|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?
Det stemmer - men en sukkerbit veier jo bare 2,5 gram, da. (Dette var en del av mitt brevvekt-prosjekt i forrige uke, der kollegaene trodde det hadde rabla helt for meg.
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Go'Morgen yoghurt?Så vidt jeg husker, anbefales det at max 10% av barnets totale energiinntak skal være fra sukker. Jeg mener at det for et 9-10 år gammelt barn er sagt at ca 40-45 gram sukker pr dag er max. Hvis resten av kostholdet er bra og barnet spiser/drikker lite saft/brus/godteri (som er de store sukkerkildene i barns kosthold), er det vel ingen krise om han spiser en Go`Morgen yoghurt daglig. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Her i huset bruker vi å kjøpe halvliters beger med yoghurt, og blande i frukthavregryn (godag eller axa-varianten.) Billigere enn godmorgen porsjonsyoghurtene, men omtrent lik smak.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Enig.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Der går grensen her altså - honnikorn har ingen ting med mat å gjøre. |
|
|
|
#27 |
|
intro
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Det som gjør det upraktisk med annen yoghurt, er innpakningen. Mine barn spiser (deler av sin) frokost i barnehagen. Da er det vidunderlig lettvint å sende med en Go' morgen i ny og ne.
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Det er ikke verre enn meg nei! |
|
|
|
#29 |
|
intro
|
Tja, det er vel den yoghurten som er basis for Go' morgen som ellers selges enkeltvis og i 4-pakninger?
|
|
|
|
#30 |
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Tine Ja yoghurt vanilje inneholder bare 3% tilsatt sukker og har ikke kunstig søtning heller. Det er vel den jeg har funnet med minst sukker. Litago som vi bruker til ungene fordi den er laktoseredusert, inneholder 6% sukker. Tine Alltid med vanlije inneholder 7%. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Styr unna Yoplait dobbel 0, iallefall. Jeg tenkte å kjøpe den til meg selv nå som jeg er på diett, men den inneholder bl.a. aspartam og annen kunstig søtning. Det er iallefall ikke barnemat. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
saftig
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Hvis du virkelig ikke får i ham annen mat enn denne godmorgenvarianten så syns jeg det er bedre enn ingen mat. Men kan han lures? Vaniljekesam er godt, altså. Med litt frukt/bær/syltetøy i? Smoothie med egg/nøtter i? Havregrøt med banan? Grove vafler? Varme ostesmørbrød? Eggerøre? Arme riddere?
|
|
|
#35 |
|
Stabilt ustabil...
|
|
|
|
#37 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Go'Morgen yoghurt?Jeg har ingen problemer med yoghurt jeg! - Det er sukker i den, ok, men den har da vitterlig endel fornuftig i seg også. FOrøvrig tror jeg at mixen Irma kom med her vil funke som fjell på gutta mine.
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
De kunne jo bare gitt henne et par gode ss. med sukker, så kunne hun skylt det ned med melk. Honnikorn har null næringsverdi. |
|
|
|
#39 |
|
Stabilt ustabil...
|
Vet du, det er jeg faktisk ikke enig i...
|
![]() |
|
|