|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Go'Morgen yoghurt?Jeg har en utrolig sær sønn, som overhodet ikke er sulten om morgenen. |
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Go`Morgen yoghurt?Poden får av og til yogurt naturell, med tinte jordbær og müsli. Ingenting tilsatt sukker, hvertfall. Og for ham jevngodt med Go Morgen-yogurt, og litt morsommere siden man får blande jordbærene.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Go`Morgen yoghurt?Ja, hadde jeg fått i han noe uten sukker, så skulle jeg gjort det! |
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Go`Morgen yoghurt?Så om denne blandingen hadde vært i Go Morgen-emballasje, så hadde han merket fraværet av tilsatt sukker, og nektet å spise..?
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Go`Morgen yoghurt?Det lurer jeg jammen meg på ja - jeg vet jo ikke, men han er en hund etter søtt. |
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Go`Morgen yoghurt?Da er det jo ikke så lett, nei. Slike yogurter kvalifiserer mest som godteri eller dessert her i huset, så de ville ikke passert som frokost. En ytterst sjelden gang, kanskje. Jeg får bare nyte at poden er lettlurt på sånt, så lenge det varer.
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Go`Morgen yoghurt?
Ja, det går ikke her, det bare vet jeg. Det er jo nesten som godteri ja, men jeg tenker at det allikevel må være bedre men en sånn, enn ingen ting, for det er alternativet. |
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Go`Morgen yoghurt?Kansje det kan gjøres sunnere med å bytte ut kornblandingen med en blanding med lite sukker i? Er jo stor forskjell på musli også. Og blande med vanlig yughurt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Go`Morgen yoghurt?Han er lite lettlurt for å si det sånn, men det er jo forsøket verdt. |
|
|
|
#10 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Go'Morgen yoghurt?Vi har laget yoghurt selv med H-melk og den ble mild og god. Den går ned på høykant her i huset med alskens frukt og hjemmelaget frokostblanding (laget av bokhvete og kokos) på. Kjempegodt og sunt.
|
|
|
#11 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Go'Morgen yoghurt?Her får eldste det innimellom både på morgenen eller i matpakka på skolen.Siden det er en ss med müsli syns jeg det er helt greit.
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?
Det synes jeg også. Nå er det jo litt forskjellig slags "fyll" i Go' morgen-yoghurtene, men jeg tror ikke det er noe tilsatt sukker i den "vanlige" müslien (bortsett fra noen få rosiner, da).
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 07-02-11 kl 12:36. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Go'Morgen yoghurt?Dersom jeg hadde fått Lillevenn til å spise en Go'Morgen yoghurt til frokost ville jeg vært storfornøyd. Så barn er forskjellige. Jeg ville tenkt som så at en Go'Morgen yogurt er bedre enn ingenting. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Go'Morgen yoghurt?I følge ernæringsfysilogen vi bruker til vårt diettbarn, er den totale sukkermengden i den typen yoghurt så lite at det ikke betyr noe i det totale kostholdet. Diettbarnet spiser ikke sånt (melkeallergi), men de andre barna i huset får det av og til. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Har du f.eks prøvd en blanding av kesam og kesam vanilje + bær/syltetøy/müsli/whatever. Ungene her er helt ville etter det, men så er de heller ikke så veldig kresne. Det blir litt mindre sukker, også metter det mer siden det blir litt mer proteiner enn i sukker. Men får du kun i ham den yoghurten, så tror jeg ikke jeg hadde bekymret meg så mye for det.
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Hm, dette må jeg visst ete i meg (bokstavelig talt
|
|
|
|
#17 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Åj, det var mye.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I en go morgen yoghurt er det sukker tilsvarende ca 9 sukkerbiter. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Enig. Hvis det var det eller ingenting, så hadde barnet fått det. Noe næring skal de jo ha. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Go'Morgen yoghurt?Her er det Go'Morgen youghuert på lørdager. Vi hadde også spisenekt en periode men jeg ga aldri etter for "hvis jeg ikke får x vil jeg ikke ha noe" ... type argumenter. Prøvde masse forskjellige ting og etterhvert gikk det ned noen fruktbiter hver morgen (elegant oppskåret og servert i morsomme mønstere på et fat
|
![]() |
|
|