Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ikke svar på e-post fra NAV på nesten ei uke

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 11:14   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke svar på e-post fra NAV på nesten ei uke

Sendte epost til mitt lokale nav-kontor fredag. Jeg ba rett og slett om epostadressen til min saksbehandler. Sendte ny epost onsdag, ingen svar.

Trodde dette var et veldig enkelt spørsmål til de..

Sendte ny i dag. Så at det stod på sidene deres at henvendelser på epost skulle inneholde fullt navn og adresse, i de forrige skrev jeg ikke postadressen min, gjorde det i den jeg sendte i dag.

Spent å se hvor lang tid det tar før de svarer nå.

Gammel 03-02-11, 11:25   #2
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke svar på e-post fra NAV på nesten ei uke

Jeg sendte to mail. Første for et år siden, og en purremail lang tid etterpå. Ingen av de er besvart.

Gammel 03-02-11, 11:26   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg sendte to mail. Første for et år siden, og en purremail lang tid etterpå. Ingen av de er besvart.

Såpass ja, må vel ringe de da.

Gammel 03-02-11, 11:30   #4
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel det enkleste, om man vil ha respons.

Der ble jeg minnet på at jeg må ringe NAV selv i dag.

Gammel 03-02-11, 11:57   #5
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Neh, etter å ha snakket med en, som satte meg over til en annen en, og ingen kunne svare meg og jeg ble anbefalt å ringe mitt lokale NAV-kontor, hvilket jeg hadde gjort, så sendte jeg mail.

Gammel 03-02-11, 12:15   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eit lite tips.
Om du har navnet på saksbehandleren, brukes den som mailadresse. Som i fornavn.etternavn@nav.no.
Det er jo litt verre om du ikkje har navnet på saksbehandleren då.

Gammel 03-02-11, 12:17   #7
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

epost til NAV har jeg ingen tro på - har prøvd det noen ganger uten respons, og når jeg da ringer har de aaaaldri hørt om det. Så jeg sender brev, ja
Og får jeg ikke svar ila nogenlunde ok tid, ringer jeg og sjekker at brevet er registert inn. Det er det ikke alltid det er (svimehuer ) så da sender jeg det på nytt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:18   #8
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Mail til lokalkontoret har aldri blitt besvart her.

Gammel 03-02-11, 12:21   #9
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg ringte nå og spurte om noe så enkelt som refusjon av rekvisita til sengen til gutten min.
Pga middallergi må vi kjøpe dyre trekk til madrass, dyne og pute. Dette vil koste ca 3000 kr.

Jeg fikk da et svar om grunnstønad (noe som sikkert er greit på sikt, siden sengetøyet skal kokvaskes to ganger i uka), men ingen kunne svare meg på engangssummen jeg lurte på. Hvor mye får jeg refundert. Vanskelig tydeligvis.

Gammel 03-02-11, 12:22   #10
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eit lite tips.
Om du har navnet på saksbehandleren, brukes den som mailadresse. Som i fornavn.etternavn@nav.no.
Det er jo litt verre om du ikkje har navnet på saksbehandleren då.

Og om de feks har en å i navnet sitt, er det trolig at det skrives a i epostadressen da, ja?

Gammel 03-02-11, 12:25   #11
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er link til mer info om hvordan du får refusjon

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:28   #12
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Det er vel 2 år siden jeg sendte en mail jeg ikke har fått svar på.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 13:05   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når Alle Venter...

Man får sjelden kjapp saksbehandlig eller svar hos NAV. Enkle spørsmål er nemlig ikke enkle å få svar på.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 13:11   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått relativt kjappe svar på e-postene jeg har sendt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:21   #15
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde en avtale med min saksbehandler at vi skulle holde kontakten via mail. Jeg sende mailer og hun svarte på de første. Jeg fortsatte å sende mailer, ingen svar. Spurte om jeg fortsatt skulle sende opplysninene via mail, men hørte aldri noe. Så viste det seg at jeg hadde fått ny saksbehandler midt oppi dette, selvsagt uten at jeg hadde fått beskjed om det.
Jeg kunne forstått det om den gamle saksbehandleren min hadde sluttet, men det hadde hun ikke gjort. Hun fikk altså mailene mine, men hverken svarte eller vidresendte mailene til ny saksbehander. Ikke helt pålitelig.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:30   #16
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Og om de feks har en å i navnet sitt, er det trolig at det skrives a i epostadressen da, ja?

Det vil eg tru. Det er vel det som er mest normalt, eller? Skader i alle fall ikkje å forsøka. Eg har fått rask respons på mail til min forrige saksbehandler. Denne eg har nå reagerer også raskt, men alt ho gjer er å senda aktuelle skjema i posten. Ho svarer ikkje på mailen frå meg. Så det har hendt eg har purra på ho, berre for å få søknadene i posten seinare på dagen.

Gammel 03-02-11, 17:11   #17
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg sender mail til Nav så ber jeg alltid om leverings og lesebekreftelse.
(ja, jeg vet at man kan svare nei på de, men de fleste tenker nok ikke på at de kan gjøre det)
Nå er det sjeldent jeg ahr noe med de å gjøre (takk og pris) det er kun hver høst når jeg sender inn opplysningene for å få stønad til barnetilsyn.
Jeg har sendt mail de siste gangene med søknaden som vedlegg.
Har dog aldri fått svar på selve mailen da, men har i allefall fått stønaden.
(og fått leverings og lesebekreftelse)

Gammel 03-02-11, 17:14   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg skal love deg at ganske mange har mellomnavn - som de aldri bruker, men på fiffig vis har fått med i epostadressen sin.

Det lønner seg garantert å ringe

Gammel 03-02-11, 17:33   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har epost, men de leser den ikke. Zmart!

Jeg har fått gjeldsbrev fra de fordi de ikke klarte lese dokumentasjon som jeg hadde sendt på mail. Men det ordnet seg etter at jeg sendte noen screenshots av utboksen min og en saftlig klage.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 18:13   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg skal love deg at ganske mange har mellomnavn - som de aldri bruker, men på fiffig vis har fått med i epostadressen sin.

Det lønner seg garantert å ringe

Akkurat som med min da, i et brev jeg fikk av henne stod det fornavn og etternavn, men nå fikk jeg epost fra henne, og sannelig, den bestod av melomnavnet hennes også ja. Her gjør man alt man kan for at det skal bli vanskelig å nå henne ja..

Hun hadde ringt meg på mobilen da jeg var ute, og sendte epost om at hun hadde ringt meg flere ganger, vel bare en gang på mobilen da, men jeg var jo ikke ute etter å snakke med henne nå, men vite epostadressen hennes slik at jeg kan kontakte henne på den måten når jeg vil kontakte henne.

Hvorfor ikke bare svare på den måten man blir kontaktet på; i dette tilfellet epost?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.