|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Denne kan dere fritt bruke i signaturfeltet, gjør som Venhild på diskusjon.no! |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Fra spøk til alvor, her fikk jeg høre at mange ble dårlige rett etter at vaksinen ble satt. Det har jeg ikke hørt ved tidligere vaksineringer på skolen. |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Bedreviter
|
Det er da ikke uvanlig å bli dårlig av vaksine. Begge mine har hatt feberreaksjoner på omtrent halvparten av vaksinene, og det er en helt vanlig reaksjon på de ordinære vaksinene, i alle fall. |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Crazy Cat Lady
|
Nå har jeg -95 jente og de får ikke tilbud om vaksinen, men nå er vel ikke fjortisjenter kjent for å underdrive i anledning vaksiner osv. De fikk poliovaksinen i fjor, og det var ikke måte på hvor dårlige de ble, og bare jentene. Samtlige hadde sprøyteskrekk, de ble svimle og måtte gå hjem fra skolen. De kunne ikke ha gym senere på dagen, for de følte seg så kvalme... Sånn var det da de fikk BCG som 13-åringer også, for ikke å snakke om hvor dårlige de ble av MMR
|
|
|
|
#285 |
|
Nå også i farger
Nei, har jeg sagt det noe sted? Jeg bare sa det jeg hørte jeg, at flere ble dårlige av denne enn ved tidligere vaksiner gitt på skolen. Jeg VET det er vanlig med feber etter vaksine, har selv fire barn som har vært gjennom x antall vaksiner opp gjennom årene. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Nå også i farger
Her fikk de den når de var 12, ikke 14. Jeg hørte ikke om slike reaksjoner ved sist vaksine, som var mmr. Mine jenter har ikke fått denne, så jeg har ingen personlig erfaring med denne. Kanskje ikke så vanskelig å skjønne at jeg er på nei-siden, enn så lenge i hvert fall. Mulig jeg endrer mening senere, men ikke pr. i dag. Mine jenter er født i 97 og 98. Og nei, jeg har ikke lest på "Folkets info", hverken før eller nå. |
|
|
|
|
|
#287 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenEn turolig kul tråd, som første til en litt lang spisepause for min del.
|
|
|
#288 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg sier som Oscar Wilde: Illusion is the first of all pleasures.
|
|
|
#289 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg må bare, helt uten å ha satt meg inn i saken godt nok, bare melde om mild overraskelse om at det faktisk finnes en vaksine mot kreft som man ikke vil gi barna sine.
|
|
|
#290 |
|
Nå også i farger
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenOg det er jo helt greit det, CD. Vi som har døtre i den alderen har måtte sette oss inn i det og ta et standpunkt. I fjor (for 98-jentene) var det veldig få som valgte gi vaksinen. |
|
|
|
|
|
#291 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg skulle gjerne ha visst litt mer om hvorfor, på en ordentlig måte. Men dette er jo ikke tråden for det.
|
|
|
#292 |
|
Nå også i farger
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDet et dessuten ikke for sent. Virkninen av vaksinen er kortvarig, og de aller fleste jenter på 12 er ikke seksuelt aktive. Altså kan man ta et endelig standpunkt litt senere... |
|
|
|
|
|
#293 |
|
Nå også i farger
Jeg mener jeg har skrevet om det her inne tidligere, flere andre også. Men nei, dette er ikke tråden. |
|
|
|
|
|
#294 |
|
Viser tenner
|
Jeg er også, oppriktig, nysgjerrig på hvorfor mange velger å ikke følge anbefalninger fra fagfolk når det kommer til denne vaksinen. Jeg mener; man vaksinerer ungene mot kusma og røde hunder men ikke mot kreft?
|
|
|
#295 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg bare lurer på; hvis man ikke får vaksinen etter at man har sex, og man venter til ungdommen er 16 - hvordan kontrolleres sannhetsgehalten i svaret? Stoler man bare på at ungdommen sier sannheten?
|
|
|
#296 |
|
Off the map.
|
Jeg har heller ikke fulgt godt med på dette, det er noen år igjen til det blir aktuelt, men jeg har fått med meg at den har vært omdiskutert også blant fagfolk. At det kan finnes grunner til å tenke seg om når det gjelder vaksinering er jeg ikke fremmed for, men å spre sånn vissvass som folkets info gjør er bare patetisk. Jeg vil ha mest mulig nøytrale fakta jeg kan bruke for å veie for og i mot - evt ha opplyst de usikkerheter som finnes på en saklig måte.
|
|
|
#297 |
|
Ringskrømt
|
Hvorfor vil du ikke at jentene dine skal ta den?
|
|
|
#298 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg har en snart 11-åring og må nok også sette meg inn i for- og motarumenter. Fra seriøse kilder.
|
|
|
#299 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg forstår at man ikke burde svelge alt rått, det er jo denne tråden et prydeksempel på, men jeg kan ikke se at jeg har nok kunnskap om vaksinering og medisin til å vurdere for og imot vaksiner. Vi tar i mot det vi får og tenker at dersom det er anbefalt så er det til det beste for oss. Hvorfor i alle dager skulle de ønske å føre oss bak lyset?
|
|
|
#300 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenMerkelig hvordan dette med kilder og det å være kildekritisk fungerer. Etter hva jeg forstår, så er det meget mulig at Cerwell på diskusjon.no og Venhild er samme person. Og denne personen er aktivt deltagende i Folkets info, sprer om seg med villedende infom om HPV-vaksine og i tillegg så er altså personen mot Datalagringsdirektivet. Dette gjør at jeg merker at jeg trenger å ta mine negative holdninger til sistnevnte opp til gjennomgang.
|
![]() |
| Emneord |
| folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|