Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt?
Beklager 
Du spør meg:
"Synes du det er rimelig å si at "de 11 norske jentene som foreløpig har fått liv og helse ødelagt av HPV-vaksinen." når du leser linken til legemiddelverket, hvor det står at det var stort sett besvimelse og allergi og de to med mer sære symptomer, så var vaksinen tatt så lang tid i forveien at det er helt usikkert om det er vaksinen som har skylden?"
Ja, jeg synes det er rimelig å si at "de 11 norske jentene som foreløpig har fått liv og helse ødelagt av HPV-vaksinen." når jeg i tillegg til å lese legemiddelverkets opplysninger om at jentene er friske igjen, også vet at det er flere som har dødd av denne vaksinen. Det er også mange som ble rapportert "friske igjen" etter tragedien i 88/91.
FDA sier om vaksineforsøket:
Norway Population Study: Provided that GARDASIL is approved in the European Union, the Government of Norway intends to incorporate HPV vaccination into its National Guidelines (Norwegian equivalent of the ACIP). Merck will collaborate with the Norwegian Government to assess the impact of HPV vaccination on:
1) the long-term burden of HPV disease including the incidence of HPV 6/11/16/18-related cervical disease, the incidence of HPV disease caused by types other than HPV 611 1/16/18, the overall incidence of cervical HPV disease, and incidence of HPV-related cancers, pre-cancers (CIN 2/3, AIS and cervical cancer; VIN 2/3 and vulvar cancer; and VaIN 2/3 and vaginal cancer)
and 2) the interaction between administration of GARDASIL and pregnancy outcomes, especially congenital anomalies, by linking the vaccination registry with the Medical Birth Registry.
Venhild.
|