Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny vaskemaskin, hva er viktig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-11, 20:09   #41
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?

det viktigste jeg så på da jeg kjøpte meg ny nå nylig var hvor stor kapasitet (kg) trommelen tok. og hvor stor døren var og at det var en maskin som tåler at man vasker mange vasker på en dag eller flere i uken osv.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:18   #42
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Siden du bruker tøybleier er det lurt å sjekke om den skyller med kaldt vann. (du setter de vel på skylling før vask?) Skylling med varmt/lunkent vann som mange maskiner gjør, øker bakterieveksten.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:35   #43
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer for Miele jeg altså. Beste vaskemaskinen jeg har hatt. Men det er jo ikke helt rettferdig, før det har jeg hatt billigmaskiner, og nå klinte jeg til med en toppmodell fra Miele.

Den har stor trommel, skånetrommel, 1600 omdreininger, kortprogram. Det eneste den mangler er utsatt start, men det har jeg egentlig ikke savnet. Om jeg setter på en maskin før jeg drar på jobb, så overlever jeg det at klærne ligger noen timer i maskinen.

Før var jeg plaget med sur vaskemaskinlukt, men det har jeg ikke hatt etter at jeg fikk denne maskinen.

Sist redigert av mkj : 05-02-11 kl 20:46.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:35   #44
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte en LG på et nett-tilbud, foreløpig fornøyde med den.
Jeg synes det er kjekt at den tar 8 kg så det er plass til en dyne i den av voksenstørrelse, siden man jevnlig kan regne med å få en slik utspydd . Vi testet dynekapasiteten i vår forrige helg, med suksess.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 20:37   #45
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utsatt start er helt uviktig for meg, ettersom vi uansett aldri har den på når vi ikke er hjemme, og jeg ville heller ikke ha hatt den programmet når vi ikke var hjemme - hadde vi hatt vår litt mer gunstig plassert ville jeg dratt ut kontakten hver gang den ikke er i bruk.

Gammel 05-02-11, 20:37   #46
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Kapasitet!
Vår tar 9 kg.

Gammel 05-02-11, 21:04   #47
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Utsatt start er helt uviktig for meg, ettersom vi uansett aldri har den på når vi ikke er hjemme, og jeg ville heller ikke ha hatt den programmet når vi ikke var hjemme - hadde vi hatt vår litt mer gunstig plassert ville jeg dratt ut kontakten hver gang den ikke er i bruk.

Med utsatt start kan man gjøre alt klart slik at vasken er ferdigvasket når man står opp. Eller er sove i sqmme kategori som "ikke hjemme"?

Gammel 05-02-11, 21:11   #48
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Med utsatt start kan man gjøre alt klart slik at vasken er ferdigvasket når man står opp. Eller er sove i sqmme kategori som "ikke hjemme"?

Ja.

Gammel 05-02-11, 21:17   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt en tørketrommel det tok fyr i, så her står heller ingenting på om natten eller når vi er borte.

Gammel 05-02-11, 21:22   #50
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Stor kapasitet, godt ullprogram, 1600 omdreininger og kortprogram var det viktigste for meg. Vi er vedig fornøyd med vår AEG. http://www.elkjop.no/product/hviteva...ductTabcontent

Jeg avbefaler LG på det sterkeste. Vi kastet vår etter ca 3 år, da orket vi ikke reparere mer.

Gammel 05-02-11, 21:36   #51
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kjøpte en Bosch (fra Elprice) med plass til 8 kg og som har 1600 omdreininger for et par uker siden. Veldig fornøyd!

Gammel 05-02-11, 21:46   #52
Joy Stark
Superduperaktiv

Joy Stark sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Jeg ville styrt unna de som er kombinert vaskemaskin og tørketrommel. Har særdeles dårlig erfaring med en sånn. Klærene ble rett og slett ikke rene selv om jeg kjørte dem på 4 timers programmet. Tørketrommelfunksjonen ødela klærene fordi det ble så varmt inni den. Er heldighvis kvitt den nå.

Gammel 05-02-11, 21:49   #53
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joy Stark, her.

Jeg ville styrt unna de som er kombinert vaskemaskin og tørketrommel.

Det er jeg helt enig i. Driten er jo det at om ene delen ryker, risikerer du å stå uten begge.

Gammel 05-02-11, 21:56   #54
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Vår vaskemaskin og ørketrommel tok kvleden med bare et par uker i mellom rett før jul. Vi endte opp med å kjøpe Bosch.

Viktig for oss var kapasitet, den gamle hadde 4 kg og det er lite for en famile på fem. Andre kriterier var brukervennlighet, hurtigprogram, energiklasse A.

Utsatt start har vi aldri brukt, her slåes alt av om vi sover eller ikke er hjemme.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 22:15   #55
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke lest hele tråden, men mitt råd er at den IKKE piper når den er ferdig.

Gammel 05-02-11, 22:16   #56
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags maskin har du, Forbrukerkverulant? Vår piper, men pipingen kan vi skru av. Dessuten piper den bare en stund før den resignerer og går inn i dyp meditasjon.

Gammel 05-02-11, 22:16   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Oh, God. JA! Maskinen vår piper en gang, så holder den kjeft. Eller. Nei, den piper mange ganger. Eller? Men den #"€&& tørketrommelen fra Miele piper i timesvis og høyt og lenge og jeg HATER det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 22:33   #58
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oh, God. JA! Maskinen vår piper en gang, så holder den kjeft. Eller. Nei, den piper mange ganger. Eller? Men den #"€&& tørketrommelen fra Miele piper i timesvis og høyt og lenge og jeg HATER det!

Frem med bruksanvisningen, det kan slås av!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 23:15   #59
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en Siemens, og modellen heter noe med Silence. For nøe sprøyt!! Silence meg midt i ryggen! Og på vår maskin går det altså IKKE an å slå av pipinga. Den piper mange ganger, men ikke sånn rett etterhverande så du kan holde deg for ørene, næææhda, ikke så lett nei!

Gammel 06-02-11, 00:14   #60
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Da anbefaler jeg å sende en mail til importøren, så får du sannsynligvis instruksjon om hvilke knapper du skal holde inne for å slå av den funksjonen.

Har en Bosch som i utgangspunktet ikke hadde slik piping, men etter at klåfingret treåring hadde vært på ferde startet den å pipe etter hver vask. Sendte mail til importør og fikk ordnet saken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.