|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Taushetsplikt, folkeskikk og mer eller mindre lukkede foraJeg syns det er veldig dårlig folkeskikk. Mange utviser utrolig dårlig nettvett i sosiale medier, både privat og som offentlig person. Det så man f. eks i Maria Amelie-saken, hvor politiet twitret om hvor vellykket arrestasjonen var før advokaten hennes ble kontaktet. Det er en slags mediekåthet, hvor man vil være aktuell, morsom, først ute osv. også tenker man ikke på at det ikke er en samtale med bestevenninnen på telefonen. Det er ikke alt som må deles bare fordi det er sant.
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Taushetsplikt, folkeskikk og mer eller mindre lukkede foraJeg synes også det er uheldig, dog neppe brudd på taushetsplikten med mindre gruppa er veldig liten (som Skilpadda skisserer). Selv kommenterer jeg aldri mine elevers arbeider på FB selv om jeg ikke har noen av dem som elever og selv om jeg ofte retter på kveldstid hvor jeg kan sies å være delvis på jobb og delvis hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Taushetsplikt, folkeskikk og mer eller mindre lukkede foraEt annet aspekt er hva slags læringsmiljø man etablerer med sånt. Hvor motiverende er det med en foreleser og veileder som man har grunn til å tro klager høylytt over deg og medstudentene ved første og beste anledning? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|