|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: Er det for lett å slippe unna med omsorgssvikt?
|
|
|
|
#62 |
|
Passiv
|
Poenget er at dersom samværsforelderen sier nei - så blir det nei. |
|
|
|
#63 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Er det for lett å slippe unna med omsorgssvikt?Ja, det skjønner jeg.
|
|
|
#64 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du sett rettslige prøvinger av det? Juristene hos Barne- og Familieetaten sier det motsatte; hjemmebesøk har man hjemmel for også i samværshjemmet i undersøkelsesfasen.
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: Er det for lett å slippe unna med omsorgssvikt?Rettslig prøving har jeg ikke sett, nei. |
|
|
|
#66 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan i hvert fall fritas, ja. Husker ikke av hvilken instans, men det sies å være relativt kronglete å få til - og det burde det jo virkelig ikke være. Jeg har bare sett eksempler på at begge foreldre har samtykket etter påtrykk fra dommer (eller egen advokat, hehe - forbausende mange advokater later til å være nesten bedre til å se barnets behov enn sin egen klients. Det er jo fint).
|
|
|
#67 |
|
Passiv
|
Advokater har en særskilt plikt i slike saker til å ta hensyn til barna fremfor alt annet inkludert egen klient. Mange advokater gir beng, men det er hyggelig å se at det finnes de som faktisk ikke gir beng også. |
|
|
|
#68 |
|
Dragedytteren
|
Det er fullt mulig å ringe BV anonymt og spørre. Det kan godt være de kan komme på møter også, her i kommunen var BV på ungdomsskolen og informerte om arbeidet sitt - etter ønske fra ungdommene i Ungdomsrådet.
|
![]() |
|
|