Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes du om denne barnesengen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 10:53   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Altså, jeg kan godt være dillete. Men noen ting er bare så fullstendig "over the top" at det blir litt smakløst. Dette blir mer prinsesseparodisk enn prinsessete for meg.

Gammel 10-02-11, 10:53   #22
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var Teo raskere, ja. *slapp å si det*

Gammel 10-02-11, 10:55   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Den er ikke så dyr altså, 1990 kr. Sønnens bilseng, den koster mer.
Og finn.no, der blir man enkelt kvitt det man ikke lenger trenger. Så bør ikke bli så dyrt. (Men det er egentlig ikke poenget.)

Ser hva dere menere altså, derfor jeg spør.
Jeg er litt sånn dillete kjenner jeg. Ikke ellers, men når det kommer til snuppa.

Jeg ville nok ikke kjøpt en bilseng heller. Sønnen min fikk en brukt seng fra finn som vi malte rød og dekorerte med Cars-klistremerker. I tillegg skar mannen ut to dekk av en plate som vi monterte på. Viola! Den kostet oss godt under 1000-lappen til sammen. Den sengen han har nå har vi bygget selv, malte den "Ben10-grønn", og brukte sjablonger til å lage grønne Ben10-bobler. Når han er møkka lei det, så er den enkel å male om, og han kan mest sannsynlig ha den til han flytter hjemmefra.

Det at du er dillete kun når det kommer til snuppa di, syns jeg du bør tenke litt over. Det er ikke vits i å skape et lite forbruksmonster bare fordi du syns det er stas.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:57   #24
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg ser vi har forskjellig oppfatning om hva som er dyrt. Ungene våre har Ikea-senger. Jeg synes forresten bilseng er tilsvarende problematisk i forhold bil = gutt og prinsesse = jente.

Eldste ligger i en arvet juniorseng etter onkelen da. Han vil ikke ha noe annet, for han mener den passer. Selv synes jeg den burde vært byttet ut, men han har fått bestemme på sitt rom. (Noe som tydelig kommer frem på bildene i en annen tråd. )

Hva pris anngår, så er det klart man har forskjellig meninger om hva som er dyrt og ikke. Rundt 2000 kr ink madrass synes jeg er helt ok.

Men denne sengen, den utgår. Kan jo ikke pusse opp rommet til snuppa, putte inne denne sengen, legge inn bilder på fp og så sitter alle å gremmes over DEN stygge senga. :følger flertallet:

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:58   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fascinert av hvor stor innvirkning FP har på livet ditt. Forøvrig syntes jeg begge guttebarnerommene dine var fine, med eller uten dyre senger.

Gammel 10-02-11, 11:01   #26
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg er fascinert av hvor stor innvirkning FP har på livet ditt. Forøvrig syntes jeg begge guttebarnerommene dine var fine, med eller uten dyre senger.

Har ikke FP alt å si??? :følger slavisk det som blir sagt, alltid:

Gammel 10-02-11, 11:03   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo tøys fra ende til annen. Begge mine jenter ville elsket å ha en brannbilseng. Frøkna hadde Lynet McQueen-seng i to år.

Skjerpings, Malama!

Jada, om hun elsker brannbilseng, så skulle hun gladelig fått det! Det er bare at ikke alle jenter nødvendigvis blir happy av brannbilseng? Jeg hadde blitt drittsur, om jeg fikk brannbilseng fordi min bror digget det, mildt sagt... til gjengjeld ville jeg vel ikke hatt prinsesseseng heller... Og siden jeg altså ikke kjenner denne jenta lenger, så synes jeg det er lit vanskelig å vite... Jeg kjenner Knerten. Jeg vet at han ville elsket den brannbilsenga. Jeg vet ikke hva min enda ufødte datter vil sette pris på om noen år. Og å risikere å ha gitt ham superkul seng, og ikke finne noe annet enn kjip-seng til henne, dersom hun ikke liker brannbiler?

Men brannbilsenga, med overnatningsmulighet i skuff under, som er ventet på lager igjen i slutten av februar, hadde vært "fornuftig" på mange vis altså!

(Og Knerten har dukke, som han triller rundt i dukkevogn, altså! Bare så det er sagt.)

Gammel 10-02-11, 11:04   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjerne kjøpt en rød eller rosa seng til lillesøster jeg altså. Dersom den ikke var ruinerende dyr. (Men jeg tror hun må arve en blå fra storebror...)
Min hovedinnvending mot senga var vel at jeg synes den er stygg - hverken mer eller mindre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:04   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Litt for dillete synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:06   #30
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ville nok ikke kjøpt en bilseng heller. Sønnen min fikk en brukt seng fra finn som vi malte rød og dekorerte med Cars-klistremerker. I tillegg skar mannen ut to dekk av en plate som vi monterte på. Viola! Den kostet oss godt under 1000-lappen til sammen. Den sengen han har nå har vi bygget selv, malte den "Ben10-grønn", og brukte sjablonger til å lage grønne Ben10-bobler. Når han er møkka lei det, så er den enkel å male om, og han kan mest sannsynlig ha den til han flytter hjemmefra.

Det at du er dillete kun når det kommer til snuppa di, syns jeg du bør tenke litt over. Det er ikke vits i å skape et lite forbruksmonster bare fordi du syns det er stas.

Jeg må bare si, at når jeg mener dillete BARE med snuppa, så mener jeg at hun får kjoler, rosa osv. Selv er jeg ikke noen pyntedukke, bruker lite sminke, kjoler osv. MEN, jeg "diller" med guttene også altså, blei litt redd for at det skulle virke som at snuppa er den som blir dillet opp. MEN, vi kjøper brukt, selger det vi ikke trenger.
Kommoden på romme til mellomste, den har jeg lakket, med spray fra Biltema. Og den synes jeg blei super, og den holder leeeenge!

Skjønner hva du mener da, jeg liker ikke "bortskjemte" barn, så prøver å være fornuftig.

Gammel 10-02-11, 11:08   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den senga var helt grusomt. Men jeg må nok innrømme at snuppa hadde ELSKET den da hun var 3. Nå har hun nylig rundet 6 år, og har proklamert at rosa er for småttiser.

Knerten har Lynet McQueen-seng. Kjøpt brukt her inne. Snuppa kunne nok også tenkt seg den, men hun arvet en seng da behovet dukket opp, så hun har en vanlig, hvit seng (brukt av både tanter og kusiner før henne).

Gammel 10-02-11, 11:21   #32
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis du vil kjøpe den, så gjør du det....skjønner ikke helt problemet. Min snuppe ville nok elsket den, nå går hun i 1.klasse og prinsessedillen har gått over. Jeg sier ikke heldigvis, for det plager ikke meg at små jenter har prinsessediller en periode. Sånn er det bare og det går over.....Storesøster hadde også prinsessedille, men litt kortere periode....

Jeg synes jo ikke akkurat senga er pen, men sikkert veldig stas for ei lita "prinsesse". Eneste aberet, er at jeg synes den er veldig ruvende, så du bør ha et forholdsvis stort barnerom synes jeg, for at ikke senga skal bli et "monster" på rommet.

Her er et par andre senger, mindre ruvende (den øverste her er faktisk ganske søt):

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:22   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes senga er litt too much, men kan godt se for meg at en tre-fire-femåring vil like den. Lillesøster på fem elsker fortsatt rosa, det er den aller fineste fargen i verden (), men akkurat den sengen der ville nok blitt i meste laget for selv henne.

Gammel 10-02-11, 11:24   #34
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Liljekonvall, det er ikke noe problem. Jeg kjøper så klart sengen om jeg vil det.
Jeg spør og får en haug mer ærlige tilbakemeldinger. Det er det som er fint med FP!

Gammel 10-02-11, 11:27   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare si, at når jeg mener dillete BARE med snuppa, så mener jeg at hun får kjoler, rosa osv. Selv er jeg ikke noen pyntedukke, bruker lite sminke, kjoler osv. MEN, jeg "diller" med guttene også altså, blei litt redd for at det skulle virke som at snuppa er den som blir dillet opp. MEN, vi kjøper brukt, selger det vi ikke trenger.
Kommoden på romme til mellomste, den har jeg lakket, med spray fra Biltema. Og den synes jeg blei super, og den holder leeeenge!

Skjønner hva du mener da, jeg liker ikke "bortskjemte" barn, så prøver å være fornuftig.

Da skjønner jeg hva du mener. Jeg fikk inntrykk av at du var så glad for å endelig ha fått en liten dukke du kunne dresse opp, men når du forklarer så ser jeg at det ikke er det du mener. Kjempeflott at du kjøper brukt og videreselger!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:27   #36
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Den der synes jeg er litt søt. Det er vel en egen serie som hører til den??

Gammel 10-02-11, 11:28   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liljekonvall, det er ikke noe problem. Jeg kjøper så klart sengen om jeg vil det.
Jeg spør og får en haug mer ærlige tilbakemeldinger. Det er det som er fint med FP!

Jeg uttrykte meg litt feil......jeg mener, hva er problemet med at ei lita jente får være prinsesse en liten stund ? Barnesengen er ikke dyr og man får trolig solgt den på finn.no. Jeg ser altså ikke noe problem med å skaffe seg en slik seng for å bygge oppunder prinsessedillen. Jeg har vel også bygd opp under prinsessedillen til lillesøster jeg også da, med prinsessekostyme, prinsesse sengetøy og gardiner, prinsessehimmel over sengen....Men det er bare en fase, og jeg synes de kan få ha denne fasen jeg, da..... (spesielt siden jeg vet det går over )

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:29   #38
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da skjønner jeg hva du mener. Jeg fikk inntrykk av at du var så glad for å endelig ha fått en liten dukke du kunne dresse opp, men når du forklarer så ser jeg at det ikke er det du mener. Kjempeflott at du kjøper brukt og videreselger!

Godt du skjønte hva jeg mente, for er så dårlig på å forklare!!
Og så må jeg bare si, at 70 % av klesgarderoben til snuppa, det er tøy vi får av min kjære venninne.

Gammel 10-02-11, 11:30   #39
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde aldri aldri aldri kjøpt den sengen til ungene mine. Den er altfor over-the-top for min smak.

Gammel 10-02-11, 11:30   #40
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke den var noe særlig, og ville heller valgt en mer nøytral seng, men det spiller jo ingen rolle. Kjøp den hvis du liker den også selger du den når jenta er ferdig med prinsessefasen.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.