|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
DuoLogic - babyinnlegg, hodestøtte og helningsvinkelVi har nettopp fått DL i hus til lillesøster, og det ser bra ut. Jeg lurer imidlertid på noen ting siden hun er en ganske stor baby på 8 måneder og havner litt midt i mellom noen av innstillingene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: DuoLogic - babyinnlegg, hodestøtte og helningsvinkelVi brukte DL fra fødselen på minsten, men jeg greier ikke å huske om vi fjernet alle putene samtidig. Er det ikke slik at man kan fjerne babyputene litt etter litt? Den ordentlige hodestøtten hadde vi på hele tiden. Litt mer knotete å ta ut bæredelen, men han overtok setet etter broren så vi tenkte ikke tanken å ta den av.
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: DuoLogic - babyinnlegg, hodestøtte og helningsvinkel
Vi byttet til DL nå før helgen. Lillebror veier 9,6 kg og er 71 cm. Han skal bruke den store hodestøtten, den er fra 9kg og oppover. Vi har latt 0-9 mnd innlegget stå i, selv med selene på midterste hakket, dro den bare litt oppover, han skal jo ikke sitte på den. Jeg har brukt innstilling 1 og 2 litt etter som, avhengig av om han skal sove eller ikke.
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: DuoLogic - babyinnlegg, hodestøtte og helningsvinkelVi lot innlegget bak ryggen/rundt hode ligge, men tok ut det under rompa. Syns han satt mye bedre da.
|
|
|
#5 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DuoLogic - babyinnlegg, hodestøtte og helningsvinkelInnleggene kan du bare ta ut skumgummien i ettersom det trengtes. Innleggene hadde vi i ganske lenge. Lillebror begynt å bruke setet når han var 14-15 mnd og stor gutt. Innlegget under rompa brukte jeg for å justere slik at selene kom i riktig høyde.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: DuoLogic - babyinnlegg, hodestøtte og helningsvinkelHm, ok, men det står at det under rompa er fra 0-3 mnd? Kanskje ikke viktig? Det jeg tenkte var dumt ift det i ryggen når man hadde selene på midterste hakket, var at det ble en "glippe" fra nederst på innlegget og ned til bunnen i setet, men det gjør kanskje ikke noe? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De henger jo ikke sammen. Innlegget under rompen er en bit og det som er rundt hodet, som selene går igjennom er en annen bit.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Ja, jeg vet det, men jeg mener mer at det blir vondt å ha ryggstøtte bare en del av veien? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DuoLogic - babyinnlegg, hodestøtte og helningsvinkelTror det går bra. Vi har fjernet innlegget under rumpa men beholdt det rundt hodet. Har ikke satt på hodestøtta enda, men må kanskje det nå da? Hun er 9,5 kg, 72 cm og 10 mnd.
|
|
|
#10 |
|
Gal kattedame
|
Hodestøtta skal på fra 9 kg.
|
|
|
#11 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, da skal jeg sette den på når jeg skal ut en tur etterpå.
|
![]() |
|
|