|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
|
|
|
#4 |
|
Snikende tiger
|
Å, kan jeg få bruke den som signatur? Plis, plis? :grinele:
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Du må ikke glemme dihydrogenmonoksid. Det er et av de kjemiske molekylene som dreper flest mennesker i verden. Egentlig vil jeg tro at ALLE dør av DHMO, siden man finner igjen stoffet i 100% av alle lik.
|
|
|
#6 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDette er den mest fantastiske tråden jeg har lest på lenge. :bidrar: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Stiv
|
|
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
MYNDIGHETENE også kalt ØVRIGHETA...ikke glem det. Lurer på om øvrigheta står i ledtog med ammrikanærn.
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Knuser alt jeg har av egg - nå!
- så må det jo bare være sant.
|
|
|
#11 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenHar skrevet et kjapt svar i kommentarfeltet til "Folkets info". Den venter på å bli moderert... Veddemål på hvorvidt den kommer opp på siden vil møte varierende odds. Den lyder:
Tallene er litt røffe og forklart i babyspråk, men regnet slik jeg forsto tidsskriftet til Norsk legeforening http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1665286 Rett på meg om min trøtte hjerne har havnet på villspor.
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, sånn tenker jeg også.
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Jeg har ikke tenkt feil. Jeg skrev over her at det ble veldig overveldende med all "frem og tilbake" (ref. ElinM sitt innlegg) den gangen første kullet skulle få vaksinen (min 97 jente var i første kullet). Jeg sier også at det ikke er et endelig nei, mer en utsettelse. Og selvfølgelig har det ikke med at jeg ikke tror mine jenter skal ha sex. Hva er de for noe fjåseri?! Jeg har virkelig ikke noe problem med at jentene mine skal bli seksuelt aktive etterhvert. Jeg er ikke SÅ gammel! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Du har vel hatt litt av den samme opplevelsen som da min eldste skulle få MMR-vaksinen i 2001. Kvelden før hun skulle få vaksinen gikk dette berømmelige programmet på TVN hvor det ble slått stort opp at MMR-vaksinen kunne føre til autisme. Jeg følte meg ikke klar til å ta noen avgjørelse i løpet av de neste 12 timene, så jeg valgte å utsette det hele. Etter innhenting av mer informasjon og litt om og men fikk hun vaksinen et år senere. Noen ganger trenger man litt tid til å orientere seg, innhente mer informasjon og vente på ny informasjon, rett og slett. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Jo, du har nok tenkt litt feil hvis du tror at regelmessig celleprøve har omtrent samme effekt som vaksinen.
|
|
|
#16 |
|
Nå også i farger
Jo, jeg har faktisk det, men ikke svar godt nok for deg. Flere andre her sier de forstår at foreldre til første kull var skeptske, og det har jeg sagt var vår hovedgrunn for å takke nei/utsette. Jeg føler virkelig ikke jeg trenger forsvare valget vårt noe mer enn det?! Jeg prøver heller ikke dytte min "skepsis" eller hva jeg skal kalle det over på andre, så jeg ønsker egentlig bare bli respektert for det valget vi tok den gangen uten å måtte utdype noe nærmere. Jeg tror det er ganske enkelt å ikke ville forstå det når man selv ikke var en av de som måtte ta avgjørelsen når det stormet som verst. JEG ble i hvert fall veldig usikker av det, og ikke ble jeg spesielt klokere av det den ganger heller følte jeg, DERFOR sa vi nei (med full angrerett). Toget har ikke gått, og kanskje får jentene vaksinen - kanskje ikke. For oss var det verdt og heller betale de mange tusen kronene vaksinen koster, enn å måtte ta avgjørelsen der og da. Det føltes virkelig ikke riktig den gangen å takke ja! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Joda, jeg leser igjen og igjen at du var skeptisk og sånn, men ingenting om hvorfor du var skeptisk, som jo er spørsmålet mitt. Var anbefalingene ikke-eksisterende eller uklare da det var aktuelt for din datter?
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Og ang. dette, så har jeg dessverre ikke alt jeg lagret på pc`en den gangen jeg leste meg opp om vaksinen (den pc`en er død), men dette, fra lommelegen, sier ca. det samme: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
En Som Trener
|
Her ville jeg lagt absolutt mest vekt på den uthevede setningen jeg da.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Men det forandrer ikke det faktum at man har hatt et forstadium til kreft og det er ikke det samme risikomessig å aldri hatt forstadiet. Nå blander man epler og pærer her.
|
![]() |
| Emneord |
| folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|