|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg har aldri hatt det sånn, mens mannen har alltid hatt det sånn. Han har ikke irritert seg over det. Det er en livvstil som for Floksa, dog en helt annen bransje.
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?
Slik har det tidvis vært for mannen her i huset også, og jeg er ikke bedre enn at jeg kjenner det irriterer meg veldig.
![]() |
![]() |
#3 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg kan ikke jobbe andre steder enn på arbeidsplassen så når jeg går fra jobb begynner fritiden. Hadde det blitt åpnet opp for å arbeide hjemme fra om kvelden/i helger hadde det overhodet ikke vært aktuelt med de betingelser jeg har på jobben nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Både mannen og jeg får jobbhenvendelser når det måtte være - og jeg synes perioder at hans henvendelser spiser veldig av familietid (i dag har telefonen ringt gjennom hele middagstiden).
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() |
#7 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Halv åtte - halv fire, ferdig. Pluss jobbreiser, men jeg setter pris på å ha kvelden for meg selv da også.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg åpner ikke mailen min i helgene. For noen år siden jobbet jeg på jobb, hjemme om kveldene, i helgene, you name it. Det endte opp med at jeg gikk på veggen så det sang, så nå er jeg veldig veldig nøye på å la jobbing skje på jobb. |
![]() |
![]() |
#9 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg får ingen henvendelser så lenge jeg ikke er på jobb eller har vakt. Jeg fikk imidlertid hjemme-pc før jul, med tilgang til journalsystem og mail,
![]() |
#10 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg har blitt kjempeflink til ikke å jobbe utenom arbeidstid, og til å skrive timer når jeg jobber på rare tidspunkt. Jeg kan til og med klare å ikke åpne epost i helgene. Det klarte jeg ikke før. Men det er utrolig deilig å ta fri fra jobb! Jeg tar ikke telefonen heller bestandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
En som trener
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg har et temmelig skarpt skille mellom jobb og privatliv. Med unntak av hektiske perioder innimellom, er det sjelden jeg jobber hjemme og gjør jeg det fører jeg timer for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg liker å skille jobb og privatliv, og streber etter å ikke jobbe for mye kveld og helg. Det klarer jeg veldig bra. Jeg tok den avgjørelsen etter å ha drevet i restaurantbransjen og jobbet så mye at jeg knapt så barnet mitt, og den lever jeg veldig godt med.
![]() |
#13 |
Originala
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg har en jobb hvor det er et ganske naturlig skille mellom jobb og privat. Det meste av jobben KAN jeg ikke utføre hjemmefra, og selv om jeg av og til har tenkt at det hadde vært godt å kunne jobbe mer hjemmefra, så er det også greit at det på mange måter er satt en grense. Men visse ting, som å forberede undervisning, kan jeg gjøre hjemmefra. Så noe gjør jeg, men ikke så mye at det forringer fritiden min. Da kan det nesten være verre å tenke på alt jeg må gjøre til uka, men ikke får gjort noe med nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Jobbavbrytelser i fritiden kan være skadelig?Jeg jobber døgnet rundt for tiden. Men har jeg fri så har jeg fri. Jeg stenger av for alle unntatt de som må nå meg hvis det er snakk om meget alvorlige saker. Resten kan pent vente samme søren hvem de er. |
![]() |
![]() |
|
|