|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei, alle fem var i Tyrkia forrige høstferie. Det var første sydenopplevelse for meg noensinne. Det fristet til gjentakelse, men det blir nok lenge til neste gang vi kan ta oss råd. Som regel blir det nordovertur, og lånehytteferie i stedet. Og så noen dansketurer innimellom. Regner med at økonomien blir romsligere om noen år, og håper vi kan tillate oss flere sprell da. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Hyacint: Hvorfor reiser dere fra Sola da? Dare kan jo reise fra Haugesund og få billigbilletter til Spania, eller ta fly til Oslo/Rygge/Torp og kjøpe billigbilletter der i fra. Vi har også kjørt bil til Torp. Sist redigert av 007 : 06-02-11 kl 21:58. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?
Var denne til Hyacinth kanskje? Vi bor i Hgsd. og benytter oss av billigturene til Ryanair sydover. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Jeg er ikke Busy, men vi har sjekket fra Oslo, som ofte er billigere, men da må vi også ta fly t/r Oslo og evt overnattinger med i beregningen. Haugesund utgår ofte fordi jeg ikke flyr RyanAir. Jeg vil heller ikke til Spania, og dit går det mange direkteflygninger fra Haugesund. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
© All rights reserved
|
Nå vet ikke jeg hvor store barn du har, men vi kjører glatt til Oslo tidlig, tidlig morgen og flyr fra Oslo om ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har organisert selv, og jeg tror ikke at det er så mye billigere enn en chartertur, men jeg håper at det vi får er mer kvalitet for pengene. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Kontrollfrik
Jepp. Det har jeg smertelig erfart, men jeg lever godt uten også, altså. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vi har aldri aldri vurdert å kjøre til Oslo for at det skal bli billigere (da måtte det være snakk om rimelig mange tusen) men vi har reist 05.30 fra Flesland fordi det var 5.000 billigere enn å reise 10.30. Synes det er verdt det. :ikke veldig rik: |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Weeeee
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Jeg har vært i syden en gang i mitt liv og da trodde jeg mer enn en gang at jeg skulle dø der nede ...
|
|
|
#131 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har vært i syden de siste årene, vi er altså, samboer og datter. Vi er glad i sol og varme, deilig å slappe av med bassengkanten med ei bok og datteren våre elsker å bade. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Kontrollfrik
Vi skal til Kanariøyene i vinterferien og det kostet 7000 kr mer fra Haugesund enn fra Stavanger og Bergen! Det var mye synes jeg. Siden Stavanger var utsolgt, så endte vi med å fly fra Bergen. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Til "syden" - ja, men ikke om sommeren. Vi reiser på høsten. Nå som storebror begynne rpå skolen blir det slutt på det da.
|
|
|
#134 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi dro til Italia en sommer og betalte 700 kr t/r pr. billett fra Torp, altså 3500,- for hele familien. Skulle vi fly til Italia fra Bergen på samme tid ville billettene koste oss 25 000 kr. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Weeeee
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Lange kjøreturer her jo bare herlig!
|
|
|
#139 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Skulle gjerne gjort det! Elsker sol og varme, som balsam for en vinterlei sjel!! Men nei, kanskje hver 2. - 3.år. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Ja, vi reiser flere ganger hvert år. Vi har leilighet på Kreta så det blir helt naturlig. Vi bruker tid på å lete opp de billige reisene. Vi skal dit med 2 av barna i 2 uker i april. Flybilletter tur/retur for oss fire kom på under 6000.- Vi reiser med Norwegian fra Tromsø til Oslo, og samme flyselskap videre til Kreta noen timer senere. Hjemreisen går direkte fra Kreta til Tromsø. Oneway-billetter med Apollo. |
|
|
|
![]() |
|
|