Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det rareste du spiser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 21:00   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det rareste du spiser?

Jeg serverte grove pannekaker med vaniljeis og bacon til middag i dag, litt inspirert av "Is til middag"-sangen fra Barnas Supershow. Og det gikk ned på høykant hos barna, som syns det alternative tilbehøret var skikkelig stas.

Jeg kan godt finne på å blande en del ganske pussige ting, f.eks. spiser jeg gjerne pannekaker med peperoni (eller annen spekemat) og lønnesirup, siden jeg har sansen for å blande søtt og salt. Men jeg innser jo at det er en smule sært og kanskje ikke noe man gjør "ute blandt folk".

Så, hva er det særeste du spiser (og liker)?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:02   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det rareste du spiser?

Folk hever øyenbryn når jeg spiser ostesmørbrød med leverpostei.

Gammel 09-02-11, 21:04   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke spise rømmegrøt uten knuste Gjendekjeks over.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:05   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid fått kommentarer ,når jeg spiser skive med brunost og paprika på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:05   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå begynner det å bli lenge siden, (men jeg blir fysen hver gang det er en "sær mat"-tråd her), uansett, i barndommen var favoritten kneippbrødskiver med mye smør og enda mer, eh, grillkrydder oppå. Nammenam.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:06   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser ikke noe veldig sært, tror jeg.

Det jeg får mest kommentarer på er at jeg spiser vafler og tomatsuppe. Det har jeg vokst opp med og syns derfor selvsagt ikke det er sært i det hele tatt, men andre syns tydeligvis det.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:19   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg serverte grove pannekaker med vaniljeis og bacon til middag i dag, litt inspirert av "Is til middag"-sangen fra Barnas Supershow. Og det gikk ned på høykant hos barna, som syns det alternative tilbehøret var skikkelig stas.

Jeg kan godt finne på å blande en del ganske pussige ting, f.eks. spiser jeg gjerne pannekaker med peperoni (eller annen spekemat) og lønnesirup, siden jeg har sansen for å blande søtt og salt. Men jeg innser jo at det er en smule sært og kanskje ikke noe man gjør "ute blandt folk".

Så, hva er det særeste du spiser (og liker)?

Har du vært på pannekakehuset på Bærums verk? Tror du ville like maten der!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:21   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut som et sted jeg må prøve! Og jeg er tydeligvis ikke så sær som jeg trodde, siden det faktisk går an å leve av mennesker som meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:23   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nå begynner det å bli lenge siden, (men jeg blir fysen hver gang det er en "sær mat"-tråd her), uansett, i barndommen var favoritten kneippbrødskiver med mye smør og enda mer, eh, grillkrydder oppå. Nammenam.

Jeg spiste loff med smør og salt eller smør og potetgull, men dette var særere ja.

Også var en favoritt loff med masse smør og sirup på. I dag kan jeg ikke fatte at jeg orket spise det klisset, grøss.

-Pippi
Gammel 09-02-11, 21:24   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke sært å blande søtt og salt, det gjør jeg i nesten all mat og det gjøres jo i utstrakt grad i mange lands matlaging. Men bacon og vaniljeis synes jeg høres mindre godt ut. Det er vanilje jeg har problemer med å se for meg sammen med røkt baconsmak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:25   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg skriker opp som en skåldet katt hver gang mannen spiser vafler med rekeost.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:26   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut som et sted jeg må prøve! Og jeg er tydeligvis ikke så sær som jeg trodde, siden det faktisk går an å leve av mennesker som meg.

Blant nederlendere glir du rett inn.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:27   #13
Left
Passiv

Standard

Jeg spiser vafler med peanøttsmør på, og alle andre rynker på nesa. Skjønner ikke det altså, for det er jo sååå godt.
Jeg liker makrell i tomat og majones på vafler også jeg. Søte, festvafler ja, ikke grove brødvafler.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:27   #14
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får mye kommentarer på leverpostei med hvitost på?!
Jeg synes ikke det er så sært.

Storebror hadde en periode der han spiste kaviar med salami på. Den slet jeg litt med.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:28   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Paa pannekaker er omtrent alt mulig aa faa servert. I Nederland er fleskepannekaker med sirup helt vanlig (man er heller rar om man ikke vil ha begge deler) og paa pannekakehuset i List paa öyen Sylt har de utrolig mange rare kombinasjoner, bl.a. and og rödkaal/pöle og surkaal (godt saaklart, men hadde ikke trodd det var pannekakefyll),

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:32   #16
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Min bror serverte tapas lillejulaften, og "tvang" meg til å spise blåmuggost på en pepperkake. Steike det var godt altså.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:33   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Jeg har aldri forstått at baconiskrem skal være godt (og har aldri smakt det), men et søk på google gir over 4mill treff, så det er neppe altfor sært.

-Pippi
Gammel 09-02-11, 21:34   #18
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg får alltid mange kommentarer når jeg tar ketchup på poteter, medisterkaker og julepølser til julemiddagen (som er pinnekjøtt - det har jeg ikke ketchup på altså).

Ellers tror jeg ikke mine blandinger er sære: ost med kaviar, ketchup på fiskeboller i hvit saus, masse smør blandet med nugatti på skiva, agurk med salt og pepper på skiva... pluss mer, men som sagt tror jeg disse tingene er ganske vanlige.

Gammel 09-02-11, 21:34   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Paa pannekaker er omtrent alt mulig aa faa servert. I Nederland er fleskepannekaker med sirup helt vanlig (man er heller rar om man ikke vil ha begge deler)

Jeg vet det, kjenner godt til det, men vanilje og bacon?

Gammel 09-02-11, 21:34   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Min bror serverte tapas lillejulaften, og "tvang" meg til å spise blåmuggost på en pepperkake. Steike det var godt altså.

Det er godt. Og med sirup, krydret marmelade/ chutney på i tillegg, blir det helt optimalt!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.