Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 15:06   #181
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De får midlertidig oppholdstillatelse under forutsetning om at de klarer å stå i full jobb. Dette er da virkelig ikke så vanskelig. Blir de syke, så får de heller reise hjem. De kan dog få lov til å ta med seg norsk ved.

Men hvordan skal dere legge opp opplæring ift jobbene da, i forkant? Hvilke tiltak skal påkostes da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:07   #182
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Prøvetid på 25 år? Blir de syke i løpet av denne perioden er det rett hjem igjen, på samme måte om de bryter loven.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:08   #183
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 03-02-11, 15:08   #184
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men hvordan skal dere legge opp opplæring ift jobbene da, i forkant? Hvilke tiltak skal påkostes da?

Opplæring? Neimenn, hallo, de må jo KUNNE jobben sin før de kommer hit.

Gammel 03-02-11, 15:09   #185
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

De trenger da ingen opplæring. Vi vil ikke ha dem hvis de ikke kan utføre jobben når de kommer. Norsk får de også lære seg først (det er tross alt språket til det landet i verden hvor det er best å bo).

Gammel 03-02-11, 15:09   #186
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Heilo og Smilet - jeg har førstehåndskunnskap til politikere og transportplanlegging, altså. Jeg vet veldig nøyaktig politikernes rolle (derav mitt ) og jeg er klar over at det planlegges en hel haug, men at det ikke nytter et pøkk hvor mye man planlegger, hvis de som bevilger pengene ikke er konsekvente i bevilgningene (i store saker) eller blander seg på andre måter (i mindre saker). Der er selvfølgelig ikke politikere som planlegger, men de legger føringene for hva som skal planlegges og mulighetene til å få gjennomført det som planlegges på en måte som gjør at planleggeren ikke ser ut som en idiot etterpå. Det er virkelig ikke alltid det er planleggeren som er syndebukken når planer ser helt på trynet ut og om gjennomføringen er mildt sagt snodig. Jeg er klar over at politikere (er ment å) representere folkeviljen, men jeg tror virkeli at en god del planer hadde vært bedre, også for folket, om politikere hadde holdt seg laaaaangt borte.

Ok, høres jeg litt gretten ut? Jeg er i grunnen det også.

Hehe, med erfaring som 19-årig vara i kommunestyret kan jeg skrive under på at det ikke er alltid at politikerne vet bedre enn planleggerne. Jeg er bare så himla lei av "politikerne er duster"-forklaringa på alt som folk ikke synes er akkurat som ønsket i samfunnet. Har startet en annen tråd om dette med link til en kommentar av Stanghelle i Aftenposten, apropo Amelie, folkemeninger osv.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:09   #187
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kan dog få lov til å ta med seg norsk ved.

Nei, der går du for langt - norsk ved for nordmenn, altså!

Men helt alvorlig - jeg røyk ut i diskusjon med et nek av dimensjoner, ei jente i 20-årene, for litt siden - som fullstendig på dypt alvor mente Norge for nordmenn, og da jeg presset henne på det utsagnet, kom hun med at hun ville kaste ut alt av utlendninger, og det gikk også på svensker, dansker, ja - alt som ikke var etnisk norsk. Norge for nordmenn og ferdig med det!

Milde måne - snakk om å ha gangsyn litt kortere enn til nesetippen sin. Det var i grunn ganske fascinerende. Og så klarte jeg ikke slutte gruble på hvordan det hadde blitt her på knausen, om hun en dag fikk vilja si.

Gammel 03-02-11, 15:10   #188
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forresten jeg klarer meg utrolig fint som frp'er. Jeg har jo pokker meg svar på ALT.

Gammel 03-02-11, 15:10   #189
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Opplæring? Neimenn, hallo, de må jo KUNNE jobben sin før de kommer hit.

Dere i FrP er så selvmotsigende!
Språket da? Det er få innvandrere som kan norsk til opplysning, så hvordan skal de få muligheten for å lære det før de går ut i jobb? Det er ikke sånn at arbeidstakere skal tvinges til å ta i mot innvandrere, eller?

Gammel 03-02-11, 15:10   #190
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg synes forresten jeg klarer meg utrolig fint som frp'er. Jeg har jo pokker meg svar på ALT.

Joo, men en snert av latterliggjøring av "ditt eget" parti så.

Gammel 03-02-11, 15:11   #191
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du innvandrer og tror du skal få bo her i landet, uten å kunne norsk og uten å kunne jobben din, får du jaggu være glad for at du får lov å vaske gulvet mitt.

Gammel 03-02-11, 15:11   #192
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

De kan lære seg det som brevkurs før de kommer, seffern.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:12   #193
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men helt alvorlig - jeg røyk ut i diskusjon med et nek av dimensjoner, ei jente i 20-årene, for litt siden - som fullstendig på dypt alvor mente Norge for nordmenn, og da jeg presset henne på det utsagnet, kom hun med at hun ville kaste ut alt av utlendninger, og det gikk også på svensker, dansker, ja - alt som ikke var etnisk norsk. Norge for nordmenn og ferdig med det!

Jeg er skotsk-tysk-dansk-svensk-norsk. Jeg sliter åpenbart.

Gammel 03-02-11, 15:13   #194
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

De kan lære seg det som brevkurs før de kommer, seffern.

Eller de kan begynne med å jobbe som hjemmehjelper hos norske pensjonister i Spania og lære av dem. Noe nytte kan vi jo ha av Carl selv om han har gått av.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:13   #195
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Fysj - pell deg hjem dit du kommer fra!

Gammel 03-02-11, 15:14   #196
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Du burde vurdere drosjelappen om du greier å holde deg gjennom et par sider til.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Nja. Det blir jo norsk det altså. Jeg vil tro frp anser det der som norsk. Du ser jo bra ut og er utdannet så det trekker deg mot norsk.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:15   #197
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Eller de kan begynne med å jobbe som hjemmehjelper hos norske pensjonister i Spania og lære av dem. Noe nytte kan vi jo ha av Carl selv om han har gått av.

Han har ikke gått av. Spør frp-velgere hvem de stemmer på og de vil si at de stemmer på Hagen.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:16   #198
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja, der er jeg litt mer¨på linje med deg ja.
Trikset blir å planlegge så selv ikke den mest håpløse politiker får stemt feil.

Der er de umuliges kunst. Du aner ikke hvor frustrerende det er å fronte "parkeringsplasser i sentrum skal bort, folk må ta mer buss" (fundert i sentrale, politiske føringer) når man to dager leser at politikerne på fylkesnivå kutter rutetilbudet og øker billettprisene. Den politiske iveren til å vær miljøvennlig er stor, men viljen til å bidra med gjennomføring kan de tørke seg i ræva med. Det samme kan de når det kommer til finansiering av større ting. Prosjekt som er veldig lure ser (og er!) ufattelig ulure ut, når de gjennomføres årevis før de prosjektene som gjorde dem lure. men hey! Det var jo det de ville gi penger til nå, forstås.

Gammel 03-02-11, 15:16   #199
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Jo, jeg tror smilet har rett, Matilda - du er antakelig norsk nok, og ikke noe av den andre bakgrunnen høres mørkhudet muslimsk ut, så om du er lovlydig og gjør jobben din, så får du få lov å bli da. :raus:

Og er det noen som har forsket på andelen Frp-velgere blant drosjesjåfører, tro?

:fordomsfull som søren:

Gammel 03-02-11, 15:21   #200
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ja, forresten - de bør tenke seg om et par ganger før de henter kone fra hjemlandet sitt.

Du mener ikke at de skal komme hit og ta våre damer?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.