg tenkte at man leverer timeregnskap over faktisk utførte timer. Det er det jeg gjør ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:43   #545
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja fordi "alle" tror de vet alt om å være lærer og førskolelærer.

Nei, men man vet ofte litt om mye rart. Og reaksjonene som pleier å komme fra pedagoger pleier å være såpass kraftige og ensrettet at det blir lite balansert opp mot det man tidvis faktisk ser.

Til sammenligning er det jo sjelden ingeniører protesterer på en del av fordommene som gjelder for oss. (Vi er for eksempel utrolig kjedelige på fest og kler oss gjerne ikke så spennende at det gjør noe. Med noen få, hederlige unntal såklart.)

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:49   #546
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å huske en tråd angående kabinpersonell og merkelig intonasjon.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:56   #547
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror mye av grunnen til all denne ubundne tida oppstod, er at det på mange skoler (og sikkert også barnehager) var (tildels er) elendige kontorforhold. Det er ikke mange årene siden to lærere delte en liten lesesalpult og det var en pc og en telefon på deling mellom alle ansatte. Nå begynner det heldigvis å bli bedre på mange skoler, og det er flere og flere skoler som binder mer og mer av lærernes arbeidstid til arbeidsplassen. Det er nemlig opp til rektor hvor mye tid som skal være bundet.

Gammel 03-02-11, 13:29   #548
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Jeg er førskolelærer og har 5 ukers ferie som de fleste andre arbeidstakere. Ikke har jeg betalt lunsj, heller. Eneste tilgjengelige pc på jobben for min del, er på avdelingen der alle barna er. Så det å gjøre unna planleggingsarbeidet på jobb er ikke så lett, gitt. Vi har månedlige personalmøter, de dagene er jeg gjerne på jobb fra 7.30- 20 (arbeidsdag + arbeid i min ubundne tid + 3 timers møte). Er som regel sliten og lite effektiv på slutten av en slik dag, så jeg er i grunnen glad det ikke er oftere. 4 av 5 planleggingsdager er enten kurs eller planleggingsarbeid på arbeidsstedet. Den femte planleggingsdagen jobbes inn på en lørdag eller to kvelder, slik at det blir langhelg i forbindelse med kristi himmelfartsdag.

Gammel 03-02-11, 13:35   #549
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Apropos betalt lunsj... Årsaken til det er enkel. Vi har ikke alltid lunsjpause i det hele tatt, men spiser "under arbeidets gang". Noen dager har man kanskje 20 minutter til brødskivene sine, men ofte er det inspeksjon (da spiser jeg sammen med ungene i deres matpause, men det kan knapt kalles lunsjpause for min del) og andre ganger (ofte) tror man at man skal ha lunsjpause, men så dukker det opp noe man må håndtere. Noen som har skadet seg, noen som trenger å snakke, noen som krangler, en utebukse som er forsvunnet og som må spores opp, noen som er syke så man må ringe til foreldre osv osv. Derfor: betalt lunsjpause.

Og dette var ikke klaging, men en forklaring.

Gammel 03-02-11, 14:15   #550
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Smilefjes: Jeg førte regnskap et år da jeg hadde 7. klasse. Regnskapet stoppet på 2064 timer. Tror du jeg kan bruke dette regnskapet til noe som helst? Nei. Det har ingenting å si hvor mange timer jeg jobber, det er mitt ansvar. Men jeg har en gang for alle dokumentert for meg selv at jeg jobber mer enn nok og slipper å ha dårlig samvittighet når alle kommer draende med mine betalte lunsjpauser (hahahahaha, se innlegget til ming), lange ferier og mulighet til å gå hjem klokka to (jeg er alltid på jobb fra 8 - 1615 i tillegg til det jeg gjør på kveldstid og i helger og i "feriene"). Så sånn sett er jeg glad jeg førte regnskap det året, jeg slipper å bli lei meg av tråder som denne.

Og nei, jeg er ikke ineffektiv. Jeg stiller heller ikke altfor høye krav til meg selv. Jeg gjør kun det jeg MÅ gjøre for at elevene skal ha en trygg hverdag med et noenlunde akseptabelt læringsutbytte.

Gammel 03-02-11, 14:36   #551
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Medlemmene i min fagforening på arbeidsplassen min har begynt å føre timer. Det vil si, det skled litt ut for min del, jeg var gravid og i dårlig form og sleit med å holde hodet over vannet, men jeg begynner på igjen nå når permisjonen min er slutt. Det er jo bare for oss selv, foreløpig, men jeg synes det er lurt.

Sist redigert av Matilda : 03-02-11 kl 14:37. Årsak: satte inn manglende ord
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:37   #552
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Klart, hadde vi reelt fått betalt for alle timene vi jobber, hadde nok læreryrket blitt veldig attraktivt! Jeg er med!

Men i diskusjoner om regulering av lærernes arbeidstid, er vel det reelle alternativet som oftest kommer opp, at man skal jobbe f.eks. 8-16.30 og så gå hjem uten å ta med mer jobb enn andre yrkesgrupper gjør - fordi arbeidsgiver ikke er interessert i å betale overtid. Et sånt scenario ville gjerne gjort at mange ikke følte de fikk gjort jobben ordentlig, og det vil for mange være mer frustrerende enn å vite at man jobber flere timer enn årsverket egentlig legger opp til.

Men Smilefjes-forslaget foreslår jeg at vi vedtar her og nå!

Gammel 03-02-11, 14:37   #553
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

dobbelpost

Gammel 03-02-11, 14:38   #554
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Medlemmene i min fagforening på arbeidsplassen min har begynt å føre timer. Det vil si, det skled litt ut for min del, jeg var gravid og i dårlig form og sleit med å holde hodet over vannet, men jeg begynner på igjen nå når permisjonen min er slutt. Det er jo bare for oss selv, foreløpig, men jeg synes det er lurt.

Det gjorde vi også en periode, men da for å synliggjøre for enhetsleder hvor mye tid vi brukte på ulike oppgaver. Men det er slett ikke dumt.

Gammel 03-02-11, 14:42   #555
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men smilefjes sier jo at hvis dere ble pålagt å føre disse timene - offisielt - så måtte man også betale overtid for overtiden. Oppfatter du det som kritikk?

Jeg oppfatter det som fullstendig urealistisk. Kommunene har ikke penger nok til å tildele slike midler. Det som vil skje om vi fører timer, er at vi vil få beskjed om overtid ikke aksepteres og at vi må "jobbe i smug" for å unngå å gjøre en møkkajobb.

Jeg opplever at denne tråden (som mange andre tråder) signaliserer en holdning om at lærere egentlig ikke jobber så mye. Muligens jobber vi det vi skal, men i hvert fall ikke mer. Vi har en gullkantet avtale og bør av den grunn ikke åpne munnen om noe av det som er klanderverdig i skolen. Vi bør få all arbeidstid bundet til skolen (dvs fra 8-16.45 hver dag) i vår egen interesse slik at ikke andre skal bli tvunget til å tro at vi jobber for lite.

Det er fullt mulig at det ikke er det folk virkelig mener, men det er jamen det som skinner gjennom i mange av innleggene her. Siden jeg har jobbet med mange lærere opp gjennom, vet jeg at de aller, aller, aller fleste jobber mer enn nok og at strengere kontrollrutiner ikke på noe som helst vis er nødvendig. Det blir bare enda et skjema vi skal føre uten at det fører til noe som helst.

(ming sa akkurat det jeg mente mens jeg skrev: Alternativene er i mange tilfeller å jobbe for mye eller å gjøre en dårlig jobb. Av disse to ønsker jeg å velge det første. Selvsagt finnes det lærere med klasser uten spesialelever eller med bittesmå grupper eller som ikke er kontaktlærer som klarer seg fint innenfor årsverket, men det er ikke regelen altså.)

Gammel 03-02-11, 14:42   #556
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror man må lese med litt vrangbriller for å tro at det er veldig mye kritikk i denne tråden mot førskolelærere og lærere. Det er endel spørsmål i forhold til hvordan arbeidet er organisert ja, men det blir noe helt annet. Og folk synser og mener om andre yrkesgrupper også, jeg tror forskjellen går like mye ut på det (på dette forumet) at bare noen sier noe som i ytterste konsekvens kan tolkes til å inneholde et snev av spørsmål rundt skole eller lærere er det svært mange i den yrkesgruppen som bidrar til å varme opp diskusjonen. Og når folk som SF og andre i denne tråden helt ærlig spør hvordan ting egentlig henger sammen, blir det oppfattet som kritikk av endel. Og av og til er det som ser ut som en organisatorisk blemme fra utsiden ikke så lett å gjøre noe med i praksis. Slik som dette med planleggingsdager. Det kan godt være at barnehageansatte har rett i at det er fullstendig ulaseggjørlig å gjøre dette annerledes, men det er da ikke noen kritikk mot dem å ønske seg det likevel?

Gammel 03-02-11, 14:46   #557
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Jeg har ikke oppfattet at SF tror at lærere og førskolelærere jobber for lite. Jeg opplever at hun spør fordi hun lurer, og at hun får svar. Enkelte andre virker kanskje mer fordomsfulle, men vi får gå ut fra at hvis vi svarer høvelig saklig på dårlig skjult kritikk, så øker kunnskapsnivået mens fordommene minsker tilsvarende.

Gammel 03-02-11, 14:48   #558
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror man må lese med litt vrangbriller for å tro at det er veldig mye kritikk i denne tråden mot førskolelærere og lærere. Det er endel spørsmål i forhold til hvordan arbeidet er organisert ja, men det blir noe helt annet. Og folk synser og mener om andre yrkesgrupper også, jeg tror forskjellen går like mye ut på det (på dette forumet) at bare noen sier noe som i ytterste konsekvens kan tolkes til å inneholde et snev av spørsmål rundt skole eller lærere er det svært mange i den yrkesgruppen som bidrar til å varme opp diskusjonen. Og når folk som SF og andre i denne tråden helt ærlig spør hvordan ting egentlig henger sammen, blir det oppfattet som kritikk av endel. Og av og til er det som ser ut som en organisatorisk blemme fra utsiden ikke så lett å gjøre noe med i praksis. Slik som dette med planleggingsdager. Det kan godt være at barnehageansatte har rett i at det er fullstendig ulaseggjørlig å gjøre dette annerledes, men det er da ikke noen kritikk mot dem å ønske seg det likevel?

Jeg vet at jeg har forklart lærernes arbeidsavtale nøye i flere tråder. Når folk jeg da har diskutert med spør igjen og igjen om de samme spørsmålene (hvorfor fører dere ikke timer, hvorfor får dere ikke utbetalt overtid, osv), føles det litt som om de enten ikke gidder å lese det jeg skriver eller at de har bestemt seg på forhånd for at det som fungerer i ingeniørverden eller flyvertinneverden eller taxisjåførverden også fungerer innenfor det offentlige skolevesen.

Gammel 03-02-11, 14:53   #559
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg vet at jeg har forklart lærernes arbeidsavtale nøye i flere tråder. Når folk jeg da har diskutert med spør igjen og igjen om de samme spørsmålene (hvorfor fører dere ikke timer, hvorfor får dere ikke utbetalt overtid, osv), føles det litt som om de enten ikke gidder å lese det jeg skriver eller at de har bestemt seg på forhånd for at det som fungerer i ingeniørverden eller flyvertinneverden eller taxisjåførverden også fungerer innenfor det offentlige skolevesen.

Du er sikker på at det er de samme som spør? For lærernes avtale er og blir spesiell slik at man må ofte få den forklart for å skjønne den. Jeg har også gjennomsnittsberegnet arbeidsplan, så den er kanskje mer logiske for meg, og jeg sliter med offentlig arbeidsgiver selv og ditto timer med ubetalt overtid. (For man får jo ikke betalt for timer man "bare" jobber for å gjøre en god jobb, kun om sjefen har sagt at det må til. Jeg tenker det er noe av greia for lærere også. Ekstra dag pga annnen lærer syk= overtid, ekstra timer nedlagt for å rette 100 stiler før jul = gratis for arbeidsgiver). Det er ikke så rart at folk lurer når det er helt annerledes enn det som fungerer andre steder. Vi har forresten begynt å føre timer. Vi har fått en følelse av at det er lurt slik at arbeidsgiver ikke kan gå ut offentlig å si at nedskjæringer ikke går utover målgruppen. Det kan være det hadde vært lurt for lærere også, selv om jeg veldig godt skjønner poenget med enda et papir uten nytteverdi. *har hørt det før på egen arbeidsplass*

Gammel 03-02-11, 14:58   #560
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vet at jeg som sykepleier også godt kunne tenkt meg noen ubundne timer til å gjøre mitt papirarbeid; pleieplaner, datasamlinger, samarbeidsmøter og pårørendemøter (trenger tid til planlegging og dokumentasjon i etterkant), jorunalføringer osv, dvs ting utenom daglig rapportering. Dette er ting jeg må finne tid til innimellom pasientene. Det er slitsomt og blir ingen kontinuitet av det. Man rekker aldri bli helt ferdig fordi en eller annen faktisk er ferdig på toalettet og man må gå og dermed er det vanskelig å igjen finne tilbake til der man var.

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.