Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 21:22   #321
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kom den ned til slutt, Inagh? Og, viktigere, er den død nå? Var det farlig å komme ned av treet på lang sikt? :vurderer å bli treehugger:

Tenk at en bokstav kan gjøre så stor forskjell! :fascinert: I det minste for treet, så klart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:23   #322
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg holdt akkurat på å sitere meg selv og lure på om jeg heller skal bli trehugger. :ser på naboens tre som tar solen om sommeren:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:23   #323
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Engelsk treehug'er?

Gammel 09-02-11, 21:24   #324
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis jeg sitter i treet, skygger det jo ikke for meg. : problem solved: Så kan den sure naboen bare ha det så godt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:24   #325
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Er du en katt?

Æ e da ingen pusekatt!

Men pytt, pytt - det går sikkert ut på det samme - har du noen gang sett et dødt menneske i toppen av tre, liksom?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kom den ned til slutt, Inagh? Og, viktigere, er den død nå? Var det farlig å komme ned av treet på lang sikt? :vurderer å bli treehugger:

Katta kom ned til slutt. En snill nabo tok på klatreutstyr, klatra opp, henta katta, slapp den fri på bakken - og svusj, satt katta i toppen av treet igjen. Samme snille naboen hentet da en sekk, klatret opp en gang til, stappa dyret i ranselen, og slapp den ikke ut igjen, før den var trygt inne i stua vår.

Jeg kan med hånda på hjertet si vi fikk katta i sekken.

Nuvel - katta er død. Den døde faktisk ikke så veldig lenge etterpå - den ble påkjørt av en bil.

Igjen støtter dette min teori om at det er tryggest å befinne seg i toppen av et tre, da jeg aldri heller har sett ei ihjelkjørt katte i en tretopp.

Å komme ned av treet var altså farlig på lang sikt. Ergo - hug a tree, ikke høgg et tre.

Gammel 09-02-11, 21:25   #326
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Ergo, mor Lille, er du en sten."

Gammel 09-02-11, 21:25   #327
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da må man bare passe på å bli i treet for evig tid. Hvis ikke blir man kjørt ihjel. :note to self:

Gammel 09-02-11, 21:26   #328
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Ergo, mor Lille, er du en sten."

Nemlig.

Gammel 09-02-11, 21:30   #329
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 09-02-11, 21:45   #330
Gammel bruker
Passiv

Standard

Hei, hei, hei.. Synes dere virkelig at tonen her inne er ok nå? Venhild signaliserte tidlig i tråden at hun følte seg mobbet, og det skjønner jeg godt at hun gjør. Det går ann å være kritisk og argumentere i mot uten å latterliggjøre den annen part så til de grader. Venhild har ikke gjort noe ulovlig, og jeg tviler ikke på at hennes intensjoner med tråden var de aller beste.

Når ble alle mot en ok, liksom?

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:48   #331
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jupp. Men hvis dette var en test på hvordan nettsiden blir mottatt av foreldre tror jeg vi har funnet ut det nå.

Jeg lurer på om de kan stå i ledtog med den menstruasjonsgudinnebutikken fnatten linka til forleden dag?

Hæ, hva har jeg gått glipp av her? Link?

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?

At man blir syk på en eller annen mer eller mindre alvorlig måte rett etter vaksinasjon derimot, sier mer enn FHIs standardsvar "det er ikke grunnlag for å tro at dette var forårsaket av vaksinen jenta fikk bare timer før dødsfallet" osv....

Jeg hevder ikke å sitte med den hele og fulle sannheten her, jeg synes bare at dette er alvorlig nok til å diskutere på en voksen og fattet måte. Men jeg forstår at jeg er kommet til feil sted, her er lite seriøsitet og ansvarsfølelse å spore

Venhild.

Jeg skulle veldig gjerne ha diskutert med deg på en voksen og fattet måte, det er bare det at du har bevist så ettertrykkelig at det er du helt ute av stand til, så da utgår jo det, på en måte.

Cudos til dere som faktisk svarte dette neket på en seriøs og skikkelig måte, og jeg beklager virkelig at jeg fjaset det vekk, men jeg maktet ikke å ta h*n seriøst etter å ha skrevet det HI og lenket til den fantastiske konspirasjonssiden.

Og er det rart man bare må elske FP.

Gammel 09-02-11, 21:51   #332
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også veldig glad for at ingen av mine venner liker Folkets Info.

Ellers utsetter vi dogåing her i huset også. Lurer veldig på hvordan det ligger an i forhold til potter og bøtter. Fins det dødsforskning i forhold til disse urinbeholderne?

Gammel 09-02-11, 21:52   #333
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sånn på den seriøse siden for de som ønsker mer info om vaksinen, her er en informativ fagartikkel fra fagbladet Bioingeniøren, publisert på www.nito.no.
http://www.nito.no/dm/public/259919.PDF

Gammel 09-02-11, 21:53   #334
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Når ble alle mot en ok, liksom?

Når én tar feil og alle de andre har rett?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:54   #335
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venhild har fart med løgn og fanteri fra første innlegg. Mulig det ikke er ulovlig, men det vedkommede sprer er usannheter som i verste fall kan få alvorlige følger.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:56   #336
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

..så er det ikke automatisk tillatt å latterliggjøre den som tar feil.

Tenk hvis denne diskusjonen foregikk IRL; hadde vi plassert trådstarter i en stol og samlet stått og pekt og ledd av henne?

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:56   #337
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, så enkelt kan det også sies.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 21:57   #338
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

..så er det ikke automatisk tillatt å latterliggjøre den som tar feil.

Tenk hvis denne diskusjonen foregikk IRL; hadde vi plassert trådstarter i en stol og samlet stått og pekt og ledd av henne?

Stengt h*n inne i et rom og tvunget h*n til å sette seg inn i ting før h*n spyr ut usannheter som dette rundt omkring på nett.

Gammel 09-02-11, 21:58   #339
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Godeste Venhild hadde vel et par svin på skogen allerede etter å ha skrevet HI, jeg synes det er en nyanseforskjell på å plage en rookie med råsa font og å bedrive samfunnsoppdragelse for individer som bevisst feilinformerer.

(Ikke at det egentlig er spesielt sjokkerende at noen skriver bullshit på Internettet og påstår at det er sant.)

Gammel 09-02-11, 22:03   #340
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Godeste Venhild hadde vel et par svin på skogen allerede etter å ha skrevet HI, jeg synes det er en nyanseforskjell på å plage en rookie med råsa font og å bedrive samfunnsoppdragelse for individer som bevisst feilinformerer.

(Ikke at det egentlig er spesielt sjokkerende at noen skriver bullshit på Internettet og påstår at det er sant.)

Tror du virkelig at hun bevisst feilinformerer? Jeg tror bare at hun mangler en del metodekunnskap, og at hun bruker informasjon som hun føler er riktig og troverdig (og som stemmer med hennes nokså etablerte holdning til temaet).

Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.