|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det etylvanillin i all sjokolade?Bergene Melk. Helt uten kunstige skumle saker. Og den er GOD |
![]() |
![]() |
#22 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det etylvanillin i all sjokolade?Jeg har aldri vært noe bevisst på dette stoffet, og ser nå at det er jo nesten hovedbasen i vaniljesukker....Er stoffet veldig farlig? :vaniljemuffinselsker for tiden:
![]() |
#23 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Er det etylvanillin i all sjokolade?Gammel tråd, jeg vet...
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det etylvanillin i all sjokolade?"ombar" sjokolade, importeres av www.super-nature.no og kan kjøpes der eller på helsekost er uten det meste, også etylvanillin |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det etylvanillin i all sjokolade?Jeg kjøper 100% rent vaniljepulver (brunt) hos okosjokolade.no, og da skal det ikke inneholde etylvanillin. Etylvanillin er, visstnok, den syntetiske erstatningen for vanilje. Hvis jeg har forstått det riktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det etylvanillin i all sjokolade?... men i linkene om sammenheng med atferdsvansker og vanilin står både vanilin og etylvanilin. Da er man vel like langt med naturlig vanilin, hvis det er årsaken til at man prøver å unngå det?
![]() |
|
|