Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 15:35   #1
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

"The trouble with quotes on the internet is that you can never know if they are genuine." - Abraham Lincoln

Gammel 09-02-11, 15:40   #2
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

"The trouble with quotes on the internet is that you can never know if they are genuine." - Abraham Lincoln

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:52   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jepp - det må være sylteagurken som har ødelagt meg - skadet meg for livet. Jeg har alltid likt sylteagurk. Jeg besvimte opptil flere ganger som barn. Jeg eier ikke husmorgenet. Jeg er skadet - for livet.

Gammel 09-02-11, 19:16   #4
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, kan jeg få bruke den som signatur? Plis, plis? :grinele:

Men atte... Sylteagurker, azza? OG EGG???? Hjelp. Man kan jo ikke spise noe nå lenger. :noia:

Gammel 09-02-11, 19:36   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Men atte... Sylteagurker, azza? OG EGG???? Hjelp. Man kan jo ikke spise noe nå lenger. :noia:

Du må ikke glemme dihydrogenmonoksid. Det er et av de kjemiske molekylene som dreper flest mennesker i verden. Egentlig vil jeg tro at ALLE dør av DHMO, siden man finner igjen stoffet i 100% av alle lik.

Etter å ha observert en ungdomsskoleklasse som fikk HPV-vaksinen, vil jeg påstå at antallet bivirkninger er kraftig underrapportert. Det var utrolig mange som måtte ta fri siste time fredag, fordi de var så fryktelig dårlige etter vaksinen. Dette er en sak Folkets Info må se nøyere på!

Gammel 09-02-11, 17:05   #6
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Dette er den mest fantastiske tråden jeg har lest på lenge. :bidrar:

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:11   #7
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Og bak det hele står et korrupt samfunn som bare ønsker å maksimere profitten sin. Det tas ikke hensyn til mye verdier i det hele tatt lenger, det tenkes bare overskuddsmaksinering.

Gammel 09-02-11, 17:15   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kan ellers si at jeg forbereder en stor artikkel med urovekkende info om egg.
Egg inneholder giftstoffer.
Egg forårsaker flere sykehusinnleggelser i året.
Egg kan føre til rask død.

Egg selges fritt her til lands. MYNDIGHETENE tillater en industri av hønsebønder og eggpakkerier å ødelegge livene til VÅRE barn. De går endog ut og anbefaler VÅRE barn å spise egg selv om de kjenner mørketallene og risikoen. Eggene blir ikke engang merket. Der sitter de, hønsebøndene og håver inn penger. Jeg er overbevist om at MYNDIGHETENE er kjøpt og betalt av eggemafiaen.

Og når de kokes for lenge, så blir det gule grønt. Say no more.

Og for å være litt seriøs. Det kom ikke akkurat som en overraskelse at HI hadde incestiøst forhold til artikkel. Selv om ærlighet om akkurat det neppe hadde gjort noe fra eller til mht troverdighet. Og fantastisk at trådtittelen ble endret. Snakk om å skape negativ blest om egen sak. At de som synes dette er gode kål samtidig får inntrykk av. At FP ikke er rett sted å diskutere Saken på, er jo bare en hyggelig bivirkning.

Gammel 09-02-11, 17:25   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ellers si at jeg forbereder en stor artikkel med urovekkende info om egg.

Egg selges fritt her til lands. MYNDIGHETENE tillater en industri av hønsebønder og eggpakkerier å ødelegge livene til VÅRE barn. De går endog ut og anbefaler VÅRE barn å spise egg selv om de kjenner mørketallene og risikoen. Eggene blir ikke engang merket. Der sitter de, hønsebøndene og håver inn penger. Jeg er overbevist om at MYNDIGHETENE er kjøpt og betalt av eggemafiaen.

MYNDIGHETENE også kalt ØVRIGHETA...ikke glem det. Lurer på om øvrigheta står i ledtog med ammrikanærn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:31   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knuser alt jeg har av egg - nå!

Jeg mener - når kilden er ei som tydelig er synsk - viser til innlegg

Opprinnelig lagt inn av syns hattifnatt

Og du er heeelt sikker på at du ikke har skrevet artikkelen selv?

- så må det jo bare være sant.

Og sånn fra spøk til revolver. Jeg syns det er fantastisk trist at konspirasjonsfanatikere går ut og sprer anti-vaksinepropaganda. Det er skummelt nok mennesker "der ute" som sluker slikt, og velger å la være å vaksniere sine barn, ikke bare mot livmorhalskreft, men også mot sykdommer som meslinger etc. Dette igjen kan bidra til en opplomstring og spredning av sykdommer det er totalt unødig at barn i dag skal måtte lide av. Jeg husker ikke kilden, men det er ikke lenge siden jeg hørte, muligens på nyhetene NRK, at det var 8 tilfeller av meslinger blant barn i Oslo nå. Unger pr i dag skulle ikke trenge å ha meslinger.

Gammel 10-02-11, 11:08   #11
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Har skrevet et kjapt svar i kommentarfeltet til "Folkets info". Den venter på å bli moderert... Veddemål på hvorvidt den kommer opp på siden vil møte varierende odds. Den lyder:

Sitat:

Dette er antivaksinepropaganda av verste sort.

Over 30.000 mennesker har fått HPV-vaksinen i Norge. Av disse er det per i fjor registrert 113 mulige bivirkninger. Av disse var 110 småtterier som forbigående kløe, utslett, osv, og mange antakelig ikke knyttet til vaksinen i det hele tatt, bare det faktum at alt som skjer de første månedene regnes som mulige bivirkninger for å være helt sikker. Og av 30.000 mennesker vil tilfeldigvis noen bli syke. Bare 3 (dvs en av ti tusen) reagerte med allergiske reaksjoner og ble innlagt på sykehus for disse. Alle tre ble friske etter kort tid.

Før vaksinen ble tatt i bruk ble det opptaget omtrent 100 nye tilfeller og 38 dødsfall av sykdommen per år per million mennesker. Med andre ord ca 170 nye dødsfall per år i dagens befolkning. Vaksinen reduserer risikoen med ca. 70%. Så dersom alle de 30.000 fortsetter å være beskyttet av vaksinen (tar boosterdose når den engang svekkes med tiden) vil ca. 360 av dem slippe å få livmorhalskreft de ellers ville fått. Så, på hvilken måte er tre allergiske reaksjoner verre enn 360 tilfeller livmorhalskreft?

Jeg vet hva jeg vil anbefale for min datter i alle fall. De som sprer dette våset bør spørre seg om de egentlig vi ha det på samvittigheten.

http://www.kreftregisteret.no/no/Gen...enn-noensinne/

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1665286

http://www.sykepleien.no/ikbViewer/C...20vaksinen.pdf

Tallene er litt røffe og forklart i babyspråk, men regnet slik jeg forsto tidsskriftet til Norsk legeforening http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1665286 Rett på meg om min trøtte hjerne har havnet på villspor.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:14   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og i forhold til selve saken.

Jeg velger å vaksinere dersom det er noe vi blir anbefalt.
*enkel*

Vi velger også å gi barna våre antibiotika (som kan være veldig farlig) når legen anbefaler det.
*enkel*

Jepp, sånn tenker jeg også.

Jeg håper Avatar og 007 vil si litt om hvorfor de venter/vil avstå, i Avatars tilfelle ser det rett og slett ut som du har tenkt litt feil?

Gammel 10-02-11, 11:40   #13
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp, sånn tenker jeg også.

Jeg håper Avatar og 007 vil si litt om hvorfor de venter/vil avstå, i Avatars tilfelle ser det rett og slett ut som du har tenkt litt feil?

Jeg har ikke tenkt feil. Jeg skrev over her at det ble veldig overveldende med all "frem og tilbake" (ref. ElinM sitt innlegg) den gangen første kullet skulle få vaksinen (min 97 jente var i første kullet). Jeg sier også at det ikke er et endelig nei, mer en utsettelse. Og selvfølgelig har det ikke med at jeg ikke tror mine jenter skal ha sex. Hva er de for noe fjåseri?! Jeg har virkelig ikke noe problem med at jentene mine skal bli seksuelt aktive etterhvert. Jeg er ikke SÅ gammel!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:48   #14
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har ikke tenkt feil. Jeg skrev over her at det ble veldig overveldende med all "frem og tilbake" (ref. ElinM sitt innlegg) den gangen første kullet skulle få vaksinen (min 97 jente var i første kullet). Jeg sier også at det ikke er et endelig nei, mer en utsettelse.

Du har vel hatt litt av den samme opplevelsen som da min eldste skulle få MMR-vaksinen i 2001. Kvelden før hun skulle få vaksinen gikk dette berømmelige programmet på TVN hvor det ble slått stort opp at MMR-vaksinen kunne føre til autisme. Jeg følte meg ikke klar til å ta noen avgjørelse i løpet av de neste 12 timene, så jeg valgte å utsette det hele. Etter innhenting av mer informasjon og litt om og men fikk hun vaksinen et år senere. Noen ganger trenger man litt tid til å orientere seg, innhente mer informasjon og vente på ny informasjon, rett og slett.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:50   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tenkt feil. Jeg skrev over her at det ble veldig overveldende med all "frem og tilbake" (ref. ElinM sitt innlegg) den gangen første kullet skulle få vaksinen (min 97 jente var i første kullet). Jeg sier også at det ikke er et endelig nei, mer en utsettelse. Og selvfølgelig har det ikke med at jeg ikke tror mine jenter skal ha sex. Hva er de for noe fjåseri?! Jeg har virkelig ikke noe problem med at jentene mine skal bli seksuelt aktive etterhvert. Jeg er ikke SÅ gammel!

Jo, du har nok tenkt litt feil hvis du tror at regelmessig celleprøve har omtrent samme effekt som vaksinen.

Men jeg prøver ikke å henge deg ut, snarere forstå deg, og du har fremdeles ikke gitt meg noe svar på spørsmålet mitt om hvorfor du er avventende/skeptisk til vaksineringen.

Gammel 10-02-11, 12:06   #16
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jo, du har nok tenkt litt feil hvis du tror at regelmessig celleprøve har omtrent samme effekt som vaksinen.

Men jeg prøver ikke å henge deg ut, snarere forstå deg, og du har fremdeles ikke gitt meg noe svar på spørsmålet mitt om hvorfor du er avventende/skeptisk til vaksineringen.

Jo, jeg har faktisk det, men ikke svar godt nok for deg. Flere andre her sier de forstår at foreldre til første kull var skeptske, og det har jeg sagt var vår hovedgrunn for å takke nei/utsette. Jeg føler virkelig ikke jeg trenger forsvare valget vårt noe mer enn det?! Jeg prøver heller ikke dytte min "skepsis" eller hva jeg skal kalle det over på andre, så jeg ønsker egentlig bare bli respektert for det valget vi tok den gangen uten å måtte utdype noe nærmere. Jeg tror det er ganske enkelt å ikke ville forstå det når man selv ikke var en av de som måtte ta avgjørelsen når det stormet som verst. JEG ble i hvert fall veldig usikker av det, og ikke ble jeg spesielt klokere av det den ganger heller følte jeg, DERFOR sa vi nei (med full angrerett). Toget har ikke gått, og kanskje får jentene vaksinen - kanskje ikke. For oss var det verdt og heller betale de mange tusen kronene vaksinen koster, enn å måtte ta avgjørelsen der og da. Det føltes virkelig ikke riktig den gangen å takke ja!

Gammel 10-02-11, 12:20   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jo, jeg har faktisk det, men ikke svar godt nok for deg. Flere andre her sier de forstår at foreldre til første kull var skeptske, og det har jeg sagt var vår hovedgrunn for å takke nei/utsette. Jeg føler virkelig ikke jeg trenger forsvare valget vårt noe mer enn det?! Jeg prøver heller ikke dytte min "skepsis" eller hva jeg skal kalle det over på andre, så jeg ønsker egentlig bare bli respektert for det valget vi tok den gangen uten å måtte utdype noe nærmere. Jeg tror det er ganske enkelt å ikke ville forstå det når man selv ikke var en av de som måtte ta avgjørelsen når det stormet som verst. JEG ble i hvert fall veldig usikker av det, og ikke ble jeg spesielt klokere av det den ganger heller følte jeg, DERFOR sa vi nei (med full angrerett). Toget har ikke gått, og kanskje får jentene vaksinen - kanskje ikke. For oss var det verdt og heller betale de mange tusen kronene vaksinen koster, enn å måtte ta avgjørelsen der og da. Det føltes virkelig ikke riktig den gangen å takke ja!

Joda, jeg leser igjen og igjen at du var skeptisk og sånn, men ingenting om hvorfor du var skeptisk, som jo er spørsmålet mitt. Var anbefalingene ikke-eksisterende eller uklare da det var aktuelt for din datter?

Gammel 10-02-11, 12:37   #18
Nå også i farger

Standard

Og ang. dette, så har jeg dessverre ikke alt jeg lagret på pc`en den gangen jeg leste meg opp om vaksinen (den pc`en er død), men dette, fra lommelegen, sier ca. det samme:

Myte: Det er unødvendig å ta HPV-vaksinen dersom du tar celleprøver regelmessig.

Fakta: Dersom du tar celleprøve hvert tredje år, slik man blir anbefalt, vil risikoen for kreft bli redusert med 60-80 prosent. Effekten av å ta celleprøver regelmessig er derfor omtrent den samme som å ta HPV-vaksinen. Men risikoen for livmorhalskreft reduseres ytterligere dersom du både tar celleprøver regelmessig og er vaksinert.

Hentet herfra: http://www.lommelegen.no/829398/hpv-...myter-og-fakta

Gammel 10-02-11, 12:40   #19
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Og ang. dette, så har jeg dessverre ikke alt jeg lagret på pc`en den gangen jeg leste meg opp om vaksinen (den pc`en er død), men dette, fra lommelegen, sier ca. det samme:

Myte: Det er unødvendig å ta HPV-vaksinen dersom du tar celleprøver regelmessig.

Fakta: Dersom du tar celleprøve hvert tredje år, slik man blir anbefalt, vil risikoen for kreft bli redusert med 60-80 prosent. Effekten av å ta celleprøver regelmessig er derfor omtrent den samme som å ta HPV-vaksinen. Men risikoen for livmorhalskreft reduseres ytterligere dersom du både tar celleprøver regelmessig og er vaksinert.

Her ville jeg lagt absolutt mest vekt på den uthevede setningen jeg da.

Gammel 10-02-11, 12:42   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det forandrer ikke det faktum at man har hatt et forstadium til kreft og det er ikke det samme risikomessig å aldri hatt forstadiet. Nå blander man epler og pærer her.

Dessuten vil en celleprøve som avdekker forstadium selv i vellykkede tilfeller gi ulempe i form av operasjon/konisering eller mer utvidete reseksjoner som igjen gir økt risiko for andre ting også, som spontanabort og prematur fødsel for de som er i barneproduksjonsalder.

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.