|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#481 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Du er ikke alene altså, jeg orket bare ikke gå inn i diskusjonen. Esme har stort sett vært saklig, fjasing syns jeg er unødvendig og på grensa til mobbing. Og jeg syns jeg ser litt av det her inne, og da alltid alle mot en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Ringskrømt
|
Jeg mener hun snakker imot seg selv i sitt forsøk på å forklare meg hva hun mente, for hun understreker jo bare mine poenger i siteringene sine. Hun nevnte også at man kan liksågodt gå til regelmessige undersøkelser og få samme effekt som vaksinen, men slik jeg leser informasjonen stemmer ikke det, for HPV-vaksinen skal hindre forstadiet til kreft, (type 16 og 18, som er de typene som oftest gir livmorhalskreft), mens celleprøver er noe man foretar for å oppdage forstadiet til kreft, så man kan behandle det i tide. Selve undersøkelsen har jo ikke noen effekt. Vaksiner og rutinemessige undersøkelser skal gå hånd i hånd fordi man vil redusere risikoen ved å ta vaksine, men fortsette å se etter forandringer da disse to HPV-typene ikke er de eneste (dog de vanligste) som kan forårsake kreft.
![]() |
#483 |
Nå også i farger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg skjønner hva Skremmern mener. Med vaksinen forebygger du for å i det hele tatt få forstadiet til kreft, men ved celleprøve bare oppdager du det når du allerede har fått det, og utsetter jentene dermed for både kreft, konisering, premature fødsler osv ved å ikke vaksinere. Kort forklart.
![]() |
#485 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenSkulle slengt på en smily der, men er ikke helt sikker på hvilken som passer.
![]() |
#486 |
Personlig pessimist
|
Sånn forstå jeg det også.
Sist redigert av Niobe : 10-02-11 kl 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Ringskrømt
|
Du skriver:
Jeg skriver så til deg at du har kanskje tenkt litt feil i denne forbindelse, men du fortsetter å mene at det har du ikke, og det er vel derfor jeg fortsetter å poste innlegg, dels for å forstå deg bedre og dels fordi jeg tror jeg har rett.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 10-02-11 kl 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Ringskrømt
|
Takk, føler jeg snubler litt i tunga mi her.
![]() |
#489 |
Nå også i farger
Nå skjønte jeg deg bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
~~~~~~~
|
Jeg mente ikke å sette igang rykter igjen altså
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 10-02-11 kl 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
maler
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg skjønner veldig godt de som ikke ville vaksinere ungene sine det første året vaksinen var på markedet. Det samme med prevenar, jeg skjønner den skepsisen når ting ikke er utprøvd i stor skala ennå. Jeg skjønner ikke like godt de som nå sier nei og jeg synes vel argumentene er litt så der. Hvem av oss har vel ikke slurvet med noen celleprøver og vært lettet når de har vært greie tross alt? Livmorhalskreft er ikke til å spøke med, og de yngste kvinnene kommer jo ofte inn med alt for langtkommen kreft fordi de ikke er del av screeningprogrammet ennå. Og behandlingen for celleforandringer er ikke bare barnemat det heller. Hva om vi selv kunne ta en vaksine som reduserte muligheten for å få brystkreft til det halve? Hadde vi sagt nei fordi det finnes mammografi?
![]() |
#492 |
Ekvilist
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg fulgte tankegangen din hele veien Skremmern, og syntes reaksjonene på det du skrev var litt snodige. Men nå ser det ut til at ting er avklart, så da kan vi kanskje finne fram den rosa sangen. Mens vi venter på at Venhild/hulk/whatever kommer og svarer på spørsmålene jeg har stilt opp til flere ganger.
![]() |
#493 |
Tøff
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenMan kan jo si det slik; uten sin troverdighet skyter FHI seg selv i foten og utspiller sin egen rolle i samfunnet. Jeg er helt sikker på at de er _sikre_ før de anbefaler noe som helst.
![]() |
#494 |
Nå også i farger
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg er ganske sikker på en ting, hadde jeg måtte ta stilling til vaksinen i dag, så hadde valget vært mye enklere enn å måtte ta valget i 2008/2009. Jeg tror vi kommer til å ta den, men jeg vet ikke når. Om noen år, når 2004-modellen skal ha den er det sikkert ikke noe å lure på en gang, fordi den da har blitt en naturlig del av vaksinasjonsprogrammet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Nå også i farger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
<*(((<
|
Jeg merker meg at lærdommen og korreksjonen også innebærer å fjerne «venhild» som author på Folkets info-siten, slik at linken i innlegget mitt nå returnerer noe som ligner på en 404 (men ikke helt, «Posts by gammel» er headingen nå) – redd for å bli avslørt andre steder også, kanskje?
![]() |
#497 |
Nå også i farger
Denne tråden virker sånn på flere av oss skjønner jeg. Må være sylteagurken eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Excellent kildegransking og konstruktiv paranoia i skjønn forening. Torsken har vært ute en vinternatt før.
![]() |
![]() |
#499 |
Passiv
|
Neineinei - jeg mente ikke hverken deg eller de andre som lurer og tenker og vurderer hva de skal gjøre. Det er ikke ryktespredning. Det er å forsøke å finne ut av noe. Det er helt greit.
Det er ganske greit å ha en oppfølgingsfisk. |
![]() |
![]() |
#500 |
kamerat
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenAngående behandlingen av Venhild: Vi vil gjerne bemerke at dette er en tråd vi normalt ville slettet pga. egenreklame. Nå oppdaget vi forbindelsen mellom Venhild og nettsiden såpass seint, og det var så mange interessante og gode innlegg i tråden, at vi lot den bli stående. Vi tenkte også at denne typen motbør kunne være vel så effektiv som sletting mot forumoppførsel av denne typen, som er noe vi ikke ønsker.
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|