Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes du om denne barnesengen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 12:43   #61
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg likte heller ikke sengen. Den blir for rælete.

Ca. hvor lenge kan ungene ligge i juniorsenger? (minsten har så lite soverom at jeg tenkte det kunne være lurt med minst mulig seng lengst mulig)

Yngstejenta på snart 7 år, sover fint i sin uttrekksseng. Nå som vi har dratt den helt ut, har hun mye å gå på og den er vel nå som en vanlig juniorseng.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:34   #62
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

JBarnesengen er ikke dyr og man får trolig solgt den på finn.no.

Igjen, det er jo delte meninger om prisen. I min bok er 1990,- veldig dyrt for en seng som barnet kan bruke kun i noen få år.

Gammel 10-02-11, 14:10   #63
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, du greide virkelig å dra essensen ut av det hele.

Gammel 10-02-11, 14:15   #64
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns den senga var litt for mye og rotete.

Gammel 10-02-11, 14:22   #65
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg syns den senga var litt for mye og rotete.

Enig , det blir litt for american!

Gammel 10-02-11, 14:41   #66
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok også enig med røkla her. Likte den litt enklere med noen blomster på lenger oppi tråden her, og den kan males om hvis rosaperioden er over før sengen blir for liten. En kan fint stæsje den litt opp med rosa sengetøy o.l. hvis en ønsker det. Jeg synes generelt at de lekesengene blir litt for mye, jeg også.

Gammel 10-02-11, 14:43   #67
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde garantert måtte kjempe hardt for å holde latterkrampen nede i magen hadde jeg kommet til noen med den senga. Men jeg innrømmer at det nok er fordommene som rår, og det er jo ikke bare sjarmerende da. Ser liksom for meg en unge med navnet Melizzah Prinzezza Nathaliellah med fødselsannonsen "Verdens vakreste velskapte keiserinneprinsesse er født" og foreldre med en ekstremt tradisjonell kjønnsrollefordeling. (Ok, jeg setter den bittelitt på spissen. )

Men at senga ville være kjempestor stas i noen måneder for en liten jente, eller en liten gutt for den saks skyld - det ser jeg ikke bort i fra.

Gammel 10-02-11, 14:47   #68
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:49   #69
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Er den litt for mye??
Eller er den fin? Lekker?
Hvor lenge vil ei jente ligge i noe slikt, før det blir "ut"?

Jeg synes den er litt søt jeg da. . .
Og det er snuppas tur til å få nytt rom. (Hun kan ikke sove i den enda da, men etter hvert. Har ikke kjøpt, enda.)

Æ, why not.
Senga er tja, jeg vet ikke jeg, litt too much for min stil.
Men altså, ei lita prinsesse ville jo elsket den. Jeg hadde vært truende til å kjøpe en sånn til ei lita prinsesse jeg og heller byttet den ut når prinsessetiden var over.
Den skal jo ikke akkurat stå i stua heller. Om ungen elsker den og du har råd å bytte den ut senere, kjør på. :går mot røkla:

Gammel 10-02-11, 14:50   #70
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sengen er veldig Vichtoryah Madalynne Elizzabethanee.

Gammel 10-02-11, 14:52   #71
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal forresten vedde på at det faktisk finnes en amerikansk jente med det navnet! Eller foreldre som vurderer det. De kommer til å google det, så havner de her, ser sengen, og så vet de hva hun skal sove i også!

Gammel 10-02-11, 14:54   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg skal forresten vedde på at det faktisk finnes en amerikansk jente med det navnet! Eller foreldre som vurderer det. De kommer til å google det, så havner de her, ser sengen, og så vet de hva hun skal sove i også!

Jah! Også siden de ikke skjønner et kvekk av hva som står her så tror de både navnet og sengen tilhører en ekte europeisk prinsesse!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:56   #73
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns den var grusom, beklager.

Gammel 10-02-11, 14:56   #74
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sengen er veldig Vichtoryah Madalynne Elizzabethanee.

Passer til denne jenta.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:59   #75
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes senga virket litt upraktisk egentlig.

Og så kommer jeg ikke til å kjøpe prinsesseting før de blir etterspurt, det kan jo være at man får en jente som ikke blir prinsesseinteressert også og da har hun egentlig nok å stå i mot hele kulturen på det om mor ikke har kjøpt sånn seng uten å spørre.
Men om jeg hadde en jente på 3 år som selv ville hatt senga, så jøss, hvorfor ikke. Unger har nå dårlig smak, men det er bedre at de får det ut av systemet før de blir eldre.

Gammel 10-02-11, 15:05   #76
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jada, om hun elsker brannbilseng, så skulle hun gladelig fått det! Det er bare at ikke alle jenter nødvendigvis blir happy av brannbilseng? Jeg hadde blitt drittsur, om jeg fikk brannbilseng fordi min bror digget det, mildt sagt... til gjengjeld ville jeg vel ikke hatt prinsesseseng heller... Og siden jeg altså ikke kjenner denne jenta lenger, så synes jeg det er lit vanskelig å vite... Jeg kjenner Knerten. Jeg vet at han ville elsket den brannbilsenga. Jeg vet ikke hva min enda ufødte datter vil sette pris på om noen år. Og å risikere å ha gitt ham superkul seng, og ikke finne noe annet enn kjip-seng til henne, dersom hun ikke liker brannbiler?

Men brannbilsenga, med overnatningsmulighet i skuff under, som er ventet på lager igjen i slutten av februar, hadde vært "fornuftig" på mange vis altså!

(Og Knerten har dukke, som han triller rundt i dukkevogn, altså! Bare så det er sagt.)

Jeg hadde som barn elsket å få en brannbilseng!! Gjennom hele barndommen - og til dels ennå har jeg ønsket meg en Apache-sykkel og da med speedometer. Hadde jeg kommet over det nå til en nogenlunde rimelig penge, så hadde jeg kjøpt!! LItt utenom tema, men jeg tror jeg mener at vi kan ønske oss forskjellige ting selvom vi er jenter eller gutter og det ikke må være prinsesse til jenter og bil til gutter, trur eg..

Men, jeg hadde sikkert kjøpt prinsessesengen da eldste var liten også, uten at det gjør meg til noe storforbruker av noe som helst. Hun hadde elsket den ca fra hun var 2,5 og virkelig fikk øynene opp for fancy-kjoler til hun var ca 4,5.

Malama: Men å ikke kjøpe en seng du har lyst til til guttungen, fordi du ikke til dags dato har funnet en finfin "jenteseng" til en baby du har i magen, det var for meg en helt merksnodig tanke!! Du har jo god tid til å finne en finfin seng, og om du da gjør det, så kan du ikke kjøpe den, fordi du ikke kjøpte "den andre" til storebror?? :troddeførstatdetbarevartull:

Gammel 10-02-11, 15:09   #77
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsket meg Batman-sko til 11-årsdagen - og fikk det.

Gammel 10-02-11, 15:16   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har virkelig en prinsesse-på-vift for tiden, som sikkert hadde likt denne godt. Men jeg ville ikke hatt den først og fremst fordi den ser så upraktisk ut. Som de andre sier, man kan jo ikke lese på sengekanten.

Vi har kjøpt denne til vår prinsesse. Den er bare 170, men jeg håper hun kan ha den noen år - rommet er litt lite til både stor seng og prinsessestæsj.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:39   #79
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns den var grusom, beklager.

Bør ikke beklage!!!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Passer til denne jenta.

Du, har du hentet bilde av min datter?

Og forresten, navnet Vichtoryah Madalynne Elizzabethanee, er slående likt min datters navn. Hun heter jo Ina.

Blir helt tullerusk her jeg sitter.

Ja ja, dere får følge med. Skal legge ut bilder av rommet hennes når det er ferdig. Lover!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:47   #80
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hvis Lillesøster når hun er 2 år - 3 år og skal få seng av mormor, akkurat slik Storebror fikk, og bestemmer seg for en rosa kreasjon som ligner mer på en marengs enn på en seng, så kan jeg egentlig ikke si stort. Det skal hun få. Men jeg kommer vel til å hinte litt kraftig om noe bittelitt mindre ruvende enn denne.

Storebror har bilseng. Denne:

Bestemt av mormor og Storebror.

Og når han har fått sånn seng, ja da må Lillesøster også få bestemme selv.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.