Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 12:22   #161
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Esme da. Hva slags underholdning skulle det bli her inne om vi gikk rundt og forlangte at folk skulle skjønne kildehenvisningene de brukte. Det må jammen være nok at de er i stand til å kopiere dem.

Jeg tror hun her leser ordet cancer og det ringer en bjelle litt langt bak i hjernebarken, hva var det det betydde igjen, cancer, cancer, jeg husker noe fra astrologitimen som het cancer, er det vaksine mot kreps? Næ, jeg googler, væ, kreft? Det er fali'! Det vil vi ikke ha!

Gammel 09-02-11, 12:29   #162
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Alle jeg har truffet som lider av alvorlige sykdommer har spist kjøttkaker. Uten unntak.
Bare et heads up, folkens! Kjøttkaker leder til alvorlige sykdommer. Og i noen tilfeller narkotikamisbruk.

Kilde: Vel, dere ser det da skrevet sort på hvitt like ovenfor her.

Gammel 09-02-11, 12:33   #163
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Alle jeg har truffet som lider av alvorlige sykdommer har spist kjøttkaker. Uten unntak.
Bare et heads up, folkens! Kjøttkaker leder til alvorlige sykdommer. Og i noen tilfeller narkotikamisbruk.

Kilde: Vel, dere ser det da skrevet sort på hvitt like ovenfor her.

Ikke nok med det, alle jeg kjenner som har barn, har også en eller annen gang vært på et offentlig toalett.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:34   #164
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg må bare fortelle om da broren min skulle ha gruppearbeid i samfunnsfag på ungdomsskolen og de fant en aldeles nydelig side på internettet. De skulle skrive om Holocaust og siden de brukte som eneste kilde viste seg å være laget av en amerikansk nynazistorganisasjon.

Jeg spurte ham hvordan han kunne tro at dette var en fin side, og det var visst de pene "proffe" fontene, pene bilder og en masse linker videre til andre sider som gjorde at de trodde den var veldig seriøs.

Gammel 09-02-11, 12:34   #165
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å, jeg må bare fortelle om da broren min skulle ha gruppearbeid i samfunnsfag på ungdomsskolen og de fant en aldeles nydelig side på internettet. De skulle skrive om Holocaust og siden de brukte som eneste kilde viste seg å være laget av en amerikansk nynazistorganisasjon.

Jeg spurte ham hvordan han kunne tro at dette var en fin side, og det var visst de pene "proffe" fontene, pene bilder og en masse linker videre til andre sider som gjorde at de trodde den var veldig seriøs.

Det ble sikkert en … interessant oppgave.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:36   #166
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble sikkert en … interessant oppgave.

Den gjorde inntrykk på en historiker, ja.

Gammel 09-02-11, 12:45   #167
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:47   #168
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 09-02-11, 12:49   #169
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Alle syke jeg vet om har sett mystiske striper på himmelen en klar solskinnsdag, så jeg skylder på Chemtrails

Gammel 09-02-11, 12:50   #170
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Alle syke jeg vet om har sett mystiske striper på himmelen en klar solskinnsdag, så jeg skylder på Chemtrails

Det tok 171 innlegg Chemtrails ble nevnt. Jeg er dypt skuffet.

Gammel 09-02-11, 12:52   #171
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Tror det er mange flere jeg. De forkler dem som trafikkdrepte og sånt. Men egentlig er de myrdet av MyndigheteneTM.

:sender sølvpapiret:

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det tok 171 innlegg Chemtrails ble nevnt. Jeg er dypt skuffet.

ØY!!!
Sølvpapirsending teller altså.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:52   #172
Venhild
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Nei, 11 norske jenter har fått feber, allergiske reaksjoner eller har besvimt som følge av vaksinen. De har blitt helt friske igjen etterpå, og dette har Folkehelseinstituttet vært helt åpne om.

Venhild synes dette er grunnlag for å si at de har fått livene sine ødelagt.

Fra Legemiddelverket sine sider:
Bivirkninger av HPV-vaksine (Gardasil) – oppdaterte bivirkningstall per 1. desember 2010:
Totalt antall rapporter, inkludert alvorlige bivirkninger 221
Antall rapporter med mistenkte alvorlige* bivirkninger 11

*Reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

Dette er tallene jeg forholder meg til. 11 jenter er meldt inn med reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:54   #173
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

ØY!!!
Sølvpapirsending teller altså.

Selvfølgelig teller sølvpapirsending. Det er microchipen jeg fikk inn da jeg vaksinerte meg mot svineinfluensa som har ødelagt min evne til å se slike gode argumenter.

Gammel 09-02-11, 12:55   #174
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

En mistanke er da ikke en verifisert sannhet...

Gammel 09-02-11, 12:56   #175
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

En mistanke er da ikke en verifisert sannhet...

Joda, dersom man er "skeptiker" og hverdagsfilosof som har klare meninger om hvordan samfunnet bør fungere.

Gammel 09-02-11, 12:59   #176
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

@venhild: De var kanskje på sykehus, men de har jo ikke fått noen varige mén? Og var det nødvendigvis en sammenheng mellom vaksinen og sykehusinnleggelsen?

Jeg har brettet en fin sølvpapirhatt nå.

Webcam på Talboys:

Gammel 09-02-11, 12:59   #177
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Bivirkninger av HPV-vaksine (Gardasil) – oppdaterte bivirkningstall per 1. desember 2010:

*Reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

Dette er tallene jeg forholder meg til. 11 jenter er meldt inn med reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

Du er klar over at det er en av disse reaksjonene de har fått og ikke alle sammen sant?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:01   #178
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jaha, men informasjonen om at disse 11 jentene er friske og at det de hadde av sykdom ikke kan knyttes til vaksinen gjør ikke inntrykk på deg? Du vet at absolutt alt som kan rapporteres inn må rapporteres inn uten at det er en endelig konklusjon på at det faktisk er linket til en vaksine/legemiddel etc? Har du sjekket hva som er rapportert inn av bivirkningen av vanlig Paracet?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:04   #179
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg ser i grunnen for meg Venhild som satte seg gledesstrålende og ivrig ned ved PC'en, registrerte seg på FP, og postet "urovekkende info om HPV-vaksinen", leste seg bakover og trykket oppdater mens hun ventet på jubelen hun håpet på:
-endelig gir noen meg den infoen jeg trenger!
-for en fantastisk side! Takk, Venhild!
-kritisk, klokt og dyptpløyende!
-Folkets Info er den beste nettsiden jeg noensinne har sett!
-Nei og nei, Myndighetene og Øvrigheta har lurt meg! Takk for at du opplyste meg!

Osv.

Gammel 09-02-11, 13:04   #180
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den formuleringen er standard for alvorlige bivirkninger. Om man får en besvimelse og blir lagt inn på sykehus så blir det registrert som bivirkning.

Som sagt, ingen av de 11 jentene som var registrert med alvorlig bivirkning, og husk at absolutt alt som skjer i ettertid etter en vaksine blir registrert, så lenge man ikke har en annen åpenbar årsak, er døde, ei heller har varig funksjonsnedsettelse.

Og husk at om man tar 1000 unge jenter og ikke vaksinerer dem, så kommer også en del av dem til å bli lagt inn på sykehus for besvimelser og enkelte sjeldne nevrologiske sykdommer. Du skjønner den, ikke sant? Så det som er viktig å vite er om det er flere i en gruppe som blir vaksinert enn hva det ellers ville ha blitt. Og om det er omtrent samme antall som de som ikke blir vaksinert så kan man ikke uten videre si at det er vaksinen som er årsak.

Skjønte du det poenget?

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.