Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 15:23   #201
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du mener ikke at de skal komme hit og ta våre damer?

Nei. Det er selvfølgelig ikke lov. De får velge blant de innvandrerdamene som allerede er her og jobber. Jeg er dog litt usikker på om de kan få barselpermisjoner og kontantstøtte. Da er de jo ikke i jobb, og skal derfor sendes ut. :usikker:

Gammel 03-02-11, 15:25   #202
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei. Det er selvfølgelig ikke lov. De får velge blant de innvandrerdamene som allerede er her og jobber. Jeg er dog litt usikker på om de kan få barselpermisjoner og kontantstøtte. Da er de jo ikke i jobb, og skal derfor sendes ut. :usikker:

Nå må du passe deg. En :usikker: FrPer?

Og løsningen er da enkel.
Når de får barn så åpner de samtidig en liten familiebarnehage. Så kan de fortsette å jobbe selv med barn i huset.

Gammel 03-02-11, 15:26   #203
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

De kan jo få barn, men de gode ordningene som gjelder for oss som bygde landet kan jo ikke gjelde for dem som bare kommer hit for å nyte godt av det arbeidet vi har gjort.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:27   #204
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og om man prøver å belyse det så får man gjerne situasjonen der alle argumenter avblåses med "snakk", tillit til at Siv og Carl burde få prøve seg så kan de vise hva de duger til, og til slutt rundes det av (dersom noen imøtegår selve Siv eller Carl) med at det er politikerne som stopper all moroa og disse burde gå og skamme seg.

Jeg blir rett og slett skikkelig overrasket hver gang når jeg ser folk som vil ende som store tapere under et frp-styre faktisk stemme på dette helt frivillig. Det blir en slags sosial Darwintest.

Dersom dette stemmer bør man vel ta fire prøveår med Siv Jensen in charge så de klipper seg og får seg arbeid alle sammen da

Gammel 03-02-11, 15:32   #205
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

De kan jo få barn, men de gode ordningene som gjelder for oss som bygde landet kan jo ikke gjelde for dem som bare kommer hit for å nyte godt av det arbeidet vi har gjort.

Det er jammen godt at noen er litt mindre vinglete av meg. En del av ordningene vi har skal selvfølgelig bare gjelde for "oss som bygde landet" og som kan dokumentere det i tre generasjoner bakover.

Gammel 03-02-11, 15:32   #206
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jammen godt at noen er litt mindre vinglete av meg. En del av ordningene vi har skal selvfølgelig bare gjelde for "oss som bygde landet" og som kan dokumentere det i tre generasjoner bakover.

Farsken.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:50   #207
Slettet bruker
Passiv

Standard

Æpp, æpp, æpp. Der røyk du. Frp-ere er aldri usikre! Fy og fy!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Sånn skal det være. Dette er rent vakkert i sin galskap. Fullblods overbevisende frp-er.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:54   #208
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og er det noen som har forsket på andelen Frp-velgere blant drosjesjåfører, tro?

:fordomsfull som søren:

Hehe. Jeg har ikke forsket, men siden jeg har en mann med drosjelappen og har sett litt av kollegene der, tipper jeg den er høy. Heldigvis finnes det unntak. Ellers ville jeg muligens vært skilt nå.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:56   #209
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Hehe. Jeg har ikke forsket, men siden jeg har en mann med drosjelappen og har sett litt av kollegene der, tipper jeg den er høy. Heldigvis finnes det unntak. Ellers ville jeg muligens vært skilt nå.

Jepp. Om man finner fordelingen mellom innvandrere som kjører drosje og etnisknordmenn som kjører drosje så tror jeg du er veldig nær prosenten som stemmer frp.

Ikke lurer de på om de kan ta feil eller kan trenge mer informasjon heller - de vet åssen det er.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:01   #210
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Ikke lurer de på om de kan ta feil eller kan trenge mer informasjon heller - de vet åssen det er.

Jeg burde ha begynt å kjøre drosje da jeg var 19 år i stedet for å rote meg inn på universitetet. Jo lenger jeg er der, jo mindre skråsikker blir jeg på at jeg vet noe som helst. Tenk så mye jeg hadde visst om jeg aldri hadde begynt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:01   #211
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En observasjon: De mest innbarka FrP-sjåførene er gjerne de som oftest kommer i konflikt med passasjerer, har mest rot i papirer osv. Det kan være at det kun er de jeg vet om og det er jo ikke representativt utvalg kanskje, men man før en følelse av at "noe" mangler. Jeg vet i alle fall at mannen min så godt som aldri har bråk i drosja. (Han begynte å kjøre drosje da helsa ikke tålte den gamle jobben lenger og han ikke fikset å gå på gress hos NAV mer og gjøre ingenting.)

Lite bråk i drosja handler litt om sosial smidighet tipper jeg. Det er jo nok av fulle, agressive folk som skal ha drosje også. Og da må man jo takle det. Sjefen hans er et funn som kan sosiale koder, forholder seg til lovverket og registrerer skatt, arbeidsavgift osv. slik man skal.

Det er kanskje ikke så rart den drosja har en rekke faste kunder som pleier å ringe direkte når de skal til flyplassen eller hjem fra byen.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:07   #212
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpes! Jeg blir overraskende sår i sjelen av å lese Frp-utsagn fra oppegående damer, kjenner jeg.

Gammel 03-02-11, 16:09   #213
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Æpp, æpp, æpp. Der røyk du. Frp-ere er aldri usikre! Fy og fy!

Jeg, jeg bryter sammen og tilstår. Jeg er ikke frp'er på ordentlig.

Det verste er at det er utrolig lett å komme med alle disse fantastiske utsagnene, og vanskeligere å møte dem med et fornuftig svar.

Gammel 03-02-11, 16:12   #214
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

En observasjon: De mest innbarka FrP-sjåførene er gjerne de som oftest kommer i konflikt med passasjerer, har mest rot i papirer osv. Det kan være at det kun er de jeg vet om og det er jo ikke representativt utvalg kanskje, men man før en følelse av at "noe" mangler. Jeg vet i alle fall at mannen min så godt som aldri har bråk i drosja. (Han begynte å kjøre drosje da helsa ikke tålte den gamle jobben lenger og han ikke fikset å gå på gress hos NAV mer og gjøre ingenting.)

Lite bråk i drosja handler litt om sosial smidighet tipper jeg. Det er jo nok av fulle, agressive folk som skal ha drosje også. Og da må man jo takle det. Sjefen hans er et funn som kan sosiale koder, forholder seg til lovverket og registrerer skatt, arbeidsavgift osv. slik man skal.

Det er kanskje ikke så rart den drosja har en rekke faste kunder som pleier å ringe direkte når de skal til flyplassen eller hjem fra byen.

Jeg kan ihvertfall skrive under på at det er et mirakel at jeg ikke har eksplodert mer overfor drosjesjåfører enn jeg har. Til nå.

Jeg, jeg bryter sammen og tilstår. Jeg er ikke frp'er på ordentlig.

Det verste er at det er utrolig lett å komme med alle disse fantastiske utsagnene, og vanskeligere å møte dem med et fornuftig svar.

Du har i det minste herved forumrekord i søt tilståelse.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:16   #215
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk om det kommer en sånn ferskis av en journalist og klipper ut sitater fra DENNE tråden da Tjorven!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:17   #216
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Tenk om det kommer en sånn ferskis av en journalist og klipper ut sitater fra DENNE tråden da Tjorven!

Gammel 03-02-11, 16:18   #217
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Gammel 03-02-11, 16:24   #218
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 16:58   #219
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det mest tragiske som har kommet fra AP er når de ville innføre en "avtale" for de som gikk på Sosialen.
De som hadde gått der lenge skulle komme få en "avtale" slik at de maks skulle være knyttet til sosialen i 3 år. Innen den tid skulle det bli funnet en løsning for de slik at de ikke trengte å gå p sosialen.

Men altså....
Det er da søren meg bare å få alle de som går på sosialen til å komme hver dag og få utdelt jobber de kunne gjøre.
Det er jo masse jobber de kan gjøre, som å måke for andre osv.
Kjempefint for selvfølelsen.

(at der ikke gjør en dritt for å få de vekk fra sosialen er da ikke noe man trenger å tenke på.)

Gammel 03-02-11, 16:59   #220
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Dette var faktiske kommentarer fra en fra FrP for et år tilbake.
(dog ikke deg jeg satt i parantes på slutten)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.