|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fortynnet
|
Sv: HelgemenyDet er jo første gang jeg lager dette, men dukka lagde jeg for et par dager siden og den smaker veldig godt. Jeg lagde den mest avanserte varianten med mange forskjellige nøtter. Skal bruke kyllingfilet, og ha en enkel vinaigrette på salaten. Tror det er best at den er litt enkel, så ikke smaken kræsjer med alt krydderet i dukkaen. Tenkte ikke å ha saus til. Det blir vel litt krydret kraft når jeg steker kyllingen i ovnen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: HelgemenyIkke så veldig spennende helgemeny her siste uka av lønna.
|
|
|
#24 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyI dag skal vi ha entrecote med stekte potetskiver,en saus som jeg lager litt på slump.Stekt sopp/bacon og brokkoli til.
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: HelgemenyI dag blir det salat med kylling og hvitløksbaguetter til. Mannen skulle kjøpe vin... |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyI morgen skal vi ha strimlet biff, ruccola, miniasparges, rødløk, cashews og tzaziki i fullkorpita. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Borte
|
Sv: HelgemenyI dag skal vi ha salat med pasta, bacon og ovnstekt, krydret stange-kyllingfilet. På søndag er planen å fylle langpannen med biter av potet, gulrot, blomkål og sjalottløk, helle over litt fløte, krydre med timian og sette i ovnen med godt brunede koteletter.
|
|
|
#29 |
|
Prematurmamma
|
Sv: HelgemenyPizza i kveld, som hver fredag. I morgen blir det kylling i pita, tipper jeg.
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: HelgemenyI dag skal vi ha hjemmelagde burgere med ovnsbakte poteter til. I morgen blir det først risengrynsgrøt og seinere kyllingkjøttboller og pasta, vi får nevøbesøk.
|
|
|
|
#31 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: HelgemenyVi skal ha skikkelig kyllinghelg.
|
|
|
#32 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: HelgemenyJøss. Vet dere det på forhånd? :imponert:
|
|
|
#33 |
|
kamerat
|
Sv: Helgemeny
Vi hadde andebryst med jordskokkpuré og aspargesbønner til her om dagen. Det var særs godt.
|
|
|
#34 |
|
Dig for victory!
|
Sv: HelgemenyTapas i morgen, endelig meny er ikke helt avgjort, men det blir i alle fall spanske kjøttboller, potetbåter, dadler i bacon, noe grønnsaksgreier og litt sånn. Søndag pleier vi å ha fisk. Vanligvis har vi ørret eller laks stekt i folie, men forrige søndag lagde mannen ei veldig god fiskesuppe, denne helga blir det noe så enkelt som fiskeboller, tror jeg.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 04-02-11 kl 22:02. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: HelgemenyJeg vet at det blir taco i morgen(jeg og ungene skal lage middag sammen med en venninne og hennes barn)
|
|
|
|
#36 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyVi har hatt kylling-/chilisuppe i dag. Usikkert hva vi skal ha i morgen og søndag. Forhåpentligvis noe fisk. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyTrenger inspirasjon..... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HelgemenyI dag hadde vi ferske reker
|
|
|
|
#39 |
|
Originala
|
Sv: HelgemenyTaco i dag, i morgen vet jeg ikke hva det blir. Har laget denne: http://www.thaiguiden.no/start/mat/t...les/satay.html en del ganger i det siste. Knallgod, særlig når jeg er litt raus med både sitronsaus og sukker, så sausen blir litt mer sursøt. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hvor: Akershus
Sv: Helgemeny
...og jordskokkpure, hvordan lager du det?
|
![]() |
|
|