Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 22:57   #41
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere midlertidige løsninger hjemme, som har blitt "permanente"?

Vi holder oss til halfassed permanente løsninger.
Vi står til og med sammen og titter på det mens vi nikker fornøyd før vi går og finner på noe Bedre og Morsommere noe.
Som A engang forklarte kompisen sin: "What? No, we never get shit done. But we DO have a lot of fun..."

Vi overveier en kone til som kan klage og irritere seg litt slik at ting kanskje blir gjort.

Gammel 04-02-11, 23:00   #42
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Vi holder oss til halfassed permanente løsninger.
Vi står til og med sammen og titter på det mens vi nikker fornøyd før vi går og finner på noe Bedre og Morsommere noe.
Som A engang forklarte kompisen sin: "What? No, we never get shit done. But we DO have a lot of fun..."

Vi overveier en kone til som kan klage og irritere seg litt slik at ting kanskje blir gjort.

Gammel 04-02-11, 23:08   #43
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har et hus fullt av midlertidige løsninger.

I kjelleren står fortsatt alle eskene vi "kunne vente litt med" da vi flyttet inn for fire år siden. Jeg fikk litt panikk da vi måtte ha en elektriker ned dit for en tid tilbake, men fikk så den geniale ideen å baksere alt rotet bak en diger sponplate jeg visste vi hadde. Mannen holdt på å trille om av latter der jeg optimistisk skred til verket - vi snakker om sikkert hundre kubikkmeter med esker og rot, deriblant to sofaer (!), og en sponplate som kanskje dekker tre kvadrat.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:11   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg også over "joda, det skal jeg gjøre!". Det er masse jeg kan gjøre selv, men noen oppgaver syns jeg er så pyton at jeg overhodet ikke orker det. Pøtete og mikkete arbeid som samtidig er tungt - det hater jeg. Så JEG syns jo det er verdt å bare betale noen for å gjøre det. Men HAN syns ikke det, og insisterer på å ta det selv. Snart.

Så da ringer jeg folk til slutt, og bare betaler for å få det gjort.

Gammel 04-02-11, 23:11   #45
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeje, hver sin smak.

Du er morsom, Esme. Dere må være like. Man har jo sine greier for hva man liker og hva det er viktig å være nøye med. For alt er ikke nøye? Jeg er en som venter til jeg har energi til å gyve løs. Da er det ragnarokk til jeg har ting ferdig. Bare det at mannen i mitt liv er lik. Han har initiativ. Mot. Og er effektiv. Og det elsker jeg. Derfor er det en viss nytelse i å følge med på han. Klage og mobbe litt. Ikke noe tvang. Eller ond klaging. Bare sånn fin samklang og god dynamikk.

Gammel 04-02-11, 23:12   #46
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, vi har fremdeles julepynten stående i kasser i en krok i stua, det var egentlig ment som en midlertidig løsning til vi fikk tid til å bære den inn i boden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:19   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, hadde jeg bodd alene hadde jeg ringt en snekker og bedt de snekre opp listene med en gang jeg skjønte at jeg ikke klarte det sjøl. JEG kan ikke snekre lister, så definitivt ikke. Mannen kan. Han gidder ikke (eller hva nå i huleste heite det er som gjør at det ikke skjer), men han NEKTER for at det er nødvendig å bruke penger på å få noen andre til å gjøre det, all den tid han faktisk klarer det helt finfint selv. Likevel blir det ikke gjort.

Dersom mannen min ikke klarte å sy i en knapp sjøl, hadde jeg heller latt han gå til en sydame enn å si til han i 4,5 år at jeg KAN gjøre det, men bare lar det være.

Og da lurer jeg veldig på hvorfor du ikke bare ringer en snekker selv og får satt opp de listene, i stedet for å gå å irritere deg over dem. Det er en ærlig sak å ikke klare å sette opp en list (selv om det må være utrolig upraktisk å være så lite hendig), men du klarer vel å ringe og snakke med en snekker, i det minste?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:24   #48
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men da blir jo mannen sur, siden han klarer det så fint selv!

Men som jeg skrev i mitt første innlegg i denne tråden, har jeg for en ukes tid siden gjort nettopp det. Nå er nemlig mannen skadet og kan ikke bruke den ene armen på flere uker, så da ser det liksom ikke så teit ut å hyre inn folk til å gjøre noe han klarer.

Hadde det bare vært å spikre opp en list, det hadde jeg kanskje klart. Men lister ut og inn av hjørner, lister som må sages i vinkler for å passe inntil hverandre, det begir jeg meg ikke utpå, gitt.

Gammel 04-02-11, 23:25   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men da blir jo mannen sur, siden han klarer det så fint selv!

Ha, hvis jeg hadde hatt valget mellom at han var sur og jeg var sur, så hadde jeg ikke nølt med å innkalle en snekker. Kanskje det er nettopp det som skal til for at han skal ta affære raskere neste gang.

Gammel 04-02-11, 23:26   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Hadde det bare vært å spikre opp en list, det hadde jeg kanskje klart. Men lister ut og inn av hjørner, lister som må sages i vinkler for å passe inntil hverandre, det begir jeg meg ikke utpå, gitt.

Du trenger bare en gjærsag, så kommer vinklene av seg selv. Det er virkelig ikke videre komplisert ltså.

Gammel 04-02-11, 23:41   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Teo, nå gjør du meg SUUUUR! Det er et forbasket plunder og heft , er det. Jeg får flashbacks og grøsser over hele meg bare ved tanken på det. :ikke-handy"

Gammel 04-02-11, 23:43   #52
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, Teo, nå gjør du meg SUUUUR! Det er et forbasket plunder og heft , er det. Jeg får flashbacks og grøsser over hele meg bare ved tanken på det. :ikke-handy"

Du skal få lov til å le hjerterått av meg til vintren, når jeg skal i gang med Prosjekt Gammel Villa og klager over at ingen vegger er vinkelrette og at gulvet heller fem cm. Hjelper det?

Gammel 04-02-11, 23:44   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Litt. :tørker sinnatårer:

Gammel 04-02-11, 23:45   #54
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du skal få lov til å le hjerterått av meg til vintren, når jeg skal i gang med Prosjekt Gammel Villa og klager over at ingen vegger er vinkelrette og at gulvet heller fem cm. Hjelper det?

Det minner meg om da jeg sydde gardiner i et gammelt hus vi pusset opp. Gardinene gikk til gulvet, på to vinduer i stua. Og jeg måtte sy dem i forskjellig lengde pga hellingen på gulvet.
Vi snakkes!

Gammel 05-02-11, 00:39   #55
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har også masse sånt. Og jada, min nokså handye mann sier at han skal fikse det. En gang. Jeg har i grunnen sluttet å irritere meg over det meste, det er mest irritasjon det første halve året og så glemmer jeg det og ser det ikke lenger.

Men ganske ofte, hvis han ikke gjør det han har sagt han skal gjøre i løpet av en uke, så tar jeg i et tak selv og ordner det (såfremt det er ting jeg kan gjøre da). Men da blir han irritert fordi jeg gjør det. Han skulle jo gjøre det!!!

Gammel 05-02-11, 16:42   #56
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst, det er jo så teit å gå og irritere seg og mase på mannen sin til å gjøre småting? Det er jo akkurat like teit som menn som maser om at kona skal sy i en knapp.

Min vet bedre enn det. Hadde på meg en genser med hull under armen, og fikk beskjed om at hvis jeg tok den av, skulle han sy det igjen for meg. Fine mannen!

Gammel 05-02-11, 16:48   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Neineinei. Du trenger en sånn (av en eller annen type):

Den har gradeskive på seg og gode greier, og det er bare vroom-vroom, så er du ferdig.

Har man (eller noen man kjenner, en pappa med nybygget hytte f.eks) i tillegg en sånn
og en sånn:

så er det pinadø gjort på null komma svisj å spikre listene opp også.

Og om man er litt lur, så har man en malingssprøyte som går til kompressoren, så kan man male et rom i en fei. Akkurat det har vi ikke prøvd enda, men vi har malingssprøyten og kompressoren klar.

Vi har ikke så mange midlertidig løsninger egentlig, det går tregt med oss, men vi pleier å få det gjort til slutt.

(Bare ikke snakk om hagen, det ligger det nedhogde trær og busker over alt ...)

Gammel 05-02-11, 17:00   #58
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kommer ikke i farta egentlig på noe her i huset, bortsett fra at vi var enige om å bytte ut kjøkkeninnredningen når vi flyttet inn her for snart 6 år siden, det ble bare ikke den første sommeren, for da flyttet vi altså inn, og sommeren etter giftet vi oss, så året i mellom var det så mye annet, og så ble jeg gravid og fødte sommeren etter det igjen, så da passet det jo ikke, og så var det travelt den første tiden med baby, og så tok vi delvis permisjon begge to etter fødselspermisjonen siden han ikke begynte i barnehage før han var to år, så da ble ikke kjøkken økonomisk prioritert, og så var jeg allerede gravid igjen når Knerten begynte i barnehage, og nå er jeg fødeklar, så... kjøkkenet står nå der. Det funker jo...

Men der vi bodde sist husker jeg pappa sa mens han bar inn flyttelass "jeg henger bare dette bildet her på denne spikeren så lenge, så er det ingen som tråkker på det". Og der hang det til vi tok det ned når vi flyttet ut igjen, fire år senere. Så med den fersk i minnet var jeg litt obs på å ikke akseptere så mange midlertidige "setter bare her så lenge"-greier når vi flytta inn her...

Gammel 05-02-11, 17:11   #59
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Seriøst, det er jo så teit å gå og irritere seg og mase på mannen sin til å gjøre småting? Det er jo akkurat like teit som menn som maser om at kona skal sy i en knapp.

Ja, det er kjempe teit! Men det er minst like teit å la disse mannfolka slippe unna alt. Er så lei av å gjøre ting han fint kunne gjort, på eget initiativ.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 18:43   #60
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pusset opp badet for 2 år siden og da slo vi ned veggen mellom badet og rommet ved siden av. Rommet ved siden av ble også pusset opp skikkelig og satt på nye panelvegger og slikt. Men taklampa har ikke kommet på plass enda og gardinene kom ikke opp før i høst en gange.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.