Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

DVD-spiller eller Blu-ray med harddisk

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-11, 19:22   #1
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

DVD-spiller eller Blu-ray med harddisk

Jeg trenger kanskje en ny spiller snart, siden den gamle føler seg for sliten til å spille litt slitte dvd-er. Det er stor sorg over at Karius og Baktus ikke lar seg spille lenger på den gamle Philipsen. Men - hva trenger jeg?

Det må være mulighet for å spole tilbake barnetv. Ellers må den kunne spille filmer. Det er i grunnen ikke kjempeviktig at det er blu-ray, men er det dumt å ikke kjøpe det?

Noen forslag?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:05   #2
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: DVD-spiller eller Blu-ray med harddisc

Her har vi gått til innkjøp av en Blu-ray spiller. Den vil ikke spole med bilde, men det er visst diskene det går på, ikke spilleren. Den kan spille både DVDer og BD og så lenge man får en sånn i hus ser jeg rett og slett ingen grunn (annet enn muligens kroner og øre) for å ikke kjøpe en BDspiller.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:07   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil spole med bilde!

Flere?

For du er suveren
Gammel 11-02-11, 23:32   #4
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Spoler med bilde på Blue Ray spilleren her iallefall...
Kommer vel litt ann på type tv om det er vits å kjøpe det eller ikke. Om, du ikke har HD tv, så får du ingen effekt av bedre bildekvalitet. Har du dette, ville jeg gått for Blue Ray:-))

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:51   #5
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av elle, her.

Spoler med bilde på Blue Ray spilleren her iallefall...

Hva heter spilleren din, da?

For du er suveren
Gammel 12-02-11, 00:56   #6
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Vel, jeg skjønner at harddisk er avleggs. Men den jeg har virker jo faktisk fremdeles til de spolegreiene (som altså egentlig ikke er spoling med levende bilde, men muligheten til å hoppe fram og tilbake med f.eks. femminuttersintervaller). Så egentlig mangler jeg bare en avspillingsmaskin, som like gjerne kan være en dvd-spiller til 299 kroner.

Det er ikke filmer jeg vil hoppe fram og tilbake i, men tv-program. Her ligger til enhver tid de siste seks timene lagret i et buffer.

For du er suveren
Gammel 12-02-11, 01:18   #7
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har blu-ray som spoler med bilde,men uten opptaker,da.. I tillegg har den usb,så man kan se filmer fra feks.minnepenn om man ønsker det,genialt,synes jeg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 22:45   #8
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Hva heter spilleren din, da?

Det er en spiller fra Denon. Kjøpt på HiFi klubben

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 22:47   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vil ikke ha en Playstation 3 da? Så får du både spillkonsoll, DVD- og BluRay-spiller, samt harddisk i samme pakke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:55   #10
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du vil ikke ha en Playstation 3 da? Så får du både spillkonsoll, DVD- og BluRay-spiller, samt harddisk i samme pakke.

Ok da!

For du er suveren
Gammel 13-02-11, 00:19   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg trenger kanskje en ny spiller snart, siden den gamle føler seg for sliten til å spille litt slitte dvd-er. Det er stor sorg over at Karius og Baktus ikke lar seg spille lenger på den gamle Philipsen. Men - hva trenger jeg?

Det må være mulighet for å spole tilbake barnetv. Ellers må den kunne spille filmer. Det er i grunnen ikke kjempeviktig at det er blu-ray, men er det dumt å ikke kjøpe det?

Noen forslag?

Hva mener du med "spole tilbake barne-tv"? Dette er vel funksjonalitet gjerne knyttet til opptaker.....

Gammel 13-02-11, 00:35   #12
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hva mener du med "spole tilbake barne-tv"? Dette er vel funksjonalitet gjerne knyttet til opptaker.....

Dette mener jeg:

Det er ikke filmer jeg vil hoppe fram og tilbake i, men tv-program. Her ligger til enhver tid de siste seks timene lagret i et buffer.

Og det gjør jeg med opptakeren jeg har nå, som har harddisk. Og jeg har latt meg fortelle at nesten ingen dvdspillere har harddisk nå, fordi folk har pvr-bokser. Jeg tenkte bare det ville være fint med én boks som gjorde alt.

For du er suveren
Gammel 13-02-11, 00:56   #13
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det er virkelig merkbar kvalitetsforkjell i bilde mellom en PS3 og en BD spiller om tven din er god nok. Og jeg snakker _virkelig_ forskjell altså. I tillegg vil alltid en PS bråke mer enn en skikkelig spiller. Det at jeg ikke kan spole med bilde er, som sagt, på grunn av diskene, ikke spilleren.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 12:08   #14
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Dette mener jeg:

Og det gjør jeg med opptakeren jeg har nå, som har harddisk. Og jeg har latt meg fortelle at nesten ingen dvdspillere har harddisk nå, fordi folk har pvr-bokser. Jeg tenkte bare det ville være fint med én boks som gjorde alt.

Hvem har du tv-signaler fra?

Stemmer at det er få nå som tilbyr enheter som gir mulighet for opptak/time shift på analoge sendinger i kabelnett, hvilket vel er det du har?

Gammel 13-02-11, 12:08   #15
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det er virkelig merkbar kvalitetsforkjell i bilde mellom en PS3 og en BD spiller om tven din er god nok. Og jeg snakker _virkelig_ forskjell altså. I tillegg vil alltid en PS bråke mer enn en skikkelig spiller. Det at jeg ikke kan spole med bilde er, som sagt, på grunn av diskene, ikke spilleren.

Nye modellen av PS3 har vel blitt mer stillegående....

Gammel 13-02-11, 13:10   #16
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvem har du tv-signaler fra?

Canal Digital. Og jeg har en pvr-boks her, som i prinsippet kan gjøre akkurat det jeg spør om, men den er så utrolig tungvint i bruk. Den gamle dvd-spilleren er meget enkel og grei!

For du er suveren
Gammel 13-02-11, 22:40   #17
Mizar
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Mizar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Kan du utdype litt nærmere? Egne erfaringer, eller "lest en plass på nettet"? PS3 har jo vært omtalt som en ganske bra BD-spiller, spesielt med tanke på prisen, og det andre du får med på kjøpet. Jeg har ikke en selv, men har vurdert det i lengre tid.

Mizar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.